• Anonym (Arg)

Ungdomar kastade flera ägg på vårat hus och fönster!

Ja i dagarna som varit har några ungdomar kastat flera ägg på vårat hus och balkongfönster. Dessa fönster måste man lyfta ner för att rengöra. De är tunga.

Iallafall så letade jag upp ungdomarna och ja, jag höjde rösten när jag pratade med dem. Jag bad om deras föräldrars telefonnummer och ringde/smsade dem.

Ungdomarna fick följa med hem och "städa" bort äggen.

Nu är iallafall en av föräldrarna arg på mig för att jag höjde rösten åt hennes son. 
    Hur ska jag hantera detta???

• Svar på tråden Ungdomar kastade flera ägg på vårat hus och fönster!
  • Anonym (22)

Hittepå. 
    Klart vi fattar att ingen är arg på dig för om du höjde rösten. Om någon är arg är det kanske en förälder som inte tror sitt barn om att kasta ägg. Men jag tror inte det är sant att du lyckades få ungdomar att komma och städa efter sig, så nej, hela inlägget är hittepå. 

• Anonvm
    Anonym (Arg) skrev 2023-11-04 21:30:04 följande:
    Nu är iallafall en av föräldrarna arg på mig för att jag höjde rösten åt hennes son. 

Klart som tusan att man får ryta till åt snorungar som hittar på dumheter.

Den förälder som blir arg över en sån sak är ingen förlust för dig, bara att ignorera.
  • Anonym (Snabb)
    Anonym (Arg) skrev 2023-11-04 21:30:04 följande:
    Ungdomar kastade flera ägg på vårat hus och fönster!

Ja i dagarna som varit har några ungdomar kastat flera ägg på vårat hus och balkongfönster. Dessa fönster måste man lyfta ner för att rengöra. De är tunga.

Iallafall så letade jag upp ungdomarna och ja, jag höjde rösten när jag pratade med dem. Jag bad om deras föräldrars telefonnummer och ringde/smsade dem.

Ungdomarna fick följa med hem och "städa" bort äggen.

Ha ha vilka stolpskott.

Bara nonchalera dem. Om ungen kommer dit igen så skäll ut honom igen.

Jag var med om att några ungdomar kastade grejer mot fönstrena för några år sedan. Jag öppnade dörren och sprang efter dem i 300 meter. Hann ifatt och skällde ut dem efter noter. De blev rädda på riktigt. De visade sig aldrig igen.

Men måste ta i vid sådana tillfällen. Så enkelt är det. Man gör även ungdomarna en tjänst för de måste fatta att man inte håller på så.
  • Anonym (Arg)

Detta är sant. Det var vår grannes dotter som hade ett gäng kompisar över. Eftersom att det hände flera dagar i rad var det inte svårt att lista ut. De fick komma och städa. Och jo, mamman till den ena är arg och tycker att jag skulle ha pratat normalt med dem och inte höja rösten.

Hade mina barn gjort såhär Hade jag inte brytt mig alls om någon höjde rösten. Har därför svårt att förstå henne.

Svar på tråden Ungdomar kastade flera ägg på vårat hus och fönster!