• Anonym (Limpan)

Sexgunga för dörrar

Hej! vi Funderar på att investera i en gunga men har inget vettigt ställe att borra upp en krok på Och har därför sneglat på en modell som man klämmer i dörrkarmen. 

min fråga är bara ifall svenska standard innerdörrar (icke massiva) orkar med belastningen på 70-80kg eller måste det vara massiva trädörrar? 

någon med erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Sexgunga för dörrar
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Limpan) skrev 2023-10-26 21:12:39 följande:
    Sexgunga för dörrar

Hej! vi Funderar på att investera i en gunga men har inget vettigt ställe att borra upp en krok på Och har därför sneglat på en modell som man klämmer i dörrkarmen. 

min fråga är bara ifall svenska standard innerdörrar (icke massiva) orkar med belastningen på 70-80kg eller måste det vara massiva trädörrar? 

någon med erfarenhet av detta? 

Följer tråden med intresse. Jag är lite i samma situation - skulle vilja ha en krok i taket att fästa saker i då min partner upptäckt att hon njuter av bondage.

Tyvärr tvivlar jag för er del på att det är nån höjdare att hänga väldigt tunga saker i ett dörrblad (om jag förstår rätt att det är det nu i menar med klämmer i dörrkarmen). Skulle inte våga lita på det. Vikten hamnar på gångjärnen och dörrbladet lär inte må bra av det.

Om ni fäster en stång på insidan emellan karmens övre vänstra och högra hörn blir trycket på karmen stort och då är ju karmens infästning i väggen avgörande. Finns mycket hur byggda på tex 1970/80 talet som jag inte skulle lita på karmens infästning.
  • Anonym (swing it magistern)
    Sexgunga för dörrar

aldrig hört talas om tidigare, men de vill väl också ha kul
  • KimLinnefeldt
    Anonym (swing it magistern) skrev 2023-10-27 06:46:46 följande:
    aldrig hört talas om tidigare, men de vill väl också ha kul
    Sexgunga för dörrar
    Det gick i dörren.

• Anonym (Anonym1)

De funkar kanon men lägg till ngr slantar och köp en med stöd vid rumpan/svanken, blir ett jäkla träningspass annars 😅

• Anonym (Undergiven)

Jag tycker ett dörrhål blir på tok för trångt .
    Vill ha plats på sidorna och kunna snurra gungan för att vara på sidan. Skulle förvåna mej om du inte har ett tak med läkt o reglar bakom. Upp o knacka för att hitta dom.

Svar på tråden Sexgunga för dörrar