• Anonym (A.L.)

Frigid sambo

Ännu en tråd om kvinnor som tappat lusten?

Min sambos sexlust har dött. Det har skett gradvis. Hon vill inte helt enkelt. de få gånger vi fått till det på sistone ligger hon där som en docka. Noll respons. Hon t.o.m. säger till mig att jag får sköta allt själv. Hur kul är det? Har tröttnat på detta. Känner mig som en äcklig gubbe. Vill hon inte ligg får det va. Känner mig också jävligt låg och nedstämd. Det tär på självkänslan.

Det finns ju en hel del trådar om detta. Tror att mycket av det som skrivits i dessa trådar är strunt. Man ska prata och bl.a. bl.a. bl.a. Men det går väl aldrig att prata fram sexlust? Det går inte att tjata fram sexlust heller. Det går inte att förändra någons känsloliv. Och ägna sig åt mer hushållsarbete? Sen när blir kvinnor till sig av städande män? Kom igen nu.

Jag har alltså inte mycket till övers för dessa krystade förklaringar. Jag tror förklaringen är enkel. Om en kvinna inte vill ha sex med en man så är hon inte sexuellt attraherad av denne man. Det kanske kan finnas undantag tex efter en förlossning eller under allvarlig depression etc. 

Jag har kommit till den smärtsamma insikten att jag antingen får acceptera detta eller lämna henne.

någon som har liknande erfarenheter/synpunkter/allmän input? 

• Svar på tråden Frigid sambo
  • Anonym (A.L.)
    Bagar Bengtsson skrev 2023-11-02 13:40:07 följande:

Hon har tappat suget på dig helt enkelt.

Se dig omkring. Många frånskilda väninnor som inte haft sexlust de senaste åren har fått en nytändning trots att de har barnen på heltid eller halvtid med för den delen. De har ju oftast mer att göra men ändå finns lusten nu.

Jag säger att det inte går att få henne att hitta tillbaka igen, dock borde du ha tagit tjuren, eller i detta fall kon, vid hornen långt tidigare. 

Hur då? Hur ska man ta kon vid horna? Prata? Då pressar man ju henne? Tjata? Då pressar man ju henne. Hur attraktivt är det? 

Det är helt enkelt Jäkligt svårt att hantera detta.

• Bagar Bengtsson
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 13:50:45 följande:

Hur då? Hur ska man ta kon vid horna? Prata? Då pressar man ju henne? Tjata? Då pressar man ju henne. Hur attraktivt är det? 

Prata är ett ypperligt sätt!

Om du efter ett tag märker att sexlivet blivit sämre så fråga henne bara rakt ut varför det blivit så, finns det nåt du kan göra för att öka hennes lust etc. Om hon inte kommer med några bra svar eller gör något som kan få hennes lust att öka igen så får du säga att vad du tycker och känner.

Det är inget tjat utan en ren kommunikation. Ni luftar era tankar och känslor och kanske får en viss förståelse för den andre. Båda ska känna sig trygga i sin relation, ingen ska behöva gå utan sex men ingen ska heller behöva ställa upp för att den ana är kåt 24/7.

Ni kanske inte matchar på den sexuella biten. Vad ni gör av det är upp till er.

• Bis mis
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 13:50:45 följande:

Man ser till att ha en levande dialog om allt livet ihop innehåller tror jag. Så att man har en stark koppling mellan sig, man ser till att kärleken bibehålls. Inte att man känner att saker skaver men man hoppas att det ska försvinna. Och så har man ett stort problem till slut.

Nej, inte är det lätt inte.
  • Anonym (50+)
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 10:57:16 följande:

Förstår att sexlusten kan försvinna om man har en ojämn fördelning av hushållsarbetet Och kvinnan går runt och är missnöjd hela tiden. Nu har vi inte den situationen. Jag gör minst lika mycket hushållsarbete som henne. Jag lagar mat städar handlar mm. 

Kvinnor är för roliga ändå. Kravet är att vi män ska göra traditonella kvinnosysslor (vilket jag gör). Vi män däremot förväntas helt ansvara för de traditionella manliga sysslorna. Vem tror du rensar avlopp, renoverar, fixar saker som går sönder mm? Inte är det hon i alla fall. Nä för då gäller tydligen gamla könsroller.

Man ska prata sägs det i denna tråd och i andra trådar. Prata och prata. Jag är inte född igår. Jag har gjort det misstaget så många gånger, nämligen att jag öppnat upp mig för en kvinna. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att kvinnor hatar när män talar om sina känslor. Jag har varit naiv och trott att kvinnan ska inse vilken fin och känslig man jag är. Der blir bara skit av det. Hon blir bara ännu mindre sugen på sex. En man ska aldrig bearbeta sitt skit med en kvinna han vill ligga med. Det har man inget för. Man får bearbeta sitt skit på egen hand eller med en nära vän. 

Jag känner mig verkligen desillusionerad. 

Oj vad du generaliserar. Det känns väldigt föråldrat med den uppdeldningen. Fast är ni 80+ så kanske det inte är konstigt om sexlusten börjat dala lite?

Min man byter däck på bilen och rensar avlopp medan jag syr och lagar mat, MEN min man tar också hand om det mesta av tvätt och dammsugning och jag är den som tar ner träd, kapar ved och bygger på sommarstugan. Mina väninnor bygger själva trädäck och altan, meckar bil etc och det är vanligare i kompisgänget att det är männnen som är intresserade av matlagning.  

PS. Om vi nu ska generalisera vill jag påstå att kvinnor tycker om när män pratar om sina känslor men hatar när mannen enbart pratar om sina jobb.

• Anonym (A.L.)
    Anonym (50+) skrev 2023-11-02 14:17:36 följande:

Oj vad du generaliserar. Det känns väldigt föråldrat med den uppdeldningen. Fast är ni 80+ så kanske det inte är konstigt om sexlusten börjat dala lite?

Min man byter däck på bilen och rensar avlopp medan jag syr och lagar mat, MEN min man tar också hand om det mesta av tvätt och dammsugning och jag är den som tar ner träd, kapar ved och bygger på sommarstugan. Mina väninnor bygger själva trädäck och altan, meckar bil etc och det är vanligare i kompisgänget att det är männnen som är intresserade av matlagning.  

PS. Om vi nu ska generalisera vill jag påstå att kvinnor tycker om när män pratar om sina känslor men hatar när mannen enbart pratar om sina jobb.

Oj. Var hittar jag dessa kvinnor som snickrar och vill lyssna på sin mans känslor? Har aldrig sett röken av dessa. 
  • exandthecity
    Anonym (U) skrev 2023-11-02 11:08:15 följande:
    Okej, så detta är ytterligare en tråd på temat " kvinnor vill inte ha snälla män"?

Jo.. kvinnor vill visst ha snälla män.

(men kanske inte att ligga med)

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 14:27:38 följande:
    Oj. Var hittar jag dessa kvinnor som snickrar och vill lyssna på sin mans känslor? Har aldrig sett röken av dessa. 

Nej det har faktiskt jag aldrig sett heller. Trots massor av kvinnor i min närhet. 

• Bis mis
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 14:27:38 följande:
    Beror på var du rör dig. Utbildningsnivå, typ av människor. Jag känner några aktiva kvinnor som snickrar, sociala och högpresterande. Om dom pratar känslor med sina partners har jag ju inte mkt inblick i men det verkar troligt.
  • Ascendere
    Anonym (A.L.) skrev 2023-11-02 10:57:16 följande:

Förstår att sexlusten kan försvinna om man har en ojämn fördelning av hushållsarbetet Och kvinnan går runt och är missnöjd hela tiden. Nu har vi inte den situationen. Jag gör minst lika mycket hushållsarbete som henne. Jag lagar mat städar handlar mm. 

Kvinnor är för roliga ändå. Kravet är att vi män ska göra traditonella kvinnosysslor (vilket jag gör). Vi män däremot förväntas helt ansvara för de traditionella manliga sysslorna. Vem tror du rensar avlopp, renoverar, fixar saker som går sönder mm? Inte är det hon i alla fall. Nä för då gäller tydligen gamla könsroller.

Man ska prata sägs det i denna tråd och i andra trådar. Prata och prata. Jag är inte född igår. Jag har gjort det misstaget så många gånger, nämligen att jag öppnat upp mig för en kvinna. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att kvinnor hatar när män talar om sina känslor. Jag har varit naiv och trott att kvinnan ska inse vilken fin och känslig man jag är. Der blir bara skit av det. Hon blir bara ännu mindre sugen på sex. En man ska aldrig bearbeta sitt skit med en kvinna han vill ligga med. Det har man inget för. Man får bearbeta sitt skit på egen hand eller med en nära vän. 

Jag känner mig verkligen desillusionerad. 

Ja den där biten är superknepig.
     Men helt rätt att aldrig bearbeta sitt skit med sin sexpartner. 

Man kan prata känslor med kvinnor utan att attraktionen försvinner men det kräver att man gör det på rätt sätt, dvs relaterar till sina egna känslor som en man.

• Anonym (Inte kåt heller)

Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt ifall jag ställer frågor om något som redan varit uppe för diskussion.

Har något hänt i hennes liv på senare tid? Själv tappade jag all sexlust när jag slutade dricka för några månader sedan och den har inte kommit tillbaka än. Jag är man.

Har hon förlorat något? Vän, släkting, jobb eller vad som helst.

Kan hon ha förälskat sig i någon annan? Det är mänskligt men kan redas ut. Mitt ex råkade ut för det och blev då i princip ointresserad av mig. Det var jobbigt ett tag men alla förälskelser går över och vi hittade tillbaka, hon var aldrig fysiskt otrogen så jag svalde det. Vi hade några fina år till efter det och att vi gick isär berodde på helt andra orsaker.

Svar på tråden Frigid sambo