• Lugnet1

Era konstigaste symptom på tidig graviditet?

Hej på er! 

Jag vill starta denna tråd för att jag är trött på att läsa om de mest vanliga symtom på graviditet, vill veta era märkligaste symtom! Helst det ni upplevde innan ni plussade och att ni faktiskt var bekräftat gravida. Jag tycker jag checkar majoriteten av de vanliga, dock väldigt missvisande när dom kan antyda på att ägglossning har varit eller att mens är på väg. 

Så slå till med de mest udda/konstiga/märkliga symtom ni hade! Ni kan även nämna de "vanliga" också 😊

Jag kan börja! Har t.ex. Haft en konstig ilning/smärta i EN tand, upplever ibland ett "tryck" i analen 🤔, kliande höger bröstvårta.. er tur! 

• Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?
  • Lugnet1

För att förtydliga så vet jag inte om jag är gravid än, men vet att man kan googla febrilt på random symtom och aldrig hitta en träff så ville bara starta denna tråd 👍

• Lugnet1

Spammar min egna tråd här men glömde tillägga att jag har UVI, inte haft de på 10+ år. Skumt? Äter nu penicillin för de, selexid. 
    Sidotråd: har ni ätit penicillin under er tidiga graviditet och hur gick de för er?

• Lugnet1

Haha vad roligt att känsligheten för just salt är så olika 😂😂 
    Andfåddheten får jag med, kan inte ens gå upp för trappan, knappt ens klä på mig haha och tung andning. Gud vad jobbigt att bli sådär sjuk!! Men ligger väl något i att kroppens immunförsvar blir lite försämrat under graviditet 🤔

• Lugnet1

Haha ja vad sjukt! 
    Så kul med dessa väldigt udda symtom man i efterhand ba "aha"😂 Jag är nu på BIM-2 eller -3 (oregelbunden med 1 dag). Är så nervös denna gång.. Jag fick ett kraftigt hugg häromkvällen, det har jag haft förut och sedan kommit lite blod dagen efter då har jag misstänkt nidblödning men de gångerna så har jag fått kraftig mens 1 dygn senare. Så jag fick ingen blödning denna gång, däremot försvann den där molande smärtan jag känt sen ÄL+2 dagar, men min enorma trötthet och andra symtom hänger kvar. Gud vad jobbigt att man måste vänta 😢

• Lugnet1

Hahahaha bäst hittills 😂 så sjukt också för loggat i min app senaste två dagar "kliande hud" tycker jag gör inget annat än sitter och kliar och pillar. Men det kan vara kylan också 😋

• Lugnet1

Jag går fram o tillbaka om jag är gravid eller inte.. min mens är 1 eller 2 dagar sen, eftersom den är oregelbunden med 1 dag +/- så vet jag inte helt säkert. Och jag har tagit tester 2 dagar nu men det är så svagt att jag inte vågar lita på det..  har även igår morse och nu på morgonen haft lite blodblandade flytningar (brunt) så känns som mensen kan komma typ idag eller imorn. Har fortfarande hög temp också. Riktigt finurligt detta!! Långt från alla som får uppleva det där klara och starka plusset😢

Bifogar bild på testet från nu på morgonen, har dock hört att clearblue tidiga tester har visat falska positivt förr.. så ska testa annat märke om det kommer behövas. Min mobil är gammal därav riktigt dålig kamera så man får lita på att det är något starkare irl. Sedan tycker jag dom blir ganska tydliga när det torkat ca 10 min senare men det är ju inte giltigt så. Det är såå svagt!! Får helt enkelt vänta några dagar till..

• Lugnet1

Detta är när testet torkat några minuter (med blixt) så det kanske inte är rättvist heller. Man blir ju galen! 
    Får kanske kosta på mig ett digitalt om mensen inte dyker upp idag eller imorn 
  • Lugnet1

Jag var gravid, men fick missfall (BIM+4) 
    Oavsett hur tidigt det är så blev jag ledsen, sån bergodalbana med positivt test och alla symtom för att sedan sluta så här. Men så är det.. fokuserar på nya tag nu. Men kommer lämna denna tråd under ett tag för att inte få samma besvikelser framöver. Fortsätt använda denna tråd om ni vill och tycker det är roligt! Jag kommer tillbaka en vacker dag och kikar på det 🙏

Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?