• Willsam

41 år med BF slutet på Maj 2024

Hej 😊 jo här väntas också em sladdis, jag är 41. mina barn är 21, 20, 15 & 14.
    bor söder om sthlm o väntar nu ett barn i april med min nya sambo. Är hans första barn. 

det var lite jobbigt på ett vis att ställa om som du säger. Men nu är jag i v 16 o barnen vet om det, (blev bättre reaktion än jag förväntade mig) så nu känns det bara roligt 

• Willsam

Ja jag håller med. Det känns ju ändå som en stor skillnad från när man skaffade dom andra.
    det var inte helt lätt att ställa om. Jag tänkte ju kanske inte att jag skulle bli gravid, även om jag såklart förstod att det skulle kunna hända. Så har tagit sin tid att tänka om. Och såklart ifrågasätter man ibland hur det kommer bli denna gång. 

ja du, blöjbyten, barnböcker o sömnlösa nätter. vad har vi givit oss in på 😂

• Willsam

Ja men vad kul. Vi kan nog bli några stycken här 😊
    jag tänker att vi är ju inte gamla egentligen. Jag har flera bekanta som har små barn och väntar barn. Jag tror bara att det blir lite så att vi började tidigare, o har kommit en bra bit i försäldraskapet med tonåringar o allt vad det innebär.
    Så det blir en konstig känsla med en ?omstart?

• Willsam

Jag har gjort kub. Var helt inställd på dåliga resultat eftersom man är 40+. Men! Jag fick jättebra poäng! 1:5700 på den ena o 1:17000 på den andra :)
    ja jag har en dotter som är 15, som är överlycklig o vill hjälpa till. Så man har ju faktiskt lite nytta av att ha större barn. 
    o så känner jag att det här ska bli att så mycket som möjligt att ta tillvara på bebistid för man vet hur himla fort tiden går

jag har ingen som jag umgås med heller som väntar barn. men vad kul att vi bor Runt Sthlm allihopa :) 
    jag går på mvc mama Mia söder. bor i Nynäshamn 

• Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-16 13:57:16 följande:

Hur har det gått för dig MariaNathalie?

jag gjorde kub testet idag och fick 1/67 så väldigt hög risk 😩

mina känslor är överallt just nu. Gick vidare med nipt och får svar inom 2 lååååånga veckor antar jag 

Oj vad jobbigt ❤️ jag tänker ändå att dom flesta som får dåliga poäng får bra sen på nipt. Så jag håller tummar o tår för dig 
  • Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-16 15:17:42 följande:

Tack 😩. Känns så konstigt allting bara

Ja jag förstår det. ❤️ men är ofta väldigt missvisande med kub. Undrar varför man inte får göra nipt direkt istället. Det skapar sån oro o den där väntan känns ju oändligt lång. 

• Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-18 09:01:31 följande:

Hej,

va fina ni är med era heja rop 😅

jag har valt att se detta med lite olika ögon. 1/67 är ju endast 1,5% risk att det ska vara något fel, och slapp jag pröjsa för nipt själv 🙈

är det fel på barnet så får jag helt enkelt ta ställning då. Kanske är meningen att jag inte ska börja om, utan faktiskt släppa och gå vidare. 

men man undrar ju vad som gör att jag får så dåliga resultat. det enda jag kan tänka mig är att jag är gammal. Men ni är ju lika gamla lixom 😅

är fullt frisk, vältränad och har ett bra levene. kan det påverka att min man är 43 oxå? Så ingen av oss är ju unga lixom.

denna graviditet har varit allt från mysig tyvärr. Känner inget lyckorus alls, försöker att hitta lyckan hela tiden. har mest mått illa och har ett extremt dåligt humör. Vet inte om nån av er lider av Pms annars? Men det gör jag och denna graviditet är 1000g värre än PmS, stackars min fam. Och ett dåligt kub test på det stillade inte min oror direkt.

sorry för långt och beklagande meddelande. Vill inte påverka er negativt. Men behövde skriva av mig. 

Ja precis. Det låter ju oftast så dåligt med 1/67. Men är ju inte så stor risk ändå. Men förstår verkligen din oro. 
    jag fattar inte heller riktigt hur dom får fram resultatet. Vi är ju i samma ålder som sagt. 

haha jo jag har pms i vanliga fall & jag kan säga dig att jag kände precis som du. fruktansvärt dåligt humör. var som att nån drog ner en ridå o så blev jag sjukt arg för ingenting. 

men det blev faktiskt bättre typ v 13-14. Jag tror det blir löttare när kroppen ställt om sig med alla hormoner o då kunde jag också börja se fram emot allt lite mer. O såklart vill man också vara så säker det går att allt ser bra ut innan man vågar börja glädjas. 
    jag kan få svackor än. Är mycket annat i livet som är rätt stökigt nu. så är inte en helt harmonisk graviditet öht.

• Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-24 08:06:09 följande:

Godmorgon! Jag fick svar igår att allt ser bra ut, och en liten pojke där inne i magen. Det enda viktiga va ju att barnet va frisk ändå kan jag inte sluta sörja liiite grann att jag aldrig kommer få en tjej. Jag vet. Så jäkla otacksam. Men det är dessa hormoner.
    pojkarna hemma blev så glada att dom började hoppa 😅

nu är jag j v 15 och längtar Tills magen börja komma så det inte bara ser ut som att man blivit fet 🥴

Hur går det för er?

Men vad skönt! Grattis till en till pojke. Jag går precis in i v 20 idag, och på måndag ska vi göra RUL. Då får vi veta vad det blir ☺️ 
    allt känns bra och jag mår också bra. Har mycket energi just nu. så håller på att fixa massor hemma. Köpte 2 skötbord begagnat som ska målas bla. (jag jobbar som målare dock, eget företag) så är inte det roligaste jag vet att måla om 😂
    men det rullar på o magen syns verkligen nu. Så snart ?poppar? den även för dig 🥰
  • Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-25 08:08:08 följande:

Så spännande med RUL! Jag har varit så nervös och orolig denna grvitidet så jag tänker faktiskt göra ett extra UL privat innan RUL för att se så allt ser bra ut 😅

Så låter som att det har lugnat sig lite och blivit lite mer harmonisk?

har fortfarande svindlande känslor över att börja om, dra barnvagn och byta blöjor. Men det lägger sig väl med magen som kommer och sparkarna?.

Kul med målarfirman 😀 önskar jag kunde måla men är mest en sån som slänger på färgen efter att jag tappat tålamodet 🙈

Ja det ska bli spännande på måndag. Nu är det ju några v sen kub. Ja lite lugnare är det ju. Men ibland får jag nästan stress. Tiden går fort ändå. O snart står man där med blöjbyten o sömnlösa nätter 😂

jag gjorde tidigt ul i v 8. nu Är jag ju jäkligt nyfiken om det blir en pojke eller flicka. Tidiga känslan sa flicka. Så jag håller fast vid den, men vi Får se ☺️
  • Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-27 17:14:29 följande:
    Hur gick det idag??
    Det blev flyttat. Var nån driftstörning 
    men idag blir det ul först ett riktat på hjärtat vid 14 o sen RUL vid 17 
    😊🥰
  • Willsam

Nu har vi varit o kikat på bebisen. Det är en frisk liten pojke 🥰
    bf 18/4. Det var en väldig massa sprattel o konster som försiggick därinne, men jag känner inte så mycket. För moderkakan sitter i framvägg. jag misstänkte det själv innan också. För känner mest sparkar på urinblåsan och åt sidorna. Sen känns det ibland när det snurras runt. 

• Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-29 06:46:25 följande:
    Åååå va mysigt! Vilken härligt känsla ändå! Va roligt med pojke 💙

nu är det bara hälften kvar för er 😀

tips på killnamn? Sjukt svårt tycker jag 

Svårt med namn ändå. inget av mina andra barn heter nåt som vi haft i förslag. 

men Loke är ett förslag hittills iaf 😊
    ja halvvägs, känns som veckorna springer förbi.
    hur mår du nu? 

• Willsam

Här är det också bara bra, v 24 på torsdag. det rullar på o karatekid därinne far runt o gör sig påmind titt som tätt. 

inte så mycket viktökning än, bara 4 kg. Hoppas att det inte blir för mycket på andra halvan här. men äh. Det ramlar ju säkert av ändå så småningom. Just nu är sugen på clementiner o inte godis som det varit hittills 😂 ja julmust är ju himla gott också förstås. 
    vi har nog köpt det mesta, köpte vagnpaket på black friday o skötbord o säng beg. En del kläder också, men tänker att man brukar få en del smått när man får första besöken också 😊

• Willsam

Hur mår ni allihop? 😊
    här rullar det på än, men börjar få ont i bäckenet när jag jobbar. v 25+4 idag 😀

• Willsam

Vad härligt att det är bra med er. Här är också en ganska livlig kille som sparkar o far o har hicka flera ggr om dagen. 7 kg upp här. Jag hoppas det inte drar iväg så himla mycket. 
    men äsch, det ramlar väl av sen ändå nångång 😂

• Willsam

Hur går det för er? Mår alla bra? 😊 slutet på v 34 här nu o det börjar kännas riktigt flåsigt. Men man ser ju iaf målsnöret nu! varit ute i vårsolen idag o krattat lite. tog i förmycket o nu sitter man här med smärtor i bäcken. Tur man vet varför iaf. 😅 

Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024