• Anonym (?)

Frigid sambo

Hur länge har detta pågått? Har du frågat henne varför hon inte har lust?

• Anonym (?)
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 07:44:22 följande:
    Ok. Jag ser vad du skriver men har ändå svårt att tro på det där. Även om jag skulle vara hennes betjänt på heltid och sköta precis allt så skulle hon nog inte bli mer sugen. Min erfarenhet är att kvinnor inte funkar så. Det brukar liksom inte vara den snällaste betjänten som får ligga med henne.
    Om ens partner struntar i att avlasta i hemmet fast man håller på att bli utbränd av att sköta allt är det logiskt att man tappar det sexuella intresset för honom/henne. Med detta sagt är det inte säkert att det är så i ert fall, utan det kan vara andra saker som spökar. Det skulle t.ex. kunna vara hormoner eller att hon inte älskar dig längre.
  • Anonym (?)
    Ascendere skrev 2023-11-02 09:21:16 följande:
    Fast om jag inte minns fel så lever du i ett särboförhållande idag där din partner tar  0% ansvar för ditt hem och ändå är han attraktiv för dig?

Med reservation att jag kan ha blandat ihop dig med någon annan forummedlem...
    Fast är man särbo hör det ju inte till förhållandet att ta ansvar för det gemensamma hemmet, på samma sätt som när man bor ihop.
  • Anonym (?)
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 10:57:16 följande:

Förstår att sexlusten kan försvinna om man har en ojämn fördelning av hushållsarbetet Och kvinnan går runt och är missnöjd hela tiden. Nu har vi inte den situationen. Jag gör minst lika mycket hushållsarbete som henne. Jag lagar mat städar handlar mm. 

Kvinnor är för roliga ändå. Kravet är att vi män ska göra traditonella kvinnosysslor (vilket jag gör). Vi män däremot förväntas helt ansvara för de traditionella manliga sysslorna. Vem tror du rensar avlopp, renoverar, fixar saker som går sönder mm? Inte är det hon i alla fall. Nä för då gäller tydligen gamla könsroller.

Man ska prata sägs det i denna tråd och i andra trådar. Prata och prata. Jag är inte född igår. Jag har gjort det misstaget så många gånger, nämligen att jag öppnat upp mig för en kvinna. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att kvinnor hatar när män talar om sina känslor. Jag har varit naiv och trott att kvinnan ska inse vilken fin och känslig man jag är. Der blir bara skit av det. Hon blir bara ännu mindre sugen på sex. En man ska aldrig bearbeta sitt skit med en kvinna han vill ligga med. Det har man inget för. Man får bearbeta sitt skit på egen hand eller med en nära vän. 

Jag känner mig verkligen desillusionerad. 

Du har fortfarande inte svarat på om hon har gett en förklaring till den tappade sexlusten. Har du sagt det du skriver här, att du känner dig låg och nedstämd på grund av att hon inte vill ha sex?
  • Anonym (?)
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 21:08:32 följande:

Precis så. Man kan inte prata fram kvinnans lust. Kvinnor funkar inte så..Människor funkar inte så.

Hur fan man än gör blir det fel. att prata är meningslöst och kan uppfatta som att man tjatar. Hur tänd blir en kvinna på en man som tjatar? Börja hushållsarbeta som en galning. Ja verkligen. Kvinnor brukar ju tända på städare liksom. Mej men skämt åsido. Plötsligt intensivt hushållsarbete skulle uppfattas som någon slags betalning för senare sex. Då blir det press.

Nä det är bara att gilla läget eller dra.

Jag har ofta sympati för män som skriver om att deras fru eller sambo inte vill ha sex med dem, men din respons här i tråden gör mig misstänksam. Du verkar inte vilja ta till dig folk säger i tråden och du vill inte svara på om din sambo uppgett någon anledning till att hon inte vill ha sex.
Svar på tråden Frigid sambo