Anonym (On point) skrev 2023-11-02 19:53:55 följande:
Hänger inte alls med om att jag missionerar otrohet. Vad får du detta från. Inte heller har jag några påhittade sanningar eftersom jag skriver vad jag tror.
Att otrohet inte skulle vara en kris i ett förhållande får stå för dig. Vet du vad kriser i ett förhållande innebär? Det finns många relationer som överlevt både det ena och det andra inklusive otrohet.
Du och dina kompisar inbillar er att relationer är lätt, att det är antingen eller. Med denna inställning är chansen till en lång relation liten OBS! Detta är vad jag tror, grundat på min erfarenhet,
Du kan väl försöka ge TS ett svar grundat på fakta, om du kan
Du är inte den enda som skriver i denna tråd och kommentaren om att vissa propagerar för att normalisera otrohet är ju inte nödvändigtvis riktad mot just dig, eller hur?
Du verkar dela samma förkärlek för ordlekar, halmgubbar och förvrängningar som "vanligare än vi tror" ser jag. Man kan nästan tror att ni är samma person
Jag skrev att alla kriser inte beror på en otrohet, men det lyckas du förvandla till att otrohet inte är en kris.... väldigt intressant sätt att argumentera måste jag säga.... och nej, jag står för vad jag skriver, men vad du förvanskar det till får du stå för själv.
Ser att du även duckade frågan om hur det kommer sig att du först påstår att otrohet inte förekommer i alla långa relationer för att sen påstå att de som tycker att otrohet inte är en förutsättning för en lång relation "saknar erfarenhet"?
Hur tänkte du där? Om man levt i en lång relation utan otrohet som du själv skriver faktiskt existerar, hur kan man då sakna erfarenhet? Har alla åren man varit i relationen aldrig existerat eller är det bara relationer där det förekommer otrohet som räknas som erfarenhet enligt ditt sätt att räkna?
Ger TS svar på sin fråga är ju precis vad jag gör för frågan handlar ju trotts allt om om otrohet är en FÖRUTSÄTTNING för otrohet.