• Anonym (Dålig på detta)

Vilken parfym har du svårt för?

Tycker att många parfymer som är ganska dyra luktar billigt... black opium tex luktar ju typ godis??? Blev besviken, hade en fördom om att den skulle vara lite tung och fin. Provade en annan som heter Angel, billigt är väl inte det jag tänkte där utan den luktade rentav jätteilla. Efter ett par timmar på huden blev den dock OK för det äckliga som var i början försvann. Märkligt

Vilken parfym gillar inte du och varför? (Frågan är till både män och kvinnor, angående kvinnoparfymer)

• Svar på tråden Vilken parfym har du svårt för?
  • Anonym (Wjdnqbq)

Jag gillar inte heller black opium. Tycker dock inte alls att den doftar godis utan fruktansvärt starkt och fränt av typ kaffe och kanel. Riktigt ryggade tillbaka när jag luktade på den. YSL Libre tycker jag väl i sig inte doftar äckligt men jag tycker den luktar herrparfym efter ett tag. Jag tror det är någon av Clean-parfymerna som jag tycker luktar jord (gillar det inte). Det finns såklart fler jag inte gillar men minns inte namnet på dom.

• Fjäril kär

Jag ogillar alla tunga parfymer. Dom som luktar mysk, kanel, liljor,  rökelse, mint..  sådär juligt och orientaliskt liksom....  det luktar sur disktrasa efter ett par timmar och dagen efter luktar det gammal tant.. det är dofter som känns instängda och "gamla" och hur lite man än tar så luktar det enormt starkt. 

Älskar däremot dofter som är lätta och mer diffusa,  som känns mer som lätt sommarregn.  Fruktigt, grönt, friskt, havet, första tuggan på ett äpple typ... en svag doft som inte ändrar ton och som stannar kvar 

Fjäril kär skrev 2023-10-15 19:55:15 följande:

Jag ogillar alla tunga parfymer. Dom som luktar mysk, kanel, liljor,  rökelse, mint..  sådär juligt och orientaliskt liksom....  det luktar sur disktrasa efter ett par timmar och dagen efter luktar det gammal tant.. det är dofter som känns instängda och "gamla" och hur lite man än tar så luktar det enormt starkt. 

Älskar däremot dofter som är lätta och mer diffusa,  som känns mer som lätt sommarregn.  Fruktigt, grönt, friskt, havet, första tuggan på ett äpple typ... en svag doft som inte ändrar ton och som stannar kvar 

Mint?? har jag nog aldrig känt i en parfym. Men mint låter väl lätt och friskt???

Mysk kan jag också ha svårt för, men det verkar ju finnas i typ alla parfymer, även lätta

sommarregn låter kanon faktiskt, vill du ge ditt bästa exempel??
  • Anonym (klassiskt och nytt)

Min sambo har en som heter som heter Eden from Cacharel. Den doftar helt underbart på henne, frisk och blommig. Hon använder den sparsamt dock.

Förra året köpte hon en som luktade väldigt illa på henne. Jag minns inte vad den hette men det var en lilarosa flaska. 

Jag har även lärt mig av henne att olika parfymer doftar olika på olika personer pga folk naturliga kroppsdofter. Vilket ju ovan vittnar om, en som tycker black opium luktar godis, en som tycker samma parfym luktar kaffe.

Hon ska få en prenumeration från sniph i födelsedagspresent för hon älskar att testa nya parfymer och annat som luktar gott men drar sig för att köpa någon ny för ofta vilket jag kan förstå, det är dyrt, särskilt om det blir fel.

• Auditanne

Finns nog fler dofter än inte som jag ogillar. Tänker lite spontant på vanilj. För sött och dessutom luktar det inte äkta.
    Vaniljessens är helt okej i bakverk men kommer inte till sin rätt på människors hud.

• MallaL

Jag ogillar alla starka, tunga dofter. Föredrar lätta och friska dofter.

De som gillar tunga dofter brukar också ha alldeles för mycket parfym så att det känns lång väg, jag brukar undra om de har fel på luktsinnet, märker de inte att det känns på långt håll? Typ 10 meters avstånd och det känns ändå, väldigt ofräscht.

j

Vanliga opium tycker ni att den är en sån som är för tung? Är väl typ det man hört folk säga om den. Jag tyckte mest den luktade rent bara, tvål typ

Anonym (klassiskt och nytt) skrev 2023-10-15 20:08:33 följande:

Min sambo har en som heter som heter Eden from Cacharel. Den doftar helt underbart på henne, frisk och blommig. Hon använder den sparsamt dock.

Förra året köpte hon en som luktade väldigt illa på henne. Jag minns inte vad den hette men det var en lilarosa flaska. 

Jag har även lärt mig av henne att olika parfymer doftar olika på olika personer pga folk naturliga kroppsdofter. Vilket ju ovan vittnar om, en som tycker black opium luktar godis, en som tycker samma parfym luktar kaffe.

Hon ska få en prenumeration från sniph i födelsedagspresent för hon älskar att testa nya parfymer och annat som luktar gott men drar sig för att köpa någon ny för ofta vilket jag kan förstå, det är dyrt, särskilt om det blir fel.

Jag känner också kaffe i den, men som helhet uppfattar jag just godis, är väl det vaniljiga och söta. Karamell-aktigt. Känns billigt i mitt tycke men även dyra parfymer kanske ska vara så ibland???
  • Anonym

Avskyr allt  med myskdoft
    Tvi vale

• Fjäril kär
    Anonym (Dålig på detta) skrev 2023-10-15 20:03:08 följande:
    Mint?? har jag nog aldrig känt i en parfym. Men mint låter väl lätt och friskt???

Mysk kan jag också ha svårt för, men det verkar ju finnas i typ alla parfymer, även lätta

sommarregn låter kanon faktiskt, vill du ge ditt bästa exempel??
    Ja mint som kanske snarare är mer åt mynta och pepparmintste . Der där tunga sliskiga som mer känns manligt macho. Liniment eller Tigerbalsam typ. 
Svar på tråden Vilken parfym har du svårt för?