Abort v.17 Trisomy 21
Beklagar det som nibfått gå igenom men måste komma med lite att det behöver inte gå till på det sättet.
En abort/sent avbrytande kan variera precis som en förlossning kan variera från person till person och även från en förlossning till den andra för samma person.
Jag genomgick ett sent avbrytande då de vid rul såg att något inte var helt rätt. Fick ny tid för ul en vecka vid det tillfället tog de även fostervsttensprov. Efter ca 1.5 v kom beskedet som vi fasade, trisomi 18. Vi fick tid till psykolog och sen hjälpte de till att ordna papper för att be om tillstånd att ta bort fostret. Vilket vi fick.
23/12 hade jag med en vän till avdelningen. Jag fick två tabletter vaginalt och senare två tabletter till. Fivk lpna en tens apparat för smärtlindring. Annars såg vi mest på tv och pratade. Framåt em blev smärtan mer påtaglig. Vattnet gick i sängen och kände sen vad jag trodde var dags för toabesök men där kom bebis . Min kompis ringde på hjälp och de tog hand om bebis och hjälpte mig till sängen, moderkakan kom ut utan problem. Var hemma innan kl 19. .
Absolut att det gjorde ont men så mycket mindre än vid de andra förlossningar jag haft