Inlägg från: Anonym (Håppsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håppsan)

Fridays For Future blev nazistorganisation.

Jagärkille skrev 2023-11-03 10:51:04 följande:
    Därför viktigt att visa att vi inte viker oss för islamister. De försöker och kommer alltid försöker pressa västländer med förbud mot kritik av islam, koranbränning mm.

Helt rätt!

Finns en anledning att västvärlden är så framgångsrika under senaste trehundra åren och det är upplysningen/vetenskapen sommar tagit oss dit. 

Mörkermännen/islamisterna försöker med våld och propaganda tvinga oss till tystnad och underkastelse.

• Anonym (Håppsan)
    linani skrev 2023-11-03 11:00:30 följande:
    "Inte vika oss" är inte synonymt med att bomba och svälta palestinska barn. 

Det är Hamas som offrar barnen.

Om jag sätter ut barn på järnvägen så är det inte tågets fel att barnen dör.

• Anonym (Håppsan)
    linani skrev 2023-11-03 11:17:22 följande:
    En både felaktig och undermåligt formulerad analogi.
    Nja, det beror på läsarens kapacitet till abstrakt tänkande
  • Anonym (Håppsan)
    fornminne skrev 2023-11-03 11:11:14 följande:

Fast Anonym Håppsan, tågen kan stanna.

Om lokföraren inte stannar tåget, är det lika mycket lokförarens fel.

Israel har rätt att försvara sig, men finns det verkligen inget annat sätt?

Det som nu sker i Gaza är en humanitär katastrof av gigantiska mått.

Hamas är värre ja, eftersom de medvetet använder civila som mänskliga sköldar. Direkt eller indirekt. Men Hamas saknar vett. De gör inte Israel, eller påstår sig i alla fall inte göra. Oavsett vad Hamas gör eller har gjort, ligger det inte i Israels intresse att döda eller fördriva miljontals palestinska civila.

Jag förstår hur du tänker. Jag skall försöka redogöra för min syn.

Låt oss nu föreställa oss att jag är irriterad på tågtrafiken, mitt mål är att de skall lägga ner järnvägen.

Sent på nätterna så smyger jag ut och binder barn vid järnvägen, gärna i skymda kurvor (ja, jag vet att det knappast finns på järnvägar). Oavsett vilket tåg som än går så dör barn.

Är det fortfarande järnvägens eller tågförarens fel?

Det som är så svårt att förstå är att Hamas vill att civila skall dö.
    Propagandan är superviktig för deras finansiering och för att vända opinionen mot Israel.
    Raketramper vid skolor. Vapenfabriker under sjukhus.
    Israelernas val blir då vem som skall dö, israeler eller palestinier?
    Vi vet vad de väljer och vem kan klandra dem?

Och ja, det är humanitär katastrof men vi måste se vem som vinner på det och som iscensätter det... Hamas...

• Anonym (Håppsan)
    linani skrev 2023-11-03 12:15:19 följande:
    Ok, din islamofobi är noterad. 

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Den var kul!

• Anonym (Håppsan)
    Dr Nail skrev 2023-11-05 12:11:34 följande:
    "Det är för många arabiska och andra icke-demokratiska länder". 

Så att vara arab är i princip att vara icke-demokratisk (läs ociviliserad)?

Du vet väl om att du är rasist, va?

Varsågod, lista de arabiska demokratierna i Mellanöstern.

Här är den listan jag har:
    1.
    2.
    3.

• Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 12:27:56 följande:

Ja varför är Sverigedemokraterna så uppfyllda av tredje riket?

Nja, det var väl snarare representationen av så många antisemiter, NMR, Hamas, IS som vi har sett fira runt i våra svenska städer på sistone.

Tror det är fler än SD som der det. 

• Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 12:51:15 följande:
    Att SD likställer uttrycket "Gud är den störste" med den nazistiska hälsningsfrasen Sieg Heil visar på SDs extremism och att SD inte står upp för demokratiska rättigheter såsom yttrandefrihet. 

Ganska kul att se dina verbala krumbukter. 

• Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 12:51:15 följande:
    Att SD likställer uttrycket "Gud är den störste" med den nazistiska hälsningsfrasen Sieg Heil visar på SDs extremism och att SD inte står upp för demokratiska rättigheter såsom yttrandefrihet. 
    Bild föreställande hur man får in SD i allt
  • Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 13:17:48 följande:
    Tråden innehåller ordet nazism i rubriken och som alla känner till så är Sverigedemokraterna sprunget ur nazismen (det har tom SD nu kommit fram till).

www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/demokrati/vitbok-slar-fast-sd-har-nazistiska-rotter/

Men tråden handlar om Fridas for future? du menar alltså att det är en SD-organisation?

Visst har man sett en del politiker vilt heilande och nu på sistone Greta med gravt antisemitiska symboler.

• Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 13:35:45 följande:
    Nej, det är ju det som är så genomkorkat! Skulle Fridays for Futures ha något gemensamt med SD? Alla förstår ju det orimliga med detta. Jag tog med SD i diskussionen för att detta skulle bli tydligt TS och övriga som inte har förstått. 
    Men varför håller de då på med antisemitisk propaganda?
  • Anonym (Håppsan)
    Dr Nail skrev 2023-11-09 21:39:01 följande:
    Så du bedömer folk via deras BNP? Etablerade definitioner av demokrati? Ska vi mäta näsor på dem också? Jag vet inte, låter lite.....ska inte säga ordet eftersom du vägrar diskutera det. Jag bara undrar; varför var du tvungen att ta in araber i en tråd som handlar om nazism? 

Du kanske skall sluta fultolka allt som skrivs?

Det är en dålig debatteknik ämnad bara för att flytta fokus. Det enda du visar är din oförmåga att förstå, inte att du har goda argument för din åsikt.

Svar på tråden Fridays For Future blev nazistorganisation.