Inlägg från: Whenyouneedit |Visa alla inlägg
  • Whenyouneedit

BF Juni - Augusti 2024

När denna tråd skapas kanske inte så många av oss vet att man är gravid. Skapar denna tråd för att följas åt under graviditeten, hur vi mår, vad vi inhandlar, tip och trix, namn etc. Ämnet är vårt och vad vi vill bolla. Berätta gärna lite om er själva om ni vill.

Jag är 32 år, bor med min man i Stockholm. Vi har genomgått en ivf och väntar nu vårt efterlängtade barn. I skrivande stund är jag i vecka 5 (4+4), bf 1/7-24. Har stenkoll på bebisen just nu genom fyra babyappar (Preglife, Preggers, Liberoklubben och BabyJourney). Har verkligen längtat efter att bli gravid, är nästan sist i tjejgänget pga att vi fick kämpa så. Alltid varit så barnkär. Nu vill man bara att tiden skall gå så de där jobbiga veckorna innan v 13 kan springa förbi! 🙏

• Svar på tråden BF Juni - Augusti 2024
  • Whenyouneedit
    Silince skrev 2023-10-30 10:14:21 följande:

Jag har bf 7 juli :) Gick in i vecka 5 idag. 

Vad roligt! Då är vi nära varandra i tid. Har ni berättat för någon ännu eller när/hur planerar ni? :)
  • Whenyouneedit

Vi har berättat för de närmsta vännerna (men väldigt få), mycket pga vi gått igenom en jobbig ivf och det har varit omöjligt att smyga med det. Vi kommer berätta för våra föräldrar tidigt också men sen får det vänta till efter v 13 ☺️

• Whenyouneedit
    Blucky skrev 2023-11-02 00:05:04 följande:

Har också BF 7/7 :) 31 år, bor i Stockholm, andra barnet. 

Grattis! Vad roligt 🤗
  • Whenyouneedit
    Goodispodis skrev 2023-11-04 00:32:46 följande:

Testade idag positivt men har svårt att tro på det eftersom jag inte känner graviditetssymtom. Har lätt molvärk runt bäckenet, lite brännande känsla där och lite ömma bröst som inte gör så ont. Är 33 år och försökte i 10 månader. Om allt går vägen blir det bf juli 2024!

Grattis till er! Ett plus är ett plus, så får vi hoppas att allt går vägen. Vi har också kämpat länge så förstår dig, man vågar inte riktigt tro på det ❤️
  • Whenyouneedit

Jag är i vecka 6 (5+5). Jag har inte kunnat hålla mig från att testa 1-2 ggr/v, vill se 3+ på CB-stickan sen så slutar jag med tester. Jag fick vecka 1-2 den 21/10, och 2-3 såväl den 28/10 samt samma idag 4/11. Blir lite orolig att det inte slår över till 3+. Hur lång tid har detta tagit för er? Och vad anses normalt? Blir orolig att det inte står rätt till (man blir orolig så lätt i dessa tider).

• Whenyouneedit

Stort grattis!! 😍 Har inte heller några faktiskt symptom ännu, och är i vecka 6 eller 7 nu. Så olika det där 😊

• Whenyouneedit
    noorah skrev 2023-11-20 11:01:19 följande:

Hej! Hoppar in här med bf den 23/7. Känner inte så mycket ännu så är orolig att det är på låtsats 😅

Åh grattis!! Hoppas på en sommarbebis även för dig 😍
  • Whenyouneedit

Jag gjorde VUL den 13/11 och såg ett hjärta. Helt ofattbart ❤️ Hoppas det går bra för alla er andra också!! 

Svar på tråden BF Juni - Augusti 2024