Inlägg från: beli |Visa alla inlägg
  • beli

Börja äta kött igen efter 21 år

Hur menar du att du vill börja äta kött av hälsoskäl? Nuförtiden blir ju allt fler vegetarianer av just hälsoskäl.

Så länge du äter mejerier och ägg så klarar du dig finfint. Man klarar sig fint även som vegan, men då måste man hålla bättre koll på sin kost.

• beli
    snigeln123 skrev 2023-11-14 10:50:59 följande:
    Min kost ser bra ut nu, äter massvis med nyttigheter. Men gick in i min journal igår och kollade på ett blodprov för några år sedan, mitt b12 låg på gränsen likaså järn. Känner inte för att ta tillskott när man kan äta en varierad kost.
    Men alltså, som vegetarian är det ju inga problem att få i sig B12 och järn. B12 finns i ägg, mjölk och ost. Järn finns i baljväxter, nötter, gröna bladgrönsaker etc. Kombinera järnet med nåt C-vitaminrikt, så tas järnet bättre upp.

Själv tänker jag inte ens på ovannämnda grejer, utan jag äter bara (varit vegetarian sen 1995, och äter numera även fisk) och jag har inget fel på mina värden. Det är därför jag blir så förvånad av att du ska börja äta kött fastän du egentligen inte vill - för du behöver ju det inte!
Svar på tråden Börja äta kött igen efter 21 år