• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Hejhoppgummi skrev 2023-11-09 11:42:26 följande:
    Vem har sagt att kvinnors orgasmer ska fördelas rättvist? om en man och en kvinna har lagligt sex med samtycke borde väl intentionen vara orgasm för båda? eller varför skulle kvinnan inte ha samma rätt till orgasm som en man? grisiga åsikter!
    Om sex inte ska fördelas rättvist plus att sex ska inte vara en mänsklig rättighet. 

    Då innebär det att även orgasmer under sex fördelas inte likadant mellan könen. 

    Det ska allstå vara okej även när kvinnor missgynnas 
  • Anonym (Virrigt)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-10 14:55:19 följande:
    Nu är lagstiftningen exakt likadan. Det är en orsak varför jag tar upp det. 
    Det är inte som när någon exempelvis skrivit på ett avtal eller ska betala efter man ätit på en restaurang.
    En kvinna som vill att deras orgasmer ska fördelas mer till hennes fördel när kvinnan har en sexpartner har lika mycket rätt att klaga som en man som saknar sexpartner. 

    Sex är ingen mänsklig rättighet även när kvinnan blir utan orgasmer vid sex men det är bara när det passar er bra som ni använder det argumentet. 

    Det är tydligt att det handlar om när kvinnor gynnas som ni använder olika argument. 
    Annars hade ni kunnat tagit några exempel på där kvinnor tycker det är orättvist när män har det sämre. 
    Väldigt överdrivet. 
    När två personer har sex är detta ett samspel. Båda vill ju få ut något av sexet annars blir det ju tråkigt. Om den ena aldrig får orgasm så har ju paret mycket att träna på tillsammans och det handlar om samspel ingen rättighet till sex som du babblar om. Oavsett om någon får orgasm eller ej har de ju sex oavsett eftersom sex är en benämning på en akt inte en orgasm. Orgasm kan man få utan att ha sex genom masturbering. 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Kaede skrev 2023-11-10 11:28:25 följande:

    Nu tänker jag mig en orgasmpolis som dundrar in och avbryter sexet och skriker. Upp med händerna! I förrgår kom anna två gånger men inte Kalle så nu nu blir det inget för dig anna! Hehehe 

    Saken är den att så många kvinnor och män håller ut med sumpigt sex för att själva relationen är viktigare än att byta partner. Däremot är det inte alls orimligt att två parter i en relation vill ha njutningsfullt sex när de väl har det. Om min man skiter i min njutning helt och bara kör sitt race eller har inställningen att det får jag lösa själv under tiden han drar in och ut så blir han ju en sjukt tråkig sexpartner. Likadant om det är tvärtom givetvis. Så många som knullar sina flickvänner på ett sätt att det 1. Inte känns skönt, 2. Hon känner sig som ett hål-vilket som helst och 3. Enbart för egen njutning är självklart inga förstahandsval mär det kommer till sex. Då blir den uteblivna orgasmen ett problem. Givetvis tvärtom också.


    Nra manliga sexoartners kan absolut få ha ett orgasmglapp. Inledningsvis när jag startar upp relationer sorterar jag bort män som bara tänker på sig själva för det är omanligt. Jag vill ha en man som är en riktig man, enligt mig då. En som tar ansvar för sig själv, äger sina handlingar, förväntar sig att andra, han själv och jag ska vara vettiga människor, en som jobbar hårt för att familjen ska ha det bra(har inte med faktiskt lön att göra) och en man som prioriterar familjens bästa över sina egna intressen. En som inte tjurar eller känner sig förfördelad om han inte får vad han vill. Sådana män ser alltid till att jag njuter. De njuter i regel av att jag njuter. Självklart får de tiofalt tillbaka. De förväntar sig ju en vettig bra kvinna och det gör jag mitt bästa för att leva upp till. Om den mannen får orgasm 10 gånger av 10 och jag 5 av 10 men sexet är passionerat och samlivet i övrigt är bra så är det okej med mig. Jag njuter av hans njutning. Men om jag känner mig som en högerhand och måste se ut på ett visst sätt för att han ska tända och måste spela ett objekt så kan han glömma sex om jag inte kommer lika mkt. Om vi ens har sex alls. Mkt tveksamt men man vet ju inte alltid vad man får. Grisen i säcken är lätt att köpa. 


    Det finns ingen rättighet då för orgasmer. 

    Då skulle man annars kunna påstå att sex i övrigt ska också fördelas lika mellan könen. 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Anonym (Virrigt) skrev 2023-11-12 13:11:51 följande:
    När två personer har sex är detta ett samspel. Båda vill ju få ut något av sexet annars blir det ju tråkigt. Om den ena aldrig får orgasm så har ju paret mycket att träna på tillsammans och det handlar om samspel ingen rättighet till sex som du babblar om. Oavsett om någon får orgasm eller ej har de ju sex oavsett eftersom sex är en benämning på en akt inte en orgasm. Orgasm kan man få utan att ha sex genom masturbering. 
    Lagstiftningen är ju likadan som när män ssknar sexpartner. 
    Det är bevisligen samma samma lagstiftning men många av tycker det är okej att påstå att kvinnors orgasmer under sex ska fördelas rättvist nu. 

    Det handlar om att ni tycker kvinnor ska ha rätt till orgasmer vid sex och sedan använder ni olika argument för det ska passa bra just nu. 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Anonym (Virrigt) skrev 2023-11-12 13:11:51 följande:
    När två personer har sex är detta ett samspel. Båda vill ju få ut något av sexet annars blir det ju tråkigt. Om den ena aldrig får orgasm så har ju paret mycket att träna på tillsammans och det handlar om samspel ingen rättighet till sex som du babblar om. Oavsett om någon får orgasm eller ej har de ju sex oavsett eftersom sex är en benämning på en akt inte en orgasm. Orgasm kan man få utan att ha sex genom masturbering. 
    Det finns redan skillnader mellan män och kvinnor angående sex men då ska det inre fördelas rättvist. 
    Samma sak kan man då påstå angående kvinnliga orgasmglappet 
  • Anonym (Virrigt)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-12 13:11:53 följande:
    Det finns ingen rättighet då för orgasmer. 

    Då skulle man annars kunna påstå att sex i övrigt ska också fördelas lika mellan könen. 
    Om den ena aldrig får orgasm med sin partner och partnern inte är motiverad till att förbättra sexet, vad är motivationen för den som aldrig får orgasm, att fortsätta ha sex med sin partner? Ingen motivation alls med andra ord och helt plötsligt lever man i ett sexlöst förhållande. 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Anonym (Virrigt) skrev 2023-11-12 13:18:16 följande:
    Om den ena aldrig får orgasm med sin partner och partnern inte är motiverad till att förbättra sexet, vad är motivationen för den som aldrig får orgasm, att fortsätta ha sex med sin partner? Ingen motivation alls med andra ord och helt plötsligt lever man i ett sexlöst förhållande. 
    Det har inte med saken att göra. 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Anonym (Virrigt) skrev 2023-11-12 13:18:16 följande:
    Om den ena aldrig får orgasm med sin partner och partnern inte är motiverad till att förbättra sexet, vad är motivationen för den som aldrig får orgasm, att fortsätta ha sex med sin partner? Ingen motivation alls med andra ord och helt plötsligt lever man i ett sexlöst förhållande. 
    Om det bara skulle handla om det här så skulle man inte påstå att exempelvis orgasmer vid sex ska fördelas likadant 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-12 13:21:04 följande:
    Om det bara skulle handla om det här så skulle man inte påstå att exempelvis orgasmer vid sex ska fördelas rättvist 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Anonym (Virrigt) skrev 2023-11-12 13:18:16 följande:
    Om den ena aldrig får orgasm med sin partner och partnern inte är motiverad till att förbättra sexet, vad är motivationen för den som aldrig får orgasm, att fortsätta ha sex med sin partner? Ingen motivation alls med andra ord och helt plötsligt lever man i ett sexlöst förhållande. 
    Om det bara skulle handla om det här så skulle jag inte skrivit så många inlägg om kvinnliga orgasmglappet. 
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav