• Anonym (Ci)

    Sperman stannar inte kvar!

    Jag och min kille försöker bli gravida med första barnet men det har inte tagit sig på nio månader. Jag har massor idéer om varför jag inte har blivit gravid och vill testa massor olika metoder men min kille vill absolut inte.

    Den saken jag stör mig allra mest på är att han drar sig ur direkt efter att han kommit! Asså han vilar sig i typ 10 sekunder, sedan drar han ut. Och massor sperma åker ju ut då! Asså ursäkta språket men det skvätter hit och dit och blir stora fläckar och hinner rinna längs benen och allt!!! 

    Nu till min fråga: kan man bli gravid trots att killen drar ut direkt efter utlösning?? Minskar det chanserna? 

  • Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!
  • Anonym (Eh)

    Du vet nog inte hur det där går till..... Han kommer och ligger alltså kvar i hela tio sekunder i dig i alla fall...? Ingen fara. Skulle dock inte skada om du försökte få orgasm direkt efter.

  • Anonym (Eh)

    Du vet nog inte hur det där går till..... Han kommer och ligger alltså kvar i hela tio sekunder i dig i alla fall...? Ingen fara. Skulle dock inte skada om du försökte få orgasm direkt efter.

  • EpicF

    Ja, man kan bli gravid även om killen drar ut efter att han har kommit. Man kan även bli gravid av avbryter samlad, dvs där kille drar ut sekunden innan han kommer. 

  • Anonym (Caroline)

    Jag tror att det är möjligt att bli gravid på detta sätt.Varför du inte har blivit gravid än är svårt att veta,har din partner kollat upp sina spermier att dom fungerar bra.

  • Anonym (Ci)
    Anonym (Eh) skrev 2023-11-12 20:22:35 följande:

    Du vet nog inte hur det där går till..... Han kommer och ligger alltså kvar i hela tio sekunder i dig i alla fall...? Ingen fara. Skulle dock inte skada om du försökte få orgasm direkt efter.


    Vadå ingen fara. Om han har spermier som inte är snabba så kanske dom behöver mer tid på sig. Jag har läst massor tips om att man ska ligga kvar och man ska hålla upp benen och jag vet inte vad. Men det spelar ju ingen roll vad jag gör om han ändå bara drar ut och allt åker ut?? 
  • Anonym (Ci)
    EpicF skrev 2023-11-12 20:25:43 följande:

    Ja, man kan bli gravid även om killen drar ut efter att han har kommit. Man kan även bli gravid av avbryter samlad, dvs där kille drar ut sekunden innan han kommer. 


    Jag har läst att avbrutet samlag är mycket ovanligt och liten chans eftersom försats ibland inte ens innehåller spermier. Om man läser lite större studier och senare forskning så ser man det! 
  • Anonym (Ci)
    Anonym (Caroline) skrev 2023-11-12 20:26:42 följande:

    Jag tror att det är möjligt att bli gravid på detta sätt.Varför du inte har blivit gravid än är svårt att veta,har din partner kollat upp sina spermier att dom fungerar bra.


    Nej vi har inte kollat det! Kanske måste boka in något sådant :(
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Ci) skrev 2023-11-12 20:34:15 följande:
    Vadå ingen fara. Om han har spermier som inte är snabba så kanske dom behöver mer tid på sig. Jag har läst massor tips om att man ska ligga kvar och man ska hålla upp benen och jag vet inte vad. Men det spelar ju ingen roll vad jag gör om han ändå bara drar ut och allt åker ut?? 
    Nej, det är inte frågan om att de måste vara snabba nog. Han har redan skjutit miljoner spermier rakt upp i din livmoder och det räcker. Det spelar ingen roll att själva vätskan rinner ut, det finns fortfarande hur mycket som helst kvar i dig. Hjälper inte att ligga med benen i vädret, bara så du vet. Man ser bara dum ut en stund x)
  • NinniQX

    Ibland behöver det inte vara något. Utan det är bara att fortsätta som ni gör. Det spelar ingen roll om han drar ut efter. Han ligger ju kvar i hela 10 sekunder. 
    Får du orgasm? Det hjälper spermier att simma bättre. 
    Ett tips är att ha sex för att ha sex, inte endast för att bli gravid. 
    Det tog över 9 månader att bli gravid med mitt ex. Den månaden det tog var vi på en kryssning. Med min man så tog det första försöket. 

Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!