• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 15:17:22 följande:
    Klart jag kan. Det inlägget sticker ut. Jag skulle vilja att användaren som skrev det medger att det sticker ut.
    Bra då avskriver jag det som att du egentligen inte kan påtala vilket påstående det avser, och väljer då att tjafsa och skyller på den anklagade.

Det är det enda du har lyckats att bevisa nu, att du inte kan peka ut vilket påstående det egentligen rör sig om.

Men du kanske är mer intresserad av att tjafsa än någon bevisning eller erkännande om att det var fel?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-18 15:21:44 följande:
    Bra då avskriver jag det som att du egentligen inte kan påtala vilket påstående det avser, och väljer då att tjafsa och skyller på den anklagade.

Det är det enda du har lyckats att bevisa nu, att du inte kan peka ut vilket påstående det egentligen rör sig om.

Men du kanske är mer intresserad av att tjafsa än någon bevisning eller erkännande om att det var fel?
    Nej, det är snarare den som skrev inlägget som vill tjafsa. Användaren har fel i det inlägget och så har personen fel angående en annan sak också.
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Oavsett påståendet som du inte vill lyfta fram och få kommenterat så har dagens trådar visat att jag hade rätt i mina teorier hela tiden. Jag var rak om vad jag tänkte. Nu är det bara en bit kvar i det här pusslet. 

• Anonym (märkligt)

Nej, jag har inte märkt nåt sånt, däremot verkar det vara väldigt vanligt med människor som verkar känna sig oerhört sårade och kränkta när de inte får den respons de önskat sig och:

1) Startar nya trådar om hur taskiga folk är på FL

2) Börjar leka moderatorer i trådar och förklara för andra vad de får eller inte får säga

3) Anmäla andras inlägg godtyckligt baserat på sina egna subjektiva åsikter om vad som får eller inte får sägas. 

Ibland undrar man vad personer som inte tål att andra inte tål kritik, ifrågasättande eller att andra har en annan åsikt än dem öht gör i öppna diskussionstrådar. Vad hade man för förväntningar? Att alla skulle hålla med dem i allt? Att de aldrig skulle bli ifrågasatta eller kritiserade?

Anonym (märkligt) skrev 2023-10-18 16:00:28 följande:

Nej, jag har inte märkt nåt sånt, däremot verkar det vara väldigt vanligt med människor som verkar känna sig oerhört sårade och kränkta när de inte får den respons de önskat sig och:

1) Startar nya trådar om hur taskiga folk är på FL

2) Börjar leka moderatorer i trådar och förklara för andra vad de får eller inte får säga

3) Anmäla andras inlägg godtyckligt baserat på sina egna subjektiva åsikter om vad som får eller inte får sägas. 

Ibland undrar man vad personer som inte tål att andra inte tål kritik, ifrågasättande eller att andra har en annan åsikt än dem öht gör i öppna diskussionstrådar. Vad hade man för förväntningar? Att alla skulle hålla med dem i allt? Att de aldrig skulle bli ifrågasatta eller kritiserade?

1) Aldrig gjort. Slösat mycket tid i många.

2 och 3)Jag vet att jag fick den här kritiken. Jag fick ett tidigt inlägg anmält som "provocerande skrivet och bidrar bara till konflikt" och då började jag anmäla alla inlägg som var provocerande skrivna med denna fras, i min naiva tro om att det skulle bidra till ett trevligare forum. Jag visste inte att moderatorerna = användarna så det är klart att det blev en konflikt!

Allt handlar om hur man blir kritiserad, hur fukt det är och hur mycket man går i fällan. Jag har gått i trollfällan idag med men nu vet jag åtminstone vem det var. 

Kom till Flashback gott folk, där finns tydlig moderering. 

*hur fult det är

• Anonym (märkligt)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 16:23:15 följande:
    1) Aldrig gjort. Slösat mycket tid i många.

2 och 3)Jag vet att jag fick den här kritiken. Jag fick ett tidigt inlägg anmält som "provocerande skrivet och bidrar bara till konflikt" och då började jag anmäla alla inlägg som var provocerande skrivna med denna fras, i min naiva tro om att det skulle bidra till ett trevligare forum. Jag visste inte att moderatorerna = användarna så det är klart att det blev en konflikt!

Allt handlar om hur man blir kritiserad, hur fukt det är och hur mycket man går i fällan. Jag har gått i trollfällan idag med men nu vet jag åtminstone vem det var. 

Olika personer kan ha olika åsikter om vad som är acceptabel kritik eller åsikt och det är väl där det många ggr blir problem när vissa ger sig fan på att just deras åsikter om vad som är rätt gäller för alla.

Ja modereringen på FL suger både vad gäller påhopp och missbruk av anmäla knappen.

Som alla vet tycker jag att det värsta är att man blir helvetiskt trollad av de två professionella kvinnotrollen. All tid ni lägger på KD är i många fall tid ni lägger på ett kvinnligt troll. 

Jag var på väg att få mitt liv påverkat på riktigt och forumet, ja, vad gjorde forumet?

Låt mig säga "ingen aning" trots att jag fick veta för någon timma sedan.

En pusselbit kvar. Men jag får nog aldrig veta. Jag tror de som fattar nu fattat att jag fattat.

Sök hjälp. Ni behöver hjälp och bör inte arbeta med människor öht. 

• EnAnonumius
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 16:23:15 följande:
    Glöm inte bort att Flashback även har en bra och tydligt regelverk med, till skillnad från Familjeliv.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 15:23:35 följande:
    Nej, det är snarare den som skrev inlägget som vill tjafsa. Användaren har fel i det inlägget och så har personen fel angående en annan sak också.
    Skyll inte dina egna tillkortakommande på andra..

Personen har bett dig, hövligt, flera gånger att ta fram påståendet som du tycker är fel.

Fast vad har du valt att göra i stället? Inte har du tagit fram det felaktiga påståendet, utan kommit med en massa (knäppa) argument om att "personen vet vilket inlägg jag syftar på" och "det inlägget sticker ut" etc andra (knäppa) argument..
    Kommer du med dessa (knäppa) argument för att du inte kan egentligen ta fram påståendet egentligen?

Varför allt detta tjafs från din sida? Ta fram påståendet. Det är ju du som anser att det är viktigt för dig att han bevisar det. Alternativt att du kan få en ursäkt.

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?