• Anonym (Blödningar)

blödningar under huden - snälla hjälp!

Det är som att mina blodkärl på nåt sätt plötsligt är jätteömtåliga och går sönder för minsta lilla, så jag liksom läcker ut blod under huden. Låter jättekonstigt, jag vet, men jag vet inte hur jag ska förklara det på annat sätt... Båda mina ögon har blödningar i ögonvitorna, och även en blödning under huden fr ena ögonvrån och upp mot näsryggen, samt blödningar under huden i två fläckar, en under vardera ögat. Jag har varit lite förstoppad, och fått ta i lite när jag varit på toa, men absolut inget överdrivet, så det borde verkligen inte ha orsakat nåt sånt här, men nån annan förklaring kan jag å andra sidan inte komma på...

Finns det nån som vet vad detta kan röra sig om, och om det är nåt man borde ta på allvar eller om det bara är en av alla konstigheter kroppen har för sig ibland, så att det bara är att strunta i det?

Jättetacksam för hjälp!

• Svar på tråden blödningar under huden - snälla hjälp!
  • Lynx123

Tar du några särskilda läkemedel? Alkohol? Har du kollat upp dina blodvärden på sistone? Skulle nog boka tid på VC för att kolla upp det.

• Anonym (Blödningar)
    Lynx123 skrev 2023-11-05 05:28:12 följande:

Tar du några särskilda läkemedel? Alkohol? Har du kollat upp dina blodvärden på sistone? Skulle nog boka tid på VC för att kolla upp det.

Tack för att du svara! Nej, bara antidepp, men dem har jag tagit i typ 15 år, så... Blodvärdet brukar iofs vara lågt, men nu är det ett tag sen jag kollade det. Aja, du har kanske rätt i att jag ändå borde kolla upp...
Svar på tråden blödningar under huden - snälla hjälp!