Inlägg från: Anonym (Också mormor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också mormor)

???

Anonym (?) skrev 2023-10-28 07:09:37 följande:
    ???

Hur skulle ni reagera om ni hade ert barnbarn bor hos er genom soc och inte får nån ekonomisk stöd från soc och veta att mamman har både barnbidrag och underhåll kvar och spendera utan att ge sitt barn några kronor.

Jag är så arg på detta för jag anser att mamman inte ska ha några pengar alls då hon inte har barnet.

Jag bad soc strypa pengarna, men det kan dom inte göra så länge hon är vårdnadshavare, är det inte konstigt, eller?

Har jag fel??

Du undrar hur vi skulle reagera om vi hade barnbarn boende hos oss utan ekonomiskt stöd? Jag vet i allafall hur jag skulle reagera! Jag skulle totalt SKITA I PENGARNA OCH FOKUSERA PÅ ATT FÅ MITT BARNBARN TRYGGT! För ditt barnbarn hoppas jag det blir ett tryggt och stabilt familjehem så den stackaren slipper både sin mamma och mormor! Samma skrot och korn uppenbarligen. Så kan ni två fortsätta erat krig sinsemellan. Arma barn. 
  • Anonym (Också mormor)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 00:22:53 följande:
    JAG STRUNTAR OCKSÅ I PENGARNA....men tycker iallafall fortfarande att det är fel att min dotter får både barnbidrag och underhåll för ett barn som hon inte har hand om, eller?
    Stryp pengarna bara, eller?

Jag har tänkt på mitt barnbarn genom  att ge han tak över huvudet, mat i magen, givit han kläder som inte är för små, givit han stövlar o.s.v
    Men det är ju inte DITT PROBLEM! Du kanske borde strunta i att LÄGGA DIG I sånt som inte angår dig!!! Och det angår inte dig över huvudtaget. Är ju inte dina pengar hon får! Och sluta klappa dig för bröstet över vilken omtänksam mormor du TROR att du är! Självinsikt är nog inte ett ord du känner till! Ditt största fokus tycks ligga på att inte din dotter ska få möjlighet att resa sig igen snarare än omtanke om barnbarnen som du obrydd kastade ut i hemlöshet! Du lär nog knappast bli årets mormor! Fy fan för vad en del barn får uthärda! 
  • Anonym (Också mormor)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 17:59:31 följande:
    Jag har inte bett om att bli årets mormor...

Men jag vet att jag har funnits där för mitt barnbarn och sedan får du säja vad du vill.
    När man inte ens har förmågan att sätta sitt/sina barnbarn i främsta rum och  lyckas behärska sig så pass så att inte barnen blir drabbade av att bli hemlös och därmed i otrygghet så ska du inte ens påstå att du funnits där för stackarn! Du har snarare orsakat honom mer trauma än du någonsin kommer begripa. Ingen som helst självinsikt i dig. Hoppas barnen blir placerade i trygga familjehem långt ifrån er båda. Inte svårt att begripa vilket kaos det måste varit för barnen både innan och framförallt NÄR du kastade ut dem! Återigen arma barn! Lite självrannsakan skulle vara på sin plats! Som mamma! och nu som mormor! 
  • Anonym (Också mormor)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 19:45:32 följande:
    Det är tur att du kan tänka på allt, inte många som kan det tror jag, speciellt inte en jobbig situation....

Och jag tror också att ni tror detta är lätt för mig också, kasta skit på mig om ni nu mår bra av de, sätt all skuld på mig, gö de...TACK!!!
    Du skulle må bättre av att ta av dig offerkoftan och försöka se livet ur ditt barnbarns perspektiv! Jag är ganska övertygad om att en normalt fungerande människa skulle göra allt som krävdes för att skona barnen från trauman som kan prägla hela deras fortsatta liv, oavsett konflikt med dottern. Inte hjälpa till att knuffa barnen ut i ännu mer otrygghet. Någon av er måste ju vara den vuxna även i jobbiga situationer. Det klarar uppenbarligen vare sig du eller din dotter! Barn behöver trygga, stadiga vuxna som kan förmedla trygghet till dem. Tycker du att du är den personen? 
  • Anonym (Också mormor)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 20:35:18 följande:

Som skrivet, det är ju tur du tänker på allt, det är ju tur eller hur?

Jag har gjort allt för mitt barnbarn sedan får du skriva vad du vill, varsegod.

Jag gav mitt barnbarn tak över huvudet, mat i magen, kläder som ej va för små, skor osv mer än vad hans föräldrar gör just nu.

Sedan om du nu har hakat upp dig på att jag slängde ut mina barnbarn också när jag slängde ut min dotter är upp till dig, varsegod.

Fortsätt å skriv du, jag känner mig stolt ändå att jag har funnits vid hans sida i 4 månader när hans föräldrar inte gjorde.

Att man kan agera moget som en vuxen människa med barnens bästa för ögonen har inget med tur att göra! De allra flesta vuxna människor klarar av att sätta barns behov i främsta rum och det har heller inget med tur att göra! Att klara av att inte agera på ilska och aggression runt barn har heller inget med tur att göra! Att barns behov är så mycket mer än det basala som mat och kläder begriper de allra flesta vuxna människor också och har heller inget med tur att göra. 
    När detta barn blir äldre så tror du alltså att det är ett par byxor du givit honom som kommer sitta i hans minne?! 
    Sitt du där i din offerkofta och känn stolthet! 
Svar på tråden ???