• EDalman

    Hjälp

    ej alla! Jag behöver lite hjälp och råd här.


     


    jag har varit i vårdnadstvist x antal månader nu pga helt frånvarande förälder och flytt. Nu blir flytten av inom 1,5 månad Och jag undrar då, jag har haft en riktigt kass relation med nuvarande förskola. Mycket bråk med rektor och fröknar. mitt barn ska börja på ny förskola i januari på nya orten. Ska jag säga något till förskolan ? Att vi byter förskola och ska flytta. Eller får dom den informationen genom kommunen att jag bytt förskola? Har som sagt väldigt dålig kontakt med dom och ja dom gillar inte mig, jag gillar inte dom. Är rädd för orosanmälan från dom eller bara allmän tjafs. Vilket de senaste 8 månaderna enbart har bestått av på denna förskola. Bråk o massa möten . Barnet ifråga har flertal funktionsnedsättningar som jag inte anser anpassas efter så som kost, aktiviteter o sånt


     


    den andra föräldern vet att vi ska flytta (dock inte vilken dag lr så) för vi har inte råd att bo kvar, får ingen hjälp av föräldern med underhåll, avlastning eller så o ja tingsrätt ansåg att vi får flytta men de hindrar väl ingen att anmäla . Ni kanske märker att jag e konflikt rädd o det är mycket sant att jag är.. undviker konflikter till varje pris jag kan. 


     


    men va ska jag säga till förskolan? efter allt dlm gjort mot oss , vill man ens säga något? Ser ju inte bra ut att bara dra 

  • Svar på tråden Hjälp
  • Jemp

    Förskolor har en månads uppsägningstid, så ja det är klart du ska säga något. 
    ?Hej, vi ska flytta. Hur säger jag upp platsen?? Är en bra början. 

  • Jemp

    Om ni flyttar inom samma kommun är det nog olika huruvida de meddelar internt och säger upp platsen.

  • Jemp
    EDalman skrev 2023-11-14 12:29:03 följande:

    Sant. Men här säger man upp didekt via komnunen. inte via förskolan i sig 


    Jag hade fortfarande meddelat. Vill du inte ha konflikt behöver du ju inte hänvisa till vad du tycker om förskolan, utan skyll bara på flytten. 
  • Tow2Mater

    Hur svårt är det att slänga iväg ett mejl och säga ni säger upp platsen? Det är oforskämt att inte säga något alls.

  • EDalman

    Ja jag hade tänkt maila och ändå tacka för den här tiden även om den varit allt annat än bra. Just det här muntliga som gör mig orolig, jag har svårigheter med att uttrycka mig muntligt så att säga . Det blir nog ett Mail och ett försiktigt hejdå irl!!

Svar på tråden Hjälp