• Anonym (Step back in time)

Hjälp mig hitta en 90-tals parfym

Jag har inte hittat en enda parfym sen slutet av 90-talet som jag har tyckt har varit underbar. Jag vet inte vad de sätter i dagens parfymer men jag tycker att allt luktar blää och tungt dessutom.

Jag försökte mig på min gamla älskade Tresor men den verkar vara omformulerad för jag tyckte att den luktade apa efter några timmar nu.

Gaultier, kvinnokroppen som är aprikos, gillade jag förut men den luktar också illa nu.

Aqua di Gio tillverkas inte längre som även den var en gammal favorit.

Cerruti 1881 , aprikos, gillade jag men den har jag inte ens sett på länge och samma gäller YSL Paris.

Finns det parfymer som doftar exakt likadant som dom gjorde i slutet av 90-talet? Var gömmer de sig?

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en 90-tals parfym
  • Agda90

Hugo Boss Deep read tycker jag lyktar likadant. 

Men du har inte tänkt att det är din näsa som har förändrats också så att du tycker att parfymerna luktar annorlunda? Ens preferenser ändras ju, vi förändras

Agda90 skrev 2023-10-24 14:52:32 följande:

Hugo Boss Deep read tycker jag lyktar likadant. 

Men du har inte tänkt att det är din näsa som har förändrats också så att du tycker att parfymerna luktar annorlunda? Ens preferenser ändras ju, vi förändras

Svaret är både ja och nej på din fråga. Visst har mina preferenser säkert ändrats en del men jag vet också att parfymer omformuleras nu och då så det blir svårt att veta vad som är vad.

Vet någon om en parfym från idag som påminner om 90/tidigt 2000-tal? Jag tror dofterna var mer fräscha och inte lika tunga som idag.

• Anonym (, -.ö M_:Ö)
    Anonym (Step back in time) skrev 2023-10-24 14:45:40 följande:
    Hjälp mig hitta en 90-tals parfym

Jag har inte hittat en enda parfym sen slutet av 90-talet som jag har tyckt har varit underbar. Jag vet inte vad de sätter i dagens parfymer men jag tycker att allt luktar blää och tungt dessutom.

Jag försökte mig på min gamla älskade Tresor men den verkar vara omformulerad för jag tyckte att den luktade apa efter några timmar nu.

Gaultier, kvinnokroppen som är aprikos, gillade jag förut men den luktar också illa nu.

Aqua di Gio tillverkas inte längre som även den var en gammal favorit.

Cerruti 1881 , aprikos, gillade jag men den har jag inte ens sett på länge och samma gäller YSL Paris.

Finns det parfymer som doftar exakt likadant som dom gjorde i slutet av 90-talet? Var gömmer de sig?

Det kan vara du som har ändrat på dig. Kroppen ändras med tiden och det som passade din hud på 90-talet kanske inte passar nu. 

Sen går det 'mode' även i parfymer, min dotter och hennes kompisar gillar ofta parfymer som för mig luktar gammal tant. 

Jag som också älskar Tresor, hittade en för ett bra tag sen som heter Love, från Lancome med hjälp av killen i butiken. Jag talade om vad jag gillade och han plockade fram några olika. 

Annars använder jag numer mest hudkrämer från Rituals som enda parfym. 

Mest Mehr, men även Amsterdam som dock är väldigt intensiv. En favorit blev Rose tror jag den hette, från deras tillfälliga kollektion, men den finns inte längre. 

Sakura är god, men jag tycker jag är för gammal för den och Karma är också en trevlig doft. 

Rituals har även en hel del parfymer av olika slag. 

Anonym (, -.ö M_:Ö) skrev 2023-10-24 19:25:48 följande:

Det kan vara du som har ändrat på dig. Kroppen ändras med tiden och det som passade din hud på 90-talet kanske inte passar nu. 

Sen går det 'mode' även i parfymer, min dotter och hennes kompisar gillar ofta parfymer som för mig luktar gammal tant. 

Jag som också älskar Tresor, hittade en för ett bra tag sen som heter Love, från Lancome med hjälp av killen i butiken. Jag talade om vad jag gillade och han plockade fram några olika. 

Annars använder jag numer mest hudkrämer från Rituals som enda parfym. 

Mest Mehr, men även Amsterdam som dock är väldigt intensiv. En favorit blev Rose tror jag den hette, från deras tillfälliga kollektion, men den finns inte längre. 

Sakura är god, men jag tycker jag är för gammal för den och Karma är också en trevlig doft. 

Rituals har även en hel del parfymer av olika slag. 

Vad lustigt att jag också mest använder Rituals hudkräm som parfym numera. Skrattande Min favorit är den röda och jag gillar även bodymisten som tillhör. Den vita doftar fräscht men ger mig huvudvärk om jag använder krämen. Jag gillar Himalaya av deras parfymer och har funderat lite på en grönaktiga flaska jag inte minns namnet på just nu.
    Varför köpte du inte Tresor om du gillar den? Eller var det förut du gillade den?

Nyfiken på vilka parfymer ungdomarna använder?
    Anonym (Sanna) skrev 2023-10-24 19:59:57 följande:

Cerruti finns väl på parfym.se? Köpte den nyligen där.

Ska kolla. Doftar den som förut om du vet?
  • Anonym (, -.ö M_:Ö)
    Anonym (Step back in time) skrev 2023-10-24 19:37:55 följande:
    Vad lustigt att jag också mest använder Rituals hudkräm som parfym numera. // Skrattande Min favorit är den röda och jag gillar även bodymisten som tillhör. Den vita doftar fräscht men ger mig huvudvärk om jag använder krämen. Jag gillar Himalaya av deras parfymer och har funderat lite på en grönaktiga flaska jag inte minns namnet på just nu.
    Varför köpte du inte Tresor om du gillar den? Eller var det förut du gillade den?

Nyfiken på vilka parfymer ungdomarna använder?
    Haha, ja det var lustigt. 

Jag älskar fortfarande Tresor, men ville ha ett alternativ då även mina tre systrar hade den då.

Vet inte vad deras parfymer heter faktiskt. 
  • Anonym (Tjejen)

Tommy Highfield var ju jätte populär på slutet av 90-talet. 😁👍🏻

Svar på tråden Hjälp mig hitta en 90-tals parfym