• Anonym (S)

Skulle fått mens för 6 dagar sedan, negativt graviditetstest.

Jag fick mitt tredje barn i Juli, fick tillbaka min mens förra månaden. Vi tänkte först köra oskyddat sex och blir det en fjärde så är fet välkommet. Men nu har det hänt lite saker i våra liv som gör att vi vill vänta i alla fall till sommaren så ska ändå använda skydd. Jag gjorde ett digitalt graviditetstest imorse som visade "inte gravid" 

När jag fick tillbaka mensen efter barn nummer två så gjorde den inte så långt uppehåll mellan första och andra mensen. 

Vad händer? Fel på testet? Något som händer i min kropp? Vilka erfarenheter har ni? Vad gör jag? Hur länge kan jag vänta innan jag kollar upp? 

Med de andra barnen har det ändå visat positivt nära BIM. 

• Svar på tråden Skulle fått mens för 6 dagar sedan, negativt graviditetstest.
  • Anonym (Lis)

Eftersom du bara haft en mens sedan barnet så vet du ju inte än om den är regelbunden. Du kanske inte ens har haft ÄL än..

• Anonym (S)
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-23 09:05:32 följande:

Eftersom du bara haft en mens sedan barnet så vet du ju inte än om den är regelbunden. Du kanske inte ens har haft ÄL än..

Vist det är ju inte omöjligt att mensen är oregelbunden 🙂

Men nyss plockade jag isär testet för att plocka ut batteriet och skärmen för att kassera. Där finns två saker som ser ut som billiga graviditetstester. Ena med två streck (ett tydligt streck och ett svagt. 😱 Men står det inte gravid på skärmen är det väl det man får gå efter antar jag. 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (S) skrev 2023-10-23 09:21:50 följande:
    Vist det är ju inte omöjligt att mensen är oregelbunden 🙂

Men nyss plockade jag isär testet för att plocka ut batteriet och skärmen för att kassera. Där finns två saker som ser ut som billiga graviditetstester. Ena med två streck (ett tydligt streck och ett svagt. 😱 Men står det inte gravid på skärmen är det väl det man får gå efter antar jag. 
    Hur länge sedan var det sen ni senast hade oskyddat sex? 
  • Anonym (S)

Typ 4-5 dagar sedan. Vi har haft oskyddat sex en typ 2-3 gånger i veckan. Men kom fram till att vi ska beställa P-piller igår. 

• Anonym (Lis)
    Anonym (S) skrev 2023-10-23 09:40:51 följande:

Typ 4-5 dagar sedan. Vi har haft oskyddat sex en typ 2-3 gånger i veckan. Men kom fram till att vi ska beställa P-piller igår. 

Ok. Ja då kan du ju ha prickat in äl även om den varit sen. Så räkna med att behöva testa upp till en vecka framåt för att veta utifall att mensen inte dyker upp innan.
  • Anonym (S)
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-23 19:42:59 följande:
    Ok. Ja då kan du ju ha prickat in äl även om den varit sen. Så räkna med att behöva testa upp till en vecka framåt för att veta utifall att mensen inte dyker upp innan.
    Ja vi får se hur det blir. köpte ett graviditetstest som inte är digitalt och är ultratidigt. Så vi får se vad det visar imorgon. 
  • Anonym (S)

Nu känner jag mig lite korkad här. Eftersom jag har 3 barn så har jag gjort några graviditetstester genom åren och jag trodde jag kom ihåg hur man gjorde. Jag doppade testet i behållaren med urin i 3 sekunder, inte 20 som man tydligen ska göra. Vet dock inte om det påverkar testresultatet. 😱

• Anonym (Lis)
    Anonym (S) skrev 2023-10-23 23:00:39 följande:

Nu känner jag mig lite korkad här. Eftersom jag har 3 barn så har jag gjort några graviditetstester genom åren och jag trodde jag kom ihåg hur man gjorde. Jag doppade testet i behållaren med urin i 3 sekunder, inte 20 som man tydligen ska göra. Vet dock inte om det påverkar testresultatet. 😱

Det påverkar förmodligen 
Svar på tråden Skulle fått mens för 6 dagar sedan, negativt graviditetstest.