Anonym (M) skrev 2023-10-22 18:36:40 följande:
Varför är du så snabb att tillskriva andra människor (kvinnor) illasinnade avsikter? Du utgår från att din syster ville förstöra ditt goda självförtroende. Varför gör du det? Hon kanske bara ville vara ärlig och hindra dig från att få falska förhoppningar. Det är ju samma sak med dessa kvinnor som du säger har talat om för dig hur du ska vara och se ut för att träffa en kvinna. Du drar direkt slutsatsen att de bara vill trycka ned dig. Varför kan du inte överväga möjligheten att de bara menade väl? Jag har full förståelse för att man blir irriterad över oombedda råd - det blir jag också - men man kan ändå försöka förstå att människor faktiskt oftast vill väl. Du verkar ha en fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter.
Men du kommer ju inte att lyssna denna gång heller och du kommer inte att svara på detta inlägg. Du vill inte höra sånt här. Du vill bara få dina fördomar om kvinnor bekräftade.
Jag har fått nej tidigare. Garanterat fler gånger än min syster har, eftersom hon inte själv behövt göra nåt. Killar raggade på henne. Falska förhoppningar? Ja, jag hoppades. Men jag var beredd på nej, visste att hon kanske inte var intresserad. Jag behövde inte höra en sån kommentar. "Hon är inte intresserad"
Jag skulle inte ha sagt så till min syster. Inte till nån kvinna. Jag har ingen fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter. Men jag hävdar att jag ser att kvinnor får säga vad som helst till män, medan män ska väga varje ord som han säger till en kvinna.