• Anonym (MA sorg)

När dog fostret?

Jag kan inte släppa det. Fick ett MA som upptäcktes i v 13, de sa då att fostret bara motsvarade v 5. Men det kan inte stämma att det dog då, för jag såg det leva i v 6+4.

Efter att jag sett det första gången fick jag tilltagande symotorn, illamåendet var som värst i v 9. I v 11 däremot händer någonting och mitt illamående minskar kraftigt. mellan dessa veckor tror jag snarare att någonting gick snett.

För visst är det så att ett dött foster krymper snabbt i magen? På bara ett dygn hade den krympt 1 mm.

hjälp mig förstå det här 

• Svar på tråden När dog fostret?
  • Anonym (Ann)

På vissa frågor finns inga svar. Beklagar sorgen, 

• Anonym (Krympt)

Har haft två ma som stannat i vecka 8+3 första ma så krympte inte fostret och jag såg det när det kom ut en liten böna på nån cm med ögon och armar/ben (ma upptäcktes i vecka 13) mitt andra ma upptäcktes i vecka 9+3 och på ultraljudet såg man fostret i vecka 10+0 kom det ut men fostret hade absorberats av kroppen. Så visst kan det försvinna fort. 

• Anonym (kram)

Under mitt uteblivna mf krympte embryot lite. det växte till v 7+ men var lite mindre en vecka senare när behandlingen sattes igång. och det stannade upp i tillväxt även innan pulsen slutade? 
    Tror dock inte att ett tex v 13 foster krymper till v 6 eller så. men tidiga mf kan nog krympa.

• Anonym (Bm)

Går inte helt att svara på. Men troligen någon gång mellan v 8-9, eftersom storleken motsvarade v 5. Beklagar sorgen. 

• Anonym (MA sorg)
    Anonym (Bm) skrev 2023-11-14 18:40:06 följande:

Går inte helt att svara på. Men troligen någon gång mellan v 8-9, eftersom storleken motsvarade v 5. Beklagar sorgen. 

Tack för svar
Svar på tråden När dog fostret?