• Anonym (Åldersnojjig)

Vid vilken ålder började du störa dig på ditt åldrande?

Jag har tidigare varit rätt nöjd med mitt åldrande men nu vid 47 års ålder så börjar jag störa mig på tunga ögonlock och rynkor bredvid ögonen samt rynkor i pannan. Tänker ge mig på att testa botox för rynkorna runt ögonen men tids nog blir det mest troligt till att ta till kniven pga ögonlocken för dom gör verkligen att jag ser trött och sur ut när jag slappnar av.

Kroppen i övrigt är jag nöjd med och jag har än så länge, ta i trä, förskonats från min mammas och mormors hemska åderbråck.

Hur är det för er andra? Vid vilken ålder började ni störa er på nåt och vad var det som störde? Tänker ni göra nåt åt det eller har det kanske redan skett?

• Svar på tråden Vid vilken ålder började du störa dig på ditt åldrande?
  • Anonym (op)

Är lika gammal som du, och senaste tre åren kanske jag stört mig på vissa saker, påsar under ögonen framförallt och häng i huden.

• Anonym (Åldersnojjig)
    Anonym (op) skrev 2023-10-20 23:47:17 följande:

Är lika gammal som du, och senaste tre åren kanske jag stört mig på vissa saker, påsar under ögonen framförallt och häng i huden.

Har du några funderingar eller kanske t o m planer på att göra nåt åt saken eller är ser du det bara som nåt naturligt som man får leva med?
  • Anonym (op)
    Anonym (Åldersnojjig) skrev 2023-10-20 23:59:28 följande:
    Har du några funderingar eller kanske t o m planer på att göra nåt åt saken eller är ser du det bara som nåt naturligt som man får leva med?
    Nej jag vill fixa, men först vill jag fixa bristningar och brösten efter graviditeter.

Jag tränar och ser fortfarande relativt bra ut för min ålder ändå, men tycker absolut man kan fixa saker om man har möjlighet.
  • Anonym (Kärringen)
    Anonym (Åldersnojjig) skrev 2023-10-20 23:32:49 följande:
    Vid vilken ålder började du störa dig på ditt åldrande?

Jag har tidigare varit rätt nöjd med mitt åldrande men nu vid 47 års ålder så börjar jag störa mig på tunga ögonlock och rynkor bredvid ögonen samt rynkor i pannan. Tänker ge mig på att testa botox för rynkorna runt ögonen men tids nog blir det mest troligt till att ta till kniven pga ögonlocken för dom gör verkligen att jag ser trött och sur ut när jag slappnar av.

Kroppen i övrigt är jag nöjd med och jag har än så länge, ta i trä, förskonats från min mammas och mormors hemska åderbråck.

Hur är det för er andra? Vid vilken ålder började ni störa er på nåt och vad var det som störde? Tänker ni göra nåt åt det eller har det kanske redan skett?

Ja fy fan, åldersnojja är inte att leka med! Jag hade min första riktiga ålderskris vid runt 35, då jag insåg att folk ibland trodde att jag var typ runt 25 och inte runt 15, och sen dess har det bara blivit värre och värre. Allra hemskast har det varit de senaste ca fem åren (jag är nu strax över 50), då jag plötsligt gått från att iaf se 10 år yngre ut än vad jag är till att plötsligt se ut som min ålder. Helt fasansfullt verkligen. Vid det här laget har jag bara fullständigt gett upp, och därmed tappat väldigt mycket av livets glädjeämnen. Tragiskt? Ja. Patetiskt? Definitivt! Nåt jag kan göra nåt åt? Nä...
  • Freddie K

Jag blir 40 om fem dagar. Jag ser ut som 30. Jag stör mig inte direkt på rynkor eller så för jag har inga, men jag stör mig på själva åldrandet. Jag stör mig på att bli äldre, för jag känner mig inte så gammal.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (ånlajn)

Vid 40 började jag märka av skillnader. Jag hade 40 årskris. Kroppen har sagt ifrån några gånger så jag har fått justera träningen allteftersom. Prostatan började gnälla runt när jag var 38, sen har det sakta blivit värre. Blir allt svårare att vinna kampen mot gubbmage.

• Anonym (Man)

44 nu stör mig på att kroppen börjar sätta gränser nu, å huden börjar bli torrare å slappare, men de tråkiga e att en inte får hårt stånd längre! 

• Anonym (ånlajn)
    Anonym (Man) skrev 2023-10-21 07:05:02 följande:

44 nu stör mig på att kroppen börjar sätta gränser nu, å huden börjar bli torrare å slappare, men de tråkiga e att en inte får hårt stånd längre! 

Ja, man börjar bli gubbe. Och det har man hört vad kvinnor tycker om såna. Också en sak att störa sig på, och bli ledsen för.
  • Anonym (ånlajn)
    Anonym (ånlajn) skrev 2023-10-21 07:10:20 följande:
    Ja, man börjar bli gubbe. Och det har man hört vad kvinnor tycker om såna. Också en sak att störa sig på, och bli ledsen för.
    Jag har aldrig haft en flickvän och det är jobbigt att tänka att jag inte ens dög när jag var ung. Kvinnor klankade ner på min kropp redan när jag var tonåring. I den åldern när man har mycket gratis och är ungdomlig och frisk och stark. Nu börjar jag bli gubbe så jag kan inte längre vara lika stark, snabb och viril. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (ånlajn) skrev 2023-10-21 07:10:20 följande:
    Ja man e nog gubbe nu, ja kvinnor vill ha mycket , men de jobbiga e ju när ens hjärna å känslor inte längre samspelar med ens kropp :/ !
Svar på tråden Vid vilken ålder började du störa dig på ditt åldrande?