Inlägg från: Anonym (A.L.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A.L.)

Frigid sambo

Ännu en tråd om kvinnor som tappat lusten?

Min sambos sexlust har dött. Det har skett gradvis. Hon vill inte helt enkelt. de få gånger vi fått till det på sistone ligger hon där som en docka. Noll respons. Hon t.o.m. säger till mig att jag får sköta allt själv. Hur kul är det? Har tröttnat på detta. Känner mig som en äcklig gubbe. Vill hon inte ligg får det va. Känner mig också jävligt låg och nedstämd. Det tär på självkänslan.

Det finns ju en hel del trådar om detta. Tror att mycket av det som skrivits i dessa trådar är strunt. Man ska prata och bl.a. bl.a. bl.a. Men det går väl aldrig att prata fram sexlust? Det går inte att tjata fram sexlust heller. Det går inte att förändra någons känsloliv. Och ägna sig åt mer hushållsarbete? Sen när blir kvinnor till sig av städande män? Kom igen nu.

Jag har alltså inte mycket till övers för dessa krystade förklaringar. Jag tror förklaringen är enkel. Om en kvinna inte vill ha sex med en man så är hon inte sexuellt attraherad av denne man. Det kanske kan finnas undantag tex efter en förlossning eller under allvarlig depression etc. 

Jag har kommit till den smärtsamma insikten att jag antingen får acceptera detta eller lämna henne.

någon som har liknande erfarenheter/synpunkter/allmän input? 

• Svar på tråden Frigid sambo
  • Anonym (A.L.)
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-01 23:53:48 följande:

Du har helt missförstått anledningen till varför mannen ska ta mer ansvar för hushållsarbetet.
    Likaså varför man ska prata, det handlar inte om att prata eller städa fram lusten. Det handlar om uppmärksamhet, nyfikenhet, att lösa problem i förhållandet att ge kvinnan mer ork till annat än bara att sköta hemmet.

Tänk ett varv till och testa de råd som getts innan i liknande frågor innan du avfärdar dem som strunt, så kanske det blir bättre i ert förhållande. Ansträng dig istället för att bara ge upp och skylla på annat. Fråga henne åtminstone vad hon känner är problemet, dvs prata med henne istället för att skriva på nätet.

Ok. Jag ser vad du skriver men har ändå svårt att tro på det där. Även om jag skulle vara hennes betjänt på heltid och sköta precis allt så skulle hon nog inte bli mer sugen. Min erfarenhet är att kvinnor inte funkar så. Det brukar liksom inte vara den snällaste betjänten som får ligga med henne.
  • Anonym (A.L.)
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-02 08:16:59 följande:
    Det handlar inte om att vara betjänt. Det handlar om att ta sin del av ansvaret. Men du verkar inte vara så intresserad av att ta reda på vad som är problemet om du inte ens vill prata om det med henne.
    Låter som att du bara vill få det till att hon är frigid och ger inte dig det du behöver så du vill lämna. Ta lite ansvar och ta tag i problemet, prata med henne. Fundera över hur ert vardagsliv ser ut, gör hon som genomsnittskvinnan i Sverige 45 min mer hushållsarbete om dagen än vad du gör? Försök jämna ut det.

Förstår att sexlusten kan försvinna om man har en ojämn fördelning av hushållsarbetet Och kvinnan går runt och är missnöjd hela tiden. Nu har vi inte den situationen. Jag gör minst lika mycket hushållsarbete som henne. Jag lagar mat städar handlar mm. 

Kvinnor är för roliga ändå. Kravet är att vi män ska göra traditonella kvinnosysslor (vilket jag gör). Vi män däremot förväntas helt ansvara för de traditionella manliga sysslorna. Vem tror du rensar avlopp, renoverar, fixar saker som går sönder mm? Inte är det hon i alla fall. Nä för då gäller tydligen gamla könsroller.

Man ska prata sägs det i denna tråd och i andra trådar. Prata och prata. Jag är inte född igår. Jag har gjort det misstaget så många gånger, nämligen att jag öppnat upp mig för en kvinna. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att kvinnor hatar när män talar om sina känslor. Jag har varit naiv och trott att kvinnan ska inse vilken fin och känslig man jag är. Der blir bara skit av det. Hon blir bara ännu mindre sugen på sex. En man ska aldrig bearbeta sitt skit med en kvinna han vill ligga med. Det har man inget för. Man får bearbeta sitt skit på egen hand eller med en nära vän. 

Jag känner mig verkligen desillusionerad. 

• Anonym (A.L.)
    Anonym (U) skrev 2023-11-02 11:08:15 följande:
    Okej, så detta är ytterligare en tråd på temat " kvinnor vill inte ha snälla män"?
    Nej. Snäll är nog bra att vara ändå. Men en man ska inte bearbeta sin skit med en kvinna som han vill ligga med. han ska bearbeta sin skit på annat sätt. Prata med nära vänner, träna, skriva en bok eller vad fan som helat förutom att försöka förklara sina känslor för en kvinna. Jag har som sagt gjort det misstaget flera gånger och det blir ju inte mycket åka av efter det.

Der är en ganska stor del av att vara man att det är så. 
  • Anonym (A.L.)
    Bagar Bengtsson skrev 2023-11-02 13:40:07 följande:

Hon har tappat suget på dig helt enkelt.

Se dig omkring. Många frånskilda väninnor som inte haft sexlust de senaste åren har fått en nytändning trots att de har barnen på heltid eller halvtid med för den delen. De har ju oftast mer att göra men ändå finns lusten nu.

Jag säger att det inte går att få henne att hitta tillbaka igen, dock borde du ha tagit tjuren, eller i detta fall kon, vid hornen långt tidigare. 

Hur då? Hur ska man ta kon vid horna? Prata? Då pressar man ju henne? Tjata? Då pressar man ju henne. Hur attraktivt är det? 

Det är helt enkelt Jäkligt svårt att hantera detta.

• Anonym (A.L.)
    Anonym (50+) skrev 2023-11-02 14:17:36 följande:

Oj vad du generaliserar. Det känns väldigt föråldrat med den uppdeldningen. Fast är ni 80+ så kanske det inte är konstigt om sexlusten börjat dala lite?

Min man byter däck på bilen och rensar avlopp medan jag syr och lagar mat, MEN min man tar också hand om det mesta av tvätt och dammsugning och jag är den som tar ner träd, kapar ved och bygger på sommarstugan. Mina väninnor bygger själva trädäck och altan, meckar bil etc och det är vanligare i kompisgänget att det är männnen som är intresserade av matlagning.  

PS. Om vi nu ska generalisera vill jag påstå att kvinnor tycker om när män pratar om sina känslor men hatar när mannen enbart pratar om sina jobb.

Oj. Var hittar jag dessa kvinnor som snickrar och vill lyssna på sin mans känslor? Har aldrig sett röken av dessa. 
  • Anonym (A.L.)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-11-02 20:50:32 följande:

Orkar inte läsa hela tråden 
    När jag har hamnat i den situationen som TS sambo så är det kört. Finns inget han kan göra eller prata om som skulle fånig att tända på honom igen. Ser jag att han anstränger sig o dammsuger så vet man att det är för att han ska få knulla så det blir oxå avtändande.
    Så tyvärr TS, lämna relationen är mitt råd.

Precis så. Man kan inte prata fram kvinnans lust. Kvinnor funkar inte så..Människor funkar inte så.

Hur fan man än gör blir det fel. att prata är meningslöst och kan uppfatta som att man tjatar. Hur tänd blir en kvinna på en man som tjatar? Börja hushållsarbeta som en galning. Ja verkligen. Kvinnor brukar ju tända på städare liksom. Mej men skämt åsido. Plötsligt intensivt hushållsarbete skulle uppfattas som någon slags betalning för senare sex. Då blir det press.

Nä det är bara att gilla läget eller dra.

Svar på tråden Frigid sambo