• Mammatilltretroll

Kan man blöda i omgångar med blödningsuppehåll på flera dagar vid missfall?

Jag testade pos i v 5+3 (förra onsdagen), var inne på akuten med kraftig blödning på torsdagen och blödningen upphörde tors kväll.

Läkaren sa hotande missfall men att man alltid kan hoppas på att det går bra..

Hade inte blött sen torsdags kväll och verkligen börjat hoppas på allvar nu..
    Men igårkväll kom magontet och så blödde jag i 2 timmar igen..
    Nu är det väl ganska kört? :(
    Just med tanke på kombinationen magontet och blödningen.... Blöder man Bara kan jag tro att det är OK men inte med magont....

Kan man ha uppehåll med blödningen i så många dagar vid ett MF?
    *~Mejas Mamma~*
  • Svar på tråden Kan man blöda i omgångar med blödningsuppehåll på flera dagar vid missfall?
  • MIKS

Det kan vara olika. Men med mitt senaste mf så blev det uppehåll några dagar för att sen börja att blöda igen. Jag hade inte ont alls.

Håller tummarna på att allt går bra med dig..

• Anna B

Har du gjort något vul? Min förra graviditet visade sig vara missfall. Jag hade lite bruna flytningar i början, men de slutade. Vul i v 9 visade att fostret var dött. Jag fick sedan en liten blödning, men den slutade och jag fick aldrig ont. När jag var i v 12 stod jag inte ut längre och gjorde en skrapning.

• Mammatilltretroll
    Kom just hem från Gyn och har gjort ett VUL..

Nu såg läkaren en hinnsäck som hade vuxit, gulesäcken och en miniatyrbebis med anlag till hjärta som pulserade.

Vecka 6+5 gissade hon, men det var svårt att bestämma vecka eftersom fostret knappt gick att mäta för att det var så litet...
    Det såg ut som en bra graviditet..den hade satt sig på ett optimalt ställe i livmodern tydligen, vad nu det betyder... (?!)
    Jag är sjukskriven ett par veckor och får inte lyfta tungt eller stressa då missfallsrisken redan är lite högre än normalt eftersom jag haft så kraftiga blödningar..

Ska bli skönt om Micke kan vara hemma med Meja en del nu så att jag får chans att vila lite, eller iallafall inte lyfta Meja och dra tung vagn och så..
    Ska göra nytt VUL om 2 veckor, men läkaren sa att det såg ljust ut iallafall!
    Mitt illamående är vedervärdigt och jag har nu gått ner 3 kg sen förra torsdagen (1 vecka).. *URK* Kan varken äta eller dricka..

Men det är bebble i magen värd!!
    Så det här var en bra dag trots allt!
    *~Mejas Mamma~*
  • Anna B

Det låter ju lovande! Sköt om dig och magen.

• Anonym (blödande)

Hade MF i v 6+0. Blödningen kommer och går. Vissa dagar blöder det mycket, andra knappt något alls. Är extremt trött och hängig. Allt känns så meningslöst. Har gjort VUL och det var helt tomt i livmodern.

Svar på tråden Kan man blöda i omgångar med blödningsuppehåll på flera dagar vid missfall?