Hantera labil person
Jag undrar hur jag kan stötta min kompis som är tsm med en extremt labil person?
Han har varit tillsammans med tjejen i 12 år och sedan de fick barn så har det varit kaos. Först kasta hon ut honom direkt efter födseln, sedan skäller hon ut honom för att han då gick hemifrån och sov över hos sin syster som bor nära.
Sedan har hon åsikter om precis allt. Alltifrån vad han har får strumpor på sig, han måste gå på tårna, han ska vara i en viss sinnesstämning när han är med barnet. Hon låser in hans mobiltelefon när han kommer hem.
Han vet varken ut eller in och försöker man samtala med henne så skriker hon bara.
Hon har även när jag varit med slitit tag i min telefon och börjat undersöka min kropp för att se så jag inte har några dolda kameror eller liknande på kroppen.
Barnet är idag runt 1 år och han får enbart träffa sitt barn på hennes sätt. Han kan typ få sitta i ett hörn och titta på barnet. Han får inte själv prata med barnet men barnet får krypa fram till honom om barnet har intresse av detta. Ena dagen vill hon gifta sig med honom, gå på husvisningar och sedan vill hon tvinga honom att sova i badkaret nästa stund.
Hur löser man detta?