Terapi för mansbebis?
Hota med något han är rädd för. Kanske säga att du kommer att be soc om hjälp ifall han inte tar tag i sina problem.
Hota med något han är rädd för. Kanske säga att du kommer att be soc om hjälp ifall han inte tar tag i sina problem.
Till anonym (N) (vet inte hur jag ?taggar? och svarar rätt person i telefonen??) så har jag provat det i all ilska men då pratade han inte med mig på flera veckor.
ibland kan han öppna upp sig och prata lite om sitt mående och jag försöker förstå men han kan ha rätt ?konstig? syn på saker han hänger upp sig kring så får oftast bara nicka och le och det går ej prata med honom när han har sina perioder.
Han kan också hota med att sticka, vilket jag somsagt inte vill då jag vill att barnen får växa upp i sin kärnfamilj i detta huset? Åtminstone i detta huset och det har jag svårt att klara själv. visst kan man träffa någon enkelt snabbt men kan ju inte ?hoppas? på det och att det sen inte blir så.
Svårt att läsa allt och jonglera barn men här kommer lite svar?
Absolut har han alltid varit egen och jag (och många andra) har nog alltid tänkt att tex ADD ligger bakom för att han haft svårt att planera, höra av sig, ta instruktioner? Alltså han är ju inte korkad på något sätt utan GRYM kring allt som har med telnik att göra och så.
och han var SUPERBRA fram tills vårt andra barn föddes. Med första barnet så tog han ändå en del städning och så trots att jag var ?hemma?. Sen köpte vi hus och det blev fler måsten. Och så ville han skaffa barn tätt för att han inte haft syskon och alltid saknat det, så han ville ge barnen det ?Bandet?. Men typ direkt jag blev gravid med andra så bara stängde han av. Dom blev tom förbannade på honom på förlossningen för att han sa något otrevligt när jag fick en värk när vi spelade kort och han tyckte jag skulle lägga nångång? knappt haft något intresse av barnen eller huset sen dess.
ja jag vet att många är pro skilsmässa, det har jag med varit men när det väl kommer in nya i bilden osv? nej alla i min familj är överens om att vårt liv hade varit bättre i den toxic relationen våra föräldrar hade än kaoset som är nu. Och många kompisar osv jag har håller med om det. Men ja självklart finns det gränser och barnen kommer såklart först.
ang att skaffa någon ny för att behålla huset så har jag alltså råd att ha huset själv i några år, men knappast när tex köket ska renoveras att jag har råd att spara undan så mycket själv med 2 barn? så skulle såklart ALDRIG slänga in någon ny i barnens liv direkt bara för att behålla huset, utan menade mer att jag inte kan chansa på att det blir så och att jag kn renovera färdigt. Och vågar inte stå SJÄLV med ett hus med renoveringsbehov som man i dessa tider kanske går back på?
Vart hittar man utredning för add där det inte är världens väntetid då? .