Barn skada knä
Mitt barn 8 år ramlade på marken i skolan och skar upp ena knät på cass grus. Ett ca 3 mm djupt sår och ca 2 cm långt. När jag tittade på såret såg jag bara vitt, inget blod. Tvättade med tvål och vatten och lade sedan på ett plåster. Detta hände för ca 1,5 vecka sedan. Åkte in för att få såret undersökt några dagar senare och då hade såret (huden) redan läkt igen.Men enligt dem såg det bra ut och ingen infektion. De frågade dock aldrig om hur djupt såret va och jag var så stressad så tänkte inte på att berätta det. Jag borde naturligtvis ha tagit honom till närakut samma dag det hände, men hade mycket att göra och glömde sedan bort skadan. Kom på det ca tre dagar senare och då hade såret redan läkt ihop. Han har inte ont och springer omkring och leker som vanligt. Men har ändå ångest för att jag inte tog honom till akuten samma dag det hände för undersökning och tejpning/syning. Nu är det för sent för en läkare att se i såret. vad tror ni? Vet att jag var korkad och nu sitter jag här och kan inte sova pga dåligt samvete och orolig.