• Anonym (66)

Gravid eller PMS? Hjälp!

Är i exakt samma situation.. Ska testa mig imorn med ett tidigt test. Jag är rätt säker på att jag inte är gravid dock. Fick känningar för någon vecka sedan med molvärk och ömma bröst men det kan precis lika gärna vara pms, det har dock avtagit rejält. Har hemska humörsvängningar och det brukar jag inte ha. Lever dock på hoppet då jag vill minnas att sist jag var gravid hade jag inga som helst symptom, dom kom senare istället.  Tyvärr så tror jag det är så för mig, symptom=inte gravid, inga symptom=gravid. 

• Anonym (66)
    zazza91 skrev 2023-10-25 16:51:16 följande:

Aah det kan lika gärna vara så för mig med? men det som jag reagerar så starkt på att jag kanske kan vara gravid den här gången är att jag aldrig har fått molvärk så tidigt förut, och så mycket heller. Nu 1 dag innan BIM känner jag molvärk hela tiden så det kan lika gärna vara mensen.. plus större bröst än vanligt och mer vita flyttningar också men det kan man få innan mens med, minns dock inte om jag brukar ha det annars faktiskt. 

Men ja jag ska nog ta CB test på fredag morgon tänker jag, håller tummarna för oss båda!! :) 

Jag har börjat få färgade flytningar så helt säker på att jag kommer få mens. Pms och gravidsymptom är ju nästan identiska tyvärr. 
    Håller tummarna för dig! För mig ser det rätt kört ut denna månad. 
  • Anonym (66)

Har nu testat och precis som jag trodde, inte gravid. Har varit gravid 4 ggr och jag brukar inte få några andra symptom ibörjan annat än att jag brukar bli förkyld tidigt. Var väntat men blev ändå ledsen.

Svar på tråden Gravid eller PMS? Hjälp!