Hur väl stämmer din personlighet in på beskrivningen av ditt stjärntecken?
Nu vet jag att de flesta anser att astroligi är bluff och båg, trots det var det något som redan de gamla babylonierna sysslade med, så det är en urgammal pseudo-"vetenskap".
Vissa menar att beskrivningarna av alla tecken kan stämma in på alla, men det finns ju uppenbart skillnader i beskrivningarna.
Folk som är födda i Skytten och även vädurar sägs ju t.ex. vara sexuellt utlevande och ombytliga, och har sällan tålamod att stanna länge hos en och samma partner. Väduren är väl det tecken som är mest utlevande när det gäller upplevelser, nöjen och njutningar och som ständigt söker nya miljöer och upplevelser, dvs han/hon trivs inte med att vara fast i enformiga livsmönster.
Annat är det ju med Oxen, som sägs vara stabil, konservativ och lugn, men som gillar att äga saker och ofta har ett ägandebehov när det gäller partnern. Många oxar lär rösta SD, eftersom de värnar om kärnfamiljen och det traditionella. Oxen är ett av de mest pragmatiska tecken, jämsides med Stenbocken,som även har en tendens att vara känslomässigt kall.
Folk födda i Kräftans tecken sägs också vara konservativt lagda och drömmer sig gärna tillbaks till gångna tider, Även kräftan har ett visst kontrollbehov och vill ha pålitlighet hos de människor han har att göra med.
Tvillingarnas tecken sägs vara det sociala tecknet. De gillar att prata med människor och man finner nog sällan tvillingar som är autister eller socialt tillbakadragna. De har också en tendens att vara kameleonter, dvs deras sociala smidighet gör att de kan bli sådana att de ändrar uppfattningar beroende på vilka de umgås/ pratar med. Folk födda i Tvillingarnas tecken passar därför bra inom yrken där man jobbar med människor eller sociala yrken överhuvudtaget.
Folk födda i Skorpionen sägs vara känslomänniskor som inte passar ihop med alltför pragmatiska människor, som t.ex. Oxar och stenbockar. Skorpionen men även folk födda i Vågens tecken drivs ofta med av sina känslor och särskilt Vågen kan ha en tendens att vara känslosamma till det sinnessjukas gräns.
Folk födda i Lejonets tecken sägs ofta ha ledaregenskaper som gör dem lämpliga som chefer och vill gärna styra och ställa (ofta över andra).
Jag har märkt att när jag lärt känna människor och kollat deras tecken, att de förvånansvärt ofta stämmer in på beskrivningarna av dem. Det har gjort att jag kunnat dra vissa slutsatser om hur de kan förväntas vara och agera i olika livssituationer.
Hur väl stämmer du in på beskrivningen av ditt tecken?