Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Era konstigaste symptom på tidig graviditet?

Jag har alltid, så långt jag kan minnas, översaltat min mat. När jag äter mat adderar jag alltså kopiösa mängder salt i efterhand och tycker aldrig maten är tillräckligt salt. Tills min andra graviditet... Hade ingen aning om att jag var gravid men helt plötsligt kommenterade min dåvarande make att jag aldrig saltade maten längre och undrade var mina "saltberg" tagit vägen... Skitskumt, och vad som är ännu konstigare är att jag aldrig blev normal igen efteråt. Adderar fortfarande inget eller väldigt sparsamt med salt, trots att min andra son är 3 år nu.

• felicityporter
    Anonym (salt) skrev 2023-10-23 18:16:51 följande:

Alla mina tre graviditeter har visat sig på samma sätt, plötsligt kan jag inte känna smaken av salt. Innan vi fick veta om första graviditeten var vi och åt lunch på mcdonalds en dag. Jag saltade och saltade pommesen men tyckte fortfarande inte de var salta nog. Jag bad maken smaka för jag var övertygad om att något var fel på saltet. Han spottade och fräste av smaken (och han är normalt den av oss som föredrar saltare mat). Detta måste varit i alla fall 5-6 dagar innan jag plusade så väldigt tidigt i graviditeten.

Hahaha, fan va skumt! Jag blev precis tvärtom när jag väntade min andra! :D Jag var en kronisk översaltare innan!
Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?