Inlägg från: Anonym (Lumlumi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lumlumi)

    Ni som har erat/ era barn omplacerade..

    Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

    SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

    Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

  • Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • Anonym (Lumlumi)
    Vingor skrev 2023-11-14 08:43:49 följande:

    Prata med familjehemmet tycker jag. Har inget sagts är det fritt umgänge.Stå på dig, du är definitivt inte ensam så gräv inte ner dig ihur/varför utan blicka framåt Hjärta


    Jag ska alltså hindras över att gå dit när jag vill i slutändan?
    Då kan jag ju lika bra omlokalisera till en annan stad som har någon liknande butik.
    Bara för att min stad är liten och mitt barn har blivit omplacerat, ska jag behöva ha ett samarbete och göra ett eventuellt "schema" hur ofta jag kan gå dit...???

    För att citera Raul Julia från Addams Family Values -93:
    Has the planet gone mad?
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Cricket) skrev 2023-11-14 09:47:05 följande:

    Hur fick du det till att du skulle begränsas? Det var ju inte alls vad personen skrev. Prata med handläggaren hos soc så får du besked utan att behöva spekulera och dra iväg i katastroftankar som du gör nu. 


    Ingen här kan svara på vad som gäller för er eftersom vi inte vet förutsättningarna i ert fall. 


    Jag har fått sms och fr om denna vecka är de umgänge och sen är de 1 gg var 3:e vecka, har dessutom kollat kalendern, så om dom ska dit veckan efter, ska jag alltså behöva ställa in kommande Magic The Gathering turnering::
    Frågat soc, men "kärringen" har väl fullt upp med att pimpla kaffe, för de kommer garanterat tuta upptaget resten av dagen.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 10:08:06 följande:
    Jag har jobbat på soc, inte som sockärring men nära nog. En fråga ,vill du ha tillbaka ditt barn?
    Om ja då är det för sjutton viktigare att samarbeta med soc och familjehemmet än att spela något larvigt spel!
    Väx upp!
    Jag kommer enligt dom på sista mötet inte att få tillbaka mitt barn.
    Uppdaterade dom LVU när du jobbade eller är de som folk säger att de inte är uppdaterat på 20- 30 år?
    Larvigt spel? - Skaparna har nog mer framgång och entreprenörskap än vad du har, men om du tycker att de är så larvigt tycker jag att du kan skapa ett nytt spel som inte är larvigt, eller är du en spelhatare, spel är satans skapelse?
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Läser) skrev 2023-11-14 10:17:59 följande:

    En förstår ju förmodligen varför.


    Mitt spelande har varit mer passivt på senare tid, så anta att mitt barn är omplacerat pga mitt MTG spelande är lite att ta i fantasin.
    Och de var nämligen tänkt att min bror skulle sitta med mitt barn i samma lokal och spela typ Nintendo switch för en ca 40- 50 :- / Timmen.
  • Anonym (Lumlumi)

    I ett annat sms Socialen skickade då dom tycker att jag inte svarat när dom ringt,
    (Nu ska man alltså inte få ställa sig i duschen längre?, Men jag ska väl ta med min icke vattentäta mobil in i duschen 🙄)

    Nu vill dom att vi ska komma överens om ett datum att hämta Nintendo Switchen från mig med spel och tillbehör.

    Jag nekar förstås har skickat mail och meddelat att här hämtas ingenting.
    Men Socialen kan få skriva på ett kontrakt på att hyra det för 800:-/Dygn.
    Mitt Admin konto ska vara spelförbud på och för varje sparat data i min profil på dom spel jag spelat tillkommer en straffavgift på 1200:- / per data som sparats nytt spel på.
    Detta kommer dom garanterat inte godta, och de kommer med all säkerhet vinklas så jag är skurken..

  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Cricket) skrev 2023-11-14 10:31:46 följande:

    I sammanhanget är ett spel larvigt ja. Vad prioriterar du: samarbetet om dina barn eller spelandet? Men som sagt: du vet ju inte vad som gäller så innan du målar fan på väggen så är det rimligt att du tar reda på det. 


    Att spelskaparna är framgångsrika har inget med detta att göra. Du framstår som grälsjuk och omogen, inte heller en vinnande taktik. 


    OOHHH... Ännu en spelhatare,, WOW... Vad gillar du att göra då på din fritid som är sååå mycket bättre?
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 10:33:35 följande:

    Wow!
    Skaparna har alltså pengar i och med spelet som du är beroende av. För ja, om man inte kan släppa ett data spel så är man beroende. Kanske något som du borde sätta dig in i och läsa på om?
    Jag är ingen spelhatare men jag förespråkar ett aktivt liv där man rör på kroppen och inte bara sitter still. 

    Jag må inte ha flera miljoner på mitt konto men mitt liv är helt underbart som det är. Jag har ett jobb, jag har tak över huvudet, mat på bordet och en familj som jag älskar. 

    LVU är frivilligt om soc säger att du inte kommer att få tillbaka ditt barn då har du gjort något ganska så stort för att ett sådant omhändertagande ska ske. 


    Jag är inte spelberoende, Och jag kan meddela att jag sitter inte bara och spelar, jag har ett aktivt uteliv, snöskoter, fiske och camping sommartid på fjällen.. eller är de fel de också då?
    Varför köpte jag ett spel? är de bara för att sitta och glo på de i bokhyllan?
    Kan jag ju lika gärna köpa en Chevrolet Impala 1960 för en 500.000:- och bara sitta och glo på den..
  • Anonym (Lumlumi)
    SmulanFnulan skrev 2023-11-14 10:43:18 följande:
    Om det bara hade varit ett fritidsintresse så hade inte barnen blivit omplacerade.. det begriper du väl själv? Var och varannan förälder spelar ju så det är knappast där skon klämmer.
    Mitt barn är INTE omplacerat pga SPELANDE
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 10:33:35 följande:

    Wow!
    Skaparna har alltså pengar i och med spelet som du är beroende av. För ja, om man inte kan släppa ett data spel så är man beroende. Kanske något som du borde sätta dig in i och läsa på om?
    Jag är ingen spelhatare men jag förespråkar ett aktivt liv där man rör på kroppen och inte bara sitter still. 

    Jag må inte ha flera miljoner på mitt konto men mitt liv är helt underbart som det är. Jag har ett jobb, jag har tak över huvudet, mat på bordet och en familj som jag älskar. 

    LVU är frivilligt om soc säger att du inte kommer att få tillbaka ditt barn då har du gjort något ganska så stort för att ett sådant omhändertagande ska ske. 


    LVU frivilligt?
    Ok, Så de var därför jag slet mig genom förvaltningsrätten, och kammarrätten??
    De är bara Soc som har gått igenom allt som hänt sen begynnelsen ÄVEN om dom gamla utredningarna är nerlagda och tillrättade kom dom ändå med i domstolen.. men att jag är ensamstående med en X- fru som bara försvunnit spelar väl ingen roll, krossa patriarkatet var de visst- Ensamstående fäder är mer minoritet än ensamstående mödrar,, alltså ska jag tolka detta som diskriminering av minoritet??
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..