• Bis mis

Frigid sambo

Jag tycker att det kokar ner till att visa respekt för varandra, finns det kärlek så innebär det också att man har omsorg om den andre. Ingen omsorg och ingen respekt - känslor som funnits dör på sikt.

Alla är olika, vissa kommunicerar om allt för att det passar dom. Andra vill att allt ska flyta på ändå utan kommunikation och då blir det problem när meningsskiljaktigheter kommer.

Tuff attityd är inte attraktivt, det döljer ofta svaghet har jag märkt.

• Bis mis
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 13:16:19 följande:
    Nej. Snäll är nog bra att vara ändå. Men en man ska inte bearbeta sin skit med en kvinna som han vill ligga med. han ska bearbeta sin skit på annat sätt. Prata med nära vänner, träna, skriva en bok eller vad fan som helat förutom att försöka förklara sina känslor för en kvinna. Jag har som sagt gjort det misstaget flera gånger och det blir ju inte mycket åka av efter det.

Der är en ganska stor del av att vara man att det är så. 
    Det gäller för alla, att man processar på andra sätt än bara med partnern. För alla är det bra att ha ett kontaktnät med riktigt nära vänner. Och att få ur sig det på andra sätt. 

Kan säga att den man jag idag är skild från var som en mussla. Det var inget framgångsrecept i den relationen. Det funkade innan barnen, mindre bra sen när tid blev en sådan total bristvara. 
  • Bis mis
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 13:50:45 följande:

Hur då? Hur ska man ta kon vid horna? Prata? Då pressar man ju henne? Tjata? Då pressar man ju henne. Hur attraktivt är det? 

Det är helt enkelt Jäkligt svårt att hantera detta.

Man ser till att ha en levande dialog om allt livet ihop innehåller tror jag. Så att man har en stark koppling mellan sig, man ser till att kärleken bibehålls. Inte att man känner att saker skaver men man hoppas att det ska försvinna. Och så har man ett stort problem till slut.

Nej, inte är det lätt inte.
  • Bis mis
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 14:27:38 följande:
    Oj. Var hittar jag dessa kvinnor som snickrar och vill lyssna på sin mans känslor? Har aldrig sett röken av dessa. 
    Beror på var du rör dig. Utbildningsnivå, typ av människor. Jag känner några aktiva kvinnor som snickrar, sociala och högpresterande. Om dom pratar känslor med sina partners har jag ju inte mkt inblick i men det verkar troligt.
  • Bis mis
    Anonym (A) skrev 2023-11-03 05:45:55 följande:

har märkt att jag blir mer tänd på honom när han är lite off mot mig. Typ inte ger jättemycket uppmärksamhet. Det är som om jag får chans att lägga märke till honom då. 

Fast det där är en annan instinkt som triggas, en sorts tävlingsinstinkt att man vill ha det som är inte riktigt är inom räckhåll. Med rätt person är uppmärksamhet nåt man vill ha. Det andra är som när man gjort misstaget att bli intresserad av en ambivalent person som är varm/kall, ett konstgjort intresse.
  • Bis mis
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-03 08:52:01 följande:
    Eller att man själv får chansen att komma till sin lust utan att bli tjatad på. Om tex en person är på och vill ha sex varje dag medan den andra behöver två dar innan lusten byggts upp igen så kommer de ju fortsätta hamna i samma spår, om person ett inte är på under 3 dar hinner den andres lust byggas upp och den blir den som tar initiativ.
    Sant. Jag förutsatte att det inte var nåt tjatande här utan ett par som läser av varandra.
  • Bis mis
    Anonym (Han Solo) skrev 2023-11-03 15:34:09 följande:
    Nu är det ju inte mycket mekande på bilprovningen direkt. Jag är 40+ och har aldrig sett kvinnor på någon bilverkstad. Jag arbetar inom byggledning och har sett ett fåtal kvinnor genom åren, främst målare. Aldrig betongarbetare, snickare, rörkrökare eller el. Däremot massaor av miljökonsulter och lokalvårdare (slutstäd). 
    Det är skillnad på att ha något som yrke och att göra saker på fritiden. Att det finns kvinnor som gillar att bygga saker betyder inte att dom vill jobba med det. 
Svar på tråden Frigid sambo