Kan en beteendevetare arbeta som socialsekreterare?
Kan en beteendevetare arbeta som socialsekreterare? Vilka kurser skulle vara intressanta då? Specifikt med barn och unga, inte exempelvis LSS.
Kan en beteendevetare arbeta som socialsekreterare? Vilka kurser skulle vara intressanta då? Specifikt med barn och unga, inte exempelvis LSS.
När det kommer till socialsekreterare ska det helst vara en socionomutbildning men som biståndshandläggare inom LSS eller äldreomsorgen kan du arbeta med en beteendevetare utbildning sålänge som du även har läst socialrätten. Du måste alltså studera den juridiska kursen och få godkänt på den för att kunna arbeta inom myndighetsutövning.
Jag är beteendevetare med sociologi som inriktning och har jobbat som soc.sekr i några år. I kommunen jag bor i ska dock alla soc.sekr som inte är socionomer någon gång gå socialrätten, som ordnas av ens chef.
Jag är beteendevetare med sociologi som inriktning och har jobbat som soc.sekr i några år. I kommunen jag bor i ska dock alla soc.sekr som inte är socionomer någon gång gå socialrätten, som ordnas av ens chef.