• Anonym (Ahh)

Osams

Hon trodde jag kallade en unge för "j*vla f*tt unge".

Har aldrig någonsin varit så vulgär av mig så hon hade anledning till att ens tro att jag sa något sådant. 

Däremot så sa jag "jäkla snorunge". O självklart inte så att ungen hörde det. Men i samtalet till min partner. 

Jag blev sur för hon frågade inte direkt om hon hade hört rätt utan strax därpå anklagade mig för att ha sagt, det jag inte sa. 

Så jag blev sur o less, kände mig kränkt då hon inte kan ha så höga tankar om mig tänkte jag. Väntat på en ursäkt hela dagen. Men det kunde jag ju glömma. Då det var mitt fel att jag hade pratat otydligt. 

Vi var inte osams innan, tvärtom så har vi haft det väldigt bra på sistone. 

Är det fel av mig att vilja ha en ursäkt ? 

Hon anser inte det vara en giltig anledning till att jag ska vara sur. 

• Svar på tråden Osams
  • Anonym (Maria)

Om man misstagit sig så kan man väl be om ursäkt.

• Anonym (Men)

Men alltså.... Hon är väl inte sur för att du talade otydligt. Hon är väl sur för hur du uttryckte dig? Oavsett vilken av versionerna du sa.

• Anonym (Orka)

Men sluuuuta, så barnsligt! Nej du ska inte ha någon ursäkt. Däremot borde du själv fundera på varför DU inte har bett henne om ursäkt som uttrycker dig så där om hennes barn

• Anonym (Herakles)

Jag förstår inte riktigt. Du uttryckte dig så om ert barn? 

• Anonym (Ahh)
    Anonym (Herakles) skrev 2023-11-07 20:00:49 följande:

Jag förstår inte riktigt. Du uttryckte dig så om ert barn? 

Nej. Varken vårt, mitt eller hennes. En dryg unge jag stötte på idag bara. Någon random som jag aldrig kommer se eller veta vem det var igen. 
  • Anonym (Ahh)
    Anonym (Men) skrev 2023-11-07 19:36:46 följande:

Men alltså.... Hon är väl inte sur för att du talade otydligt. Hon är väl sur för hur du uttryckte dig? Oavsett vilken av versionerna du sa.

Nja inte direkt då hon kan var grövre än mig faktiskt i att uttrycka saker. O jag brukar aldrig säga så. Tror det var första gången jag någonsin sa så om ett barn faktiskt. 
  • Anonym (Herakles)

Jamen då förstår jag inte varför.hon blev sur!

• Anonym (Men)
    Anonym (Ahh) skrev 2023-11-07 20:26:15 följande:
    Nja inte direkt då hon kan var grövre än mig faktiskt i att uttrycka saker. O jag brukar aldrig säga så. Tror det var första gången jag någonsin sa så om ett barn faktiskt. 
    Jag tror knappast att hon är sur på dig för att du talar otydligt.
    Vad sa hon då?
  • Anonym (Ahh)
    Anonym (Men) skrev 2023-11-07 20:33:50 följande:
    Vad sa hon då?
    Hon blev sur på mig då hon trodde att jag sa något som jag inte sa. O då blev jag sur på henne att hon ens trodde att jag sa något sådant om ett barn. 

Men då blev hon sur igen för det var inte hennes fel att hon hörde fel p att jag pratade otydligt enligt henne. 

O sp frågade jag henne ikväll om hon inte skulle säga något till mig o när hon inte visste vad så la jag på.  

Fick då till svar;

Jag begriper inte varför du är sur på mig? Finns det någon riktig orsak? Då får du gärna förklara det för mig.
    Om det är pga att jag misshörde vad du sa i telefonen tidigare idag (när du för övrigt klickade mig även då) så anser jag att detta INTE är en giltig orsak. Man kan ju inte gå och bli tjurig för att någon inte hör eller för att man själv inte pratar tydligt. 
    Så vad kan orsaken vara?
    Berätta väldigt gärna
  • Anonym (A)
    Anonym (Men) skrev 2023-11-07 20:33:50 följande:
    Vad sa hon då?
    Det tror inte jag heller
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Ahh) skrev 2023-11-07 22:12:56 följande:
    Hon blev sur på mig då hon trodde att jag sa något som jag inte sa. O då blev jag sur på henne att hon ens trodde att jag sa något sådant om ett barn. 

Men då blev hon sur igen för det var inte hennes fel att hon hörde fel p att jag pratade otydligt enligt henne. 

O sp frågade jag henne ikväll om hon inte skulle säga något till mig o när hon inte visste vad så la jag på.  

Fick då till svar;

Jag begriper inte varför du är sur på mig? Finns det någon riktig orsak? Då får du gärna förklara det för mig.
    Om det är pga att jag misshörde vad du sa i telefonen tidigare idag (när du för övrigt klickade mig även då) så anser jag att detta INTE är en giltig orsak. Man kan ju inte gå och bli tjurig för att någon inte hör eller för att man själv inte pratar tydligt. 
    Så vad kan orsaken vara?
    Berätta väldigt gärna
    Hon är ju inte sur, iallafall inte längre. HON vill ha en förklaring till varför du är sur nu.
  • Anonym (Ahh)
    Anonym (Maria) skrev 2023-11-07 23:01:29 följande:
    Hon är ju inte sur, iallafall inte längre. HON vill ha en förklaring till varför du är sur nu.
    Nej hon är inte sur längre. 

Hon vet att jag blev sur för det. För tappade lusten att prata med henne så la på o hörde inte av mig på hela dan. Och jag sa att jag blev riktigt sur för att hon trodde att jag hade sagt så innan jag la på. O ingen ursäkt fick jag heller. 

Men skitsamma. Jag gjorde slut igår. Tror hon att jag skulle säga något sådant om något barn så är vi antagligen inte rätt för varandra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Ahh) skrev 2023-11-08 04:52:22 följande:
    Nej hon är inte sur längre. 

Hon vet att jag blev sur för det. För tappade lusten att prata med henne så la på o hörde inte av mig på hela dan. Och jag sa att jag blev riktigt sur för att hon trodde att jag hade sagt så innan jag la på. O ingen ursäkt fick jag heller. 

Men skitsamma. Jag gjorde slut igår. Tror hon att jag skulle säga något sådant om något barn så är vi antagligen inte rätt för varandra.
    Det verkade ju som att hon inte förstod varför du blev sur eftersom hon skrev att du ska berätta.

Ok, det var kanske bäst att det blev slut då.
Svar på tråden Osams