• Lyksa

    Gravid med BF Juli ♡

    Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

    Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

    Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

  • Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 12:49:15 följande:

    Är det någon mer som är jättehungrig nästan hela tiden?

    För min del känns det nästan som att jag kommer dö av hunger ca 3-4 gånger om dagen. Vaknade 03.30 inatt och kunde inte somna om på länge pga hunger haha? då åt jag ändå en stödmåltid vid 20.30..

    Jag går från inte hungrig alls till att jag inte kan tänka klart och måste avbryta allt jag håller på med för att äta. När jag äter mina huvudmåltider så behöver jag inte äta mer än jag brukar men jag är hungrig precis hela tiden.

    Kan äta lunch vid 12 och bli mätt för att sedan bli hungrig igen vid kl 13. Visst jag kan hålla mig utan att äta någon dryg timme men efter det så tappar jag all fokus, lust och intresse av att göra något om jag inte äter. Det går knappt ens att prata med mig.

    Jag är inte heller sugen på något! Vore ju jättesmidigt om så vore fallet. Men när hungern väl kommer är jag äcklad av det mesta. Är det någon som känner igen sig?
    Självklart är jag jätteglad över att jag inte spyr osv men det här är faktiskt jättejobbigt och påverkar min vardag jättemycket 😂


    Jag är likadan. Är dessutom gastric sleeve opererad så brukar inte ha hungerkänslor och inte haft på ett par år. Men nu jäklar vsd hungrig jah blir snabbt. Inatt vid 03:45 fick jag gå upp och äta en knäckemacka. Min mage känns som ett gapande hål efter nån timme men är inte direkt sugen på något att äta. Enda jag har aptit för är vindruvor och kex och det står man sig inte på så länge. Och extremt sug på sushi men det är lite väl dyrt att äta varje dag 😅
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-29 13:17:59 följande:
    Jag är likadan. Är dessutom gastric sleeve opererad så brukar inte ha hungerkänslor och inte haft på ett par år. Men nu jäklar vsd hungrig jah blir snabbt. Inatt vid 03:45 fick jag gå upp och äta en knäckemacka. Min mage känns som ett gapande hål efter nån timme men är inte direkt sugen på något att äta. Enda jag har aptit för är vindruvor och kex och det står man sig inte på så länge. Och extremt sug på sushi men det är lite väl dyrt att äta varje dag 😅
    Åhh gud vad sugen jag blev på vindruvor nu! Jag har inte alls tänkt på vindruvor! Det blir att åka direkt till affären efter jobbet!

    Skönt att veta att man inte är ensam. När började din hunger?
    Jag tror att min dök upp för någon vecka eller två sedan. Måste ha varit runt bim.

    Jobbar du hemifrån eller är du på plats (förutsatt att du jobbar dvs..)?
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 13:35:24 följande:
    Åhh gud vad sugen jag blev på vindruvor nu! Jag har inte alls tänkt på vindruvor! Det blir att åka direkt till affären efter jobbet!

    Skönt att veta att man inte är ensam. När började din hunger?
    Jag tror att min dök upp för någon vecka eller två sedan. Måste ha varit runt bim.

    Jobbar du hemifrån eller är du på plats (förutsatt att du jobbar dvs..)?
    Började för ca 1 vecka sen kanske en vecka efter BIM. Vindruvor har varit min räddning att småäta på hittils...

    i mitt jobb kan jag inte vara hemifrån så mycket men idag har jag tur nog att vara det:) annars far och flänger jag en del i mitt jobb så har med mig små matlådor med kex vindruvor och proteinbar till hands 
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-29 13:58:19 följande:
    Började för ca 1 vecka sen kanske en vecka efter BIM. Vindruvor har varit min räddning att småäta på hittils...

    i mitt jobb kan jag inte vara hemifrån så mycket men idag har jag tur nog att vara det:) annars far och flänger jag en del i mitt jobb så har med mig små matlådor med kex vindruvor och proteinbar till hands 
    Kvällssnack bestod av 14 chilicheese och ett halvt paket vindruvor. Om jag blev mätt? Absolut inte😂
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 18:15:29 följande:
    Kvällssnack bestod av 14 chilicheese och ett halvt paket vindruvor. Om jag blev mätt? Absolut inte😂
    Hahha min middag blev återigen sushi 🍣 
  • Anonym (Linda)

    Jag fick 3+ på cb digital veckoindikator igår vilket känns bra. Jag hade positivt ägglossningstest den 6 november så hcg verkar ha ökat i "rätt takt", vilket känns superskönt 😊 jag är dock ganska orolig till och från. Har bokat ett VUL vecka 6+6 och hoppas att få se ett litet hjärta då. Ibland kan jag känna ett lugn i att jag har varit gravid en gång förut och allt gick fint då samtidigt så får det faktumet mig att känna att eftersom allt gick så bra förra gången så betyder det automatiskt att något kommer gå fel nu... ja ni hör ju, tankarna snurrar.

  • Fruffe

    Hej! fint o läsa om hur alla har det. Och att följas åt. Jag mår oförskämt bra, nästan så jag ibland tror att jag inte är gravid? Mitt sug är sushi och risgrynsgröt haha! 


    jag skrev in mig hos bm idag. Kändes skönt o kul. Vi bokade ett ultraljud 11 december så jag förhpppningsvis får se ett litet tickande hjärta och tro på att allt är som det ska. har ni gjort tidigt ultraljud? Kommer va i vecka 8+0 på ultraljudet. 

  • Parkblomman1
    Fruffe skrev 2023-11-29 19:39:43 följande:

    Hej! fint o läsa om hur alla har det. Och att följas åt. Jag mår oförskämt bra, nästan så jag ibland tror att jag inte är gravid? Mitt sug är sushi och risgrynsgröt haha! 


    jag skrev in mig hos bm idag. Kändes skönt o kul. Vi bokade ett ultraljud 11 december så jag förhpppningsvis får se ett litet tickande hjärta och tro på att allt är som det ska. har ni gjort tidigt ultraljud? Kommer va i vecka 8+0 på ultraljudet. 


    Vad skönt att du mår bra, njut!

    jag mår bra bortsett från hungern som rubbar hela mina dagar. Men knappt något illamående alls förutom när jag borstar tänderna? då hulkar jag?
    har ingenting alls jag är speciellt sugen på snarare mycket saker jag inte är sugen på.

    jag skrev in mig i måndags och är idag 5+6. Där jag bor erbjuds ultraljud först i vecka 13(!!!).

    så jag ska åka till en större stad för att gå på ultraljud 7+0, privat givetvis. har även bokat ett privat i min stad när jag är 8+3 om jag ej missminner mig.
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 19:47:05 följande:
    Vad skönt att du mår bra, njut!

    jag mår bra bortsett från hungern som rubbar hela mina dagar. Men knappt något illamående alls förutom när jag borstar tänderna? då hulkar jag?
    har ingenting alls jag är speciellt sugen på snarare mycket saker jag inte är sugen på.

    jag skrev in mig i måndags och är idag 5+6. Där jag bor erbjuds ultraljud först i vecka 13(!!!).

    så jag ska åka till en större stad för att gå på ultraljud 7+0, privat givetvis. har även bokat ett privat i min stad när jag är 8+3 om jag ej missminner mig.
    Jag har ett tidigt ultraljud bokat privat 14/12 I vecka 7+0. Erbjuds inte tidiga här i stockholm. Även bokat 22/12 i 8+1 inför julafton 
  • Fruffe
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 19:47:05 följande:
    Vad skönt att du mår bra, njut!

    jag mår bra bortsett från hungern som rubbar hela mina dagar. Men knappt något illamående alls förutom när jag borstar tänderna? då hulkar jag?
    har ingenting alls jag är speciellt sugen på snarare mycket saker jag inte är sugen på.

    jag skrev in mig i måndags och är idag 5+6. Där jag bor erbjuds ultraljud först i vecka 13(!!!).

    så jag ska åka till en större stad för att gå på ultraljud 7+0, privat givetvis. har även bokat ett privat i min stad när jag är 8+3 om jag ej missminner mig.

    Njuter absolut 😍 åh fattar helt. jag är fett känslig mot dofter. Typ ost? Så konstigt haha! Jag älskar ost egentligen. 


    aaah fattar att du åker till en större stad och bokar själv. Hade jag också gjort. man vill ju veta allt allt är bra ❤️

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡