Inlägg från: sara8888 |Visa alla inlägg
  • sara8888

41 år med BF slutet på Maj 2024

Hej,

Jag är gravid i v 11 med mitt och min mans 3:e barn. Vi har två barn sen tidigare som är 11&14 år.

Har inte riktigt landat i detta och försöker hitta glädjen och ljuspunkterna med ett börja om. Livet va ju alldeles perfekt innan detta plus på stickan. Barnen vet om bebisen och är otroligt spända och glada över detta barn.

Nån mer som är 40+ och gravid med en sladdis?

• Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024
  • sara8888

Hej!

Va härligt att höra från nån i liknande situation. Känns väldigt märkligt att börja om, byta blöjor och läsa barnböcker 😅. Dessutom är man ju inte speciellt ung längre, även om jag inte känner mig så gammal. Jag är som sagt bara i v 11 så jag kanske landar lite mer i detta inom tid.

känns alltid skönt att höra från någon i samma ålder och som oxå börjar om 😀

• sara8888

kul att fler skriver!

något positivt med sladdis är ju iaf att jag har två pojkar som gärna hjälper till, eller kommer bli tvingade 😅 
    man har ju haft lyxen att kunna träna när man vill på dygnet, göra vad man vill och barnen klarar sig själva. som sagt omställning är ju helt klart den svåraste delen.

har ni gjort kub och/eller nipt?

jag ska göra den den 16 nov 🥴 lite nervös faktiskt 

bor i solna förresten så norra sidan av stan 😀

• sara8888

Jag har ju dock ingen i min närhet som skaffar barn nu. Alla har barn i mina pojkars ålder. Denna kommer inte ha något syskon eller kusin i samma ålder. Som ett ensambarn. den kommer bli väldigt bortskämd antagligen 🥴

• sara8888

Hej MariaNathalie!

Va roligt att du skriver! vi är i exakt samma vecka och datum 😀
    har du berättat för barnen?
    bor du i Stockholm?

• sara8888

vet inte om symptomen trappats ned direkt? lite kanske. Men minns att när jag va gravid med mina pojkar så kunde jag ta extra gravtest i typ v 9 bara för att jag inte hade några symptom alls typ för att kolla om
    jag verkligen va gravid 😅, men denna gång har inte varit kul. Mår så illa och har väldig avsky för viss mat. 

men om du går in i vecka 12 och allts såg bra ut för bara ett par veckor sen så kan du nog vara lugn! håller tummarna för er såklart! 

• sara8888

Hur har det gått för dig MariaNathalie?

jag gjorde kub testet idag och fick 1/67 så väldigt hög risk 😩

mina känslor är överallt just nu. Gick vidare med nipt och får svar inom 2 lååååånga veckor antar jag 

• sara8888

Hej,

va fina ni är med era heja rop 😅

jag har valt att se detta med lite olika ögon. 1/67 är ju endast 1,5% risk att det ska vara något fel, och slapp jag pröjsa för nipt själv 🙈

är det fel på barnet så får jag helt enkelt ta ställning då. Kanske är meningen att jag inte ska börja om, utan faktiskt släppa och gå vidare. 

men man undrar ju vad som gör att jag får så dåliga resultat. det enda jag kan tänka mig är att jag är gammal. Men ni är ju lika gamla lixom 😅

är fullt frisk, vältränad och har ett bra levene. kan det påverka att min man är 43 oxå? Så ingen av oss är ju unga lixom.

denna graviditet har varit allt från mysig tyvärr. Känner inget lyckorus alls, försöker att hitta lyckan hela tiden. har mest mått illa och har ett extremt dåligt humör. Vet inte om nån av er lider av Pms annars? Men det gör jag och denna graviditet är 1000g värre än PmS, stackars min fam. Och ett dåligt kub test på det stillade inte min oror direkt.

sorry för långt och beklagande meddelande. Vill inte påverka er negativt. Men behövde skriva av mig. 

• sara8888

Godmorgon! Jag fick svar igår att allt ser bra ut, och en liten pojke där inne i magen. Det enda viktiga va ju att barnet va frisk ändå kan jag inte sluta sörja liiite grann att jag aldrig kommer få en tjej. Jag vet. Så jäkla otacksam. Men det är dessa hormoner.
    pojkarna hemma blev så glada att dom började hoppa 😅

nu är jag j v 15 och längtar Tills magen börja komma så det inte bara ser ut som att man blivit fet 🥴

Hur går det för er?

• sara8888

Så spännande med RUL! Jag har varit så nervös och orolig denna grvitidet så jag tänker faktiskt göra ett extra UL privat innan RUL för att se så allt ser bra ut 😅

Så låter som att det har lugnat sig lite och blivit lite mer harmonisk?

har fortfarande svindlande känslor över att börja om, dra barnvagn och byta blöjor. Men det lägger sig väl med magen som kommer och sparkarna?.

Kul med målarfirman 😀 önskar jag kunde måla men är mest en sån som slänger på färgen efter att jag tappat tålamodet 🙈

• sara8888
    Willsam skrev 2023-11-25 09:53:21 följande:
    Ja det ska bli spännande på måndag. Nu är det ju några v sen kub. Ja lite lugnare är det ju. Men ibland får jag nästan stress. Tiden går fort ändå. O snart står man där med blöjbyten o sömnlösa nätter 😂

jag gjorde tidigt ul i v 8. nu Är jag ju jäkligt nyfiken om det blir en pojke eller flicka. Tidiga känslan sa flicka. Så jag håller fast vid den, men vi Får se ☺️
    Hur gick det idag??
  • sara8888
    Willsam skrev 2023-11-28 21:48:10 följande:

Nu har vi varit o kikat på bebisen. Det är en frisk liten pojke 🥰
    bf 18/4. Det var en väldig massa sprattel o konster som försiggick därinne, men jag känner inte så mycket. För moderkakan sitter i framvägg. jag misstänkte det själv innan också. För känner mest sparkar på urinblåsan och åt sidorna. Sen känns det ibland när det snurras runt. 

Åååå va mysigt! Vilken härligt känsla ändå! Va roligt med pojke 💙

nu är det bara hälften kvar för er 😀

tips på killnamn? Sjukt svårt tycker jag 
  • sara8888

Hej allihopa!

längesen vi hördes nu :) hur mår ni?

jag går in i vecka 19 på torsdag. Så veckorna verkligen rullar på. Ska på RUL den 28/12

Jag har haft riktigt svårt att ta in denna graviditet. många tårar, fattar inte detta, längtar inte. Tycker det är väldigt jobbigt att bli tjock. lika som tidigare gånger så synd inte min mage direkt än. Bara alla mina kläder är för små, men mamma byxor för stora.

nu äntligen börjar jag landa i detta, börja smått känna myset med detta. Tänker att denna gång har man fått perspektiv på hur det är med bebis så man kommer kunna njuta på ett annat sätt. Kolla kläder vad den ska få åka hem med. Så mysigt.

namn förslag från mina sida är Billy,  Figge, Aston, Beppe. Det lutar åt Aston.  Älskar namnet Frank men det finns tyvärr i släkten redan.
    tjej hade helt klart varit lättare. Finns så mkt fina namn

lite ord från mig men väldigt nyfiken på hur det går för er?

• sara8888

Härligt att höra!

denna gång har inte varit kul alls hittills, har sånt tryck över magen och organen får knappt plats, är endast i vecka 21 🙈

satan så skönt att vara i vecka 35 ändå, inte långt kvar nu 🙌🏻

magen börjar synas och man känner ju mycket sparkar vilket är väldigt mysigt 😍

• sara8888

Drömmen med 8kg!

jag har redan gått upp 8 🙈 va iof på gränsen till underviktig innan så min kropp verkade behöva dessa extra kilon. 

fick lov att sätta ett nyårslöfte till mig själv, Inge glass, godis eller chips och sådär där innan bebis kommer? 😂 får se om jag klarar det. Tänker ta med mig en stor påse godis till förlossningen. 

• sara8888
    Orkidé8181 skrev 2024-01-08 23:06:32 följande:
    Jag som inte är direkt sötsugen annars, har fått för mig att jag måste tömma det som hälls upp i skålen 🤣
    så jag är ändå förvånad över att jag inte gått up mer, borde vara det dubbla 😂

Har dock börjat ta små skålar så det inte får plats så mycket, även om de är rågade 🤣
    Har bebis kommit än? 😀
  • sara8888
    Orkidé8181 skrev 2024-02-20 00:45:05 följande:
    Yes!

han kom 2/2 eftwr 2 timmar på förlossningen 😊
    föddes strax innan midnatt och var hemma strax efter lunch dagen efter 😊😊

hur mår du? Och vilken vecka är du i nu?
    Åh! Det låter ju som en drömförlossning 😅
    hur är livet med en liten igen då? Som du minns det? Eller minns man inget? 🙈

jag är bara i vecka 27 så har ett tag kvar :( rätt trött på detta redan 
Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024