• Anonym (Yrka)

Stalker dokument inifrån SVT

Jag har precis sett alla program i serien och sitter med många frågetecken?

En fråga är varför en kille som blivit oskyldigt våldtäktsanklagad vill att en polis ska städa undan hans polisanmälningar.

Om jag skulle helt från ingenstans få våldtäktsanklagelser så skulle jag stå rätt lugnt när det kommer till den saken. För jag vet vilka jag har haft sex med. Det ska väldigt mycket till för att bli dömd. Så varför vill ha hellre ha detta undangömt på polisstationen? 

Jag blir helt förundrad över reaktionerna och agerandet. Va tyckte ni andra om serien? 

• Svar på tråden Stalker dokument inifrån SVT
  • Anonym (Yrka)

Självklart är det han utsätts för sinnessjukt men jag förstår inte hans agerande alls. 

• Anonym (Linn)

Jag uppfattade det som att det var hans s k vän som lurade i honom detta och att han var väldigt obekväm med det .
    Fruktansvärd situation att hamna i . Hela historien är ju helt galen.
    Jag hängde nog mer upp mig på att han inte berättade detta för någon på flera år trots att det urartade fullständigt. 

Den s k vännen hjärntvättade honom totalt. 

Trist att inte få veta om hon gjorde detta av kärlek eller hat .

• Anonym (Galet)

Hemsk upplevelse men tycker han borde ha berättat för någon mycket tidigare. Man förstår att han blev paranoid av hela grejen. Obehagligt. Jag undrar undrar en del över själva Stalker-beteendet. Vad är det som får en människa att göra så mot en nära vän? Det måste vara den mest extrema formen av kontrollbehov som uttrycks. Hat? Kärlek? Förmodligen inget av det, bara ett starkt behov av att kunna kontrollera någon annan. 

• molly50
    Anonym (Linn) skrev 2023-11-08 14:58:15 följande:

Jag uppfattade det som att det var hans s k vän som lurade i honom detta och att han var väldigt obekväm med det .
    Fruktansvärd situation att hamna i . Hela historien är ju helt galen.
    Jag hängde nog mer upp mig på att han inte berättade detta för någon på flera år trots att det urartade fullständigt. 

Den s k vännen hjärntvättade honom totalt. 

Trist att inte få veta om hon gjorde detta av kärlek eller hat .

Jag håller med dig. Jag tolkade det på samma sätt.

Och jag hade också vetat varför hon gjorde det här. Vad som drev henne till det.
    Och om hon är den som fortsatt ringa anonyma samtal till Felix och hans nya. 
  • molly50
    molly50 skrev 2023-11-08 19:17:05 följande:

Och jag hade också vetat varför hon gjorde det här. Vad som drev henne till det.
    *Velat veta. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Galet) skrev 2023-11-08 15:09:24 följande:

Hemsk upplevelse men tycker han borde ha berättat för någon mycket tidigare. Man förstår att han blev paranoid av hela grejen. Obehagligt. Jag undrar undrar en del över själva Stalker-beteendet. Vad är det som får en människa att göra så mot en nära vän? Det måste vara den mest extrema formen av kontrollbehov som uttrycks. Hat? Kärlek? Förmodligen inget av det, bara ett starkt behov av att kunna kontrollera någon annan. 

+1
  • Anonym (Patricia)

Sök på Flashback så får ni hela historien . Det finns ju mer i historien som kom fram i dokumentären 

• Anonym (Patricia)
    Anonym (Patricia) skrev 2023-11-08 20:31:21 följande:

Sök på Flashback så får ni hela historien . Det finns ju mer i historien som kom fram i dokumentären 

Som INTE kom fram i dokumentären ska det vara ....
  • Anonym
    molly50 skrev 2023-11-08 19:17:05 följande:

Det förklaras lite mer i tingsrättsdomen. Inte helt (vilket nog inte går) men där finns lite mer bakgrund.
  • Anonym (Yrka)
    Anonym (Patricia) skrev 2023-11-08 20:31:21 följande:

Jag läste den också, domen och sånt. Men det förklarar fortfarande inte hans beteende. Om hon inte manipulerat honom fullständigt och fått honom att se den där tjejen som gud. Hon har ju anklagat honom för våldtäkt? alltså hans bästa kompis
  • molly50
    Anonym skrev 2023-11-08 20:34:58 följande:
    Det förklaras lite mer i tingsrättsdomen. Inte helt (vilket nog inte går) men där finns lite mer bakgrund.
    Ok. Och var hittar man den? 
  • Anonym (Yrka)
    molly50 skrev 2023-11-08 21:44:49 följande:
    Ok. Och var hittar man den? 
    Folk länkar på Flashback 
  • molly50
    Anonym (Yrka) skrev 2023-11-08 21:50:33 följande:
    Folk länkar på Flashback 
    Ok. Jag brukar inte hålla till där. 
  • Anonym (S)

Han måste ju vara stans mjäk! Sitter hos sin arbetsgivare och sina vänner och bara tar emot skit! Jag hade ju glatt visat dessa 2400 sms och samtal och bara "Hallå?? Vem är det som har problem här???". Och när han "hörde" att polisen skulle ta honom för våldtäkt om han visade sig i Stockholm. Har man rent mjöl i påsen så Hej, kom och ta mig då?? Kan ju inte vara skitsvårt att rentvå sig från anklagelser om våldtäkt om man inte har en aning om vad det gäller?? Samt även passat på att visa vad man utsatts för i 3 år. Eller visste han med sig att han playat en del så det kan ha legat något i anklagelserna? (Flashback). Vet inte om han försökte spela stark eller vad det nu var frågan om. Jag hade gått viralt direkt med allt hot och skit som han fick!
    Hade faktiskt en kompis som blev utsatt. Inte alls samma omfattning men anonyma elaka sms om saker som hon enbart pratat med sin älskare om. "Vi ser dig!" när hon gick in i hans port och så. Hon vägrade anmäla honom, och när "de" gav sig på mig och jag anmälde så vägrade hon medverka. Så jag vet inte, man blir kanske lite dum i huvudet om man utsätts?? Man vet egentligen sanningen men vägrar inse den? 

• Anonym (Några)

Några som befunnit Sig i typ samma sits?

Svar på tråden Stalker dokument inifrån SVT