Inlägg från: snigeln123 |Visa alla inlägg
  • snigeln123

Kräks redan en vecka efter ägglossning?

Idag är jag äl+6. Igår (äl+5) kände jag som stötar i magen. Nu på morgonen när jag och sambon åt frukost känner jag hur frukosten är påväg upp. Hinner leta upp en balja och typ två sekunder senare kräks jag. Kan det vara ett gravid symtom eller bara övertänker jag? Inte kan man känna av symtom innan plusset? 

• Svar på tråden Kräks redan en vecka efter ägglossning?
  • snigeln123
    svansmamman skrev 2023-11-10 10:36:59 följande:

Om du är helt säker på när du hade ägglossning så nej, då är det inte möjligt. Ägget har inte hunnit fästa än, och det är först när det fäst som gravidhormonet börjar produceras och samma hormon som ger positivt gravtest. Om ditt illamående skulle bero på en graviditet kommer ett gravtest även visa positivt nu, så lättast är ju att bara testa. Om det finns möjlighet att du ägglossat tidigare finns möjlighet att det är gravidsymptom, annars inte. 🥰

Men ägget fäster ju 5-6 dagar efter äl och jag är på äl+6 nu?
  • snigeln123
    Anonym (Gravid v.10) skrev 2023-11-10 09:19:38 följande:
    Det låter tidigt, är väl vanligt att illamåendet kommer krypande någon gång mellan vecka 4-7 typ. För mig började det v. 5-6 tror jag... Men är säkerligen individuellt, så det är säkert inte omöjligt :) Trötthet tror jag dock att jag började känna typ i vecka 3-4... Men kan ju varit livet också :)
    Hoppas att det kan komma tidigare än vecka 4! 
  • snigeln123
    Anonym (Skimmel) skrev 2023-11-10 12:03:10 följande:
    Det står på vårdsidor att illamåendet kan komma före v 4 också, men vanligast är v 4-7.
    Ååååh! Jag hoppas verkligen att det är det som är orsaken! Kan inte komma på någon annan orsak till att jag kräktes
  • snigeln123

Har ätit exakt samma som sambon så isf skulle han också bli dålig, och magsjuka är det inte för kräktes bara på morgonen och sen gick det över...

Svar på tråden Kräks redan en vecka efter ägglossning?