• tjust79

Sambon utan bh

Min sambo har alltid varit lite blyg pryd. Nu efter vi fått två barn har hon tagit steget att våga va utan bh en del hemma.
    För ett tag sen va hennes pappa på spontant besök, hon hade linne utan bh då. Det märktes att han tittade..kanske inte är nått konstigt egentligen..

• Svar på tråden Sambon utan bh
  • Anonym (Hemma)

Nä,hade jag velat vara BH lös hade jag satt på mig en tröja, kanske större i storleken. Nån form av tröja som inte stör ngn iaf.

Hade jag besök hade jag satt på mig BH. Jag tycker om och vara BH lös hemma speciellt efter jobbet. Då är det myskläder jag har på mig. 

Men BH har jag på mig så fort jag kliver ut från dörren. 

• Anonym (F-kupa)

Min sambo hon går utan bh varje morgon och på kvällarna när hon duschat så länge vi inte har besök. Är otroligt sexigt när stora bröst hänger o svänger under t-shirten, bröstvårtorna syns tydligt oxå:) Plus att det är lätt att stoppa in sina händer under tröjan o massera lite;)

• Anonym (Tjej)

Men va? Vad är din fråga ens? 

• Anonym (Nyfiken)

Det här med att du tycker att det fascinerande att hon har är utan bh hemma och har bara tunna plagg utanpå finns det nog mycket laddning kring för en del. Du verkar vara en av dem. 

Fascinationen för nakna bröst finns hos många. Andra har inte alls det intresset och tycker att det inte finns någon speciell laddning i att vara utan bh eller blotta decoltage. 

Njut av det om du gillar det och din sambo verkar inte besväras av att andra noterar det heller. 
    Det kan mycket väl vara så att andra, bekanta eller släktingar eller vad det nu skulle kunna vara, som råkar se henne inte alls tycker det är nåt speciellt.

Å andra sidan kan de tycka det är vansinnigt upphetsande också. 
    Så det finns nog hela spektrumet. 

Var det svar på det du funderar över? Eller var det nån annan anledning till att du skrev inlägget här på Familjelivs forum?

Lycka till!

• Anonym (North)

Är ju otroligt sexigt men inget min fru gör, tar hon av sig bh på killen eller efter duch så är hon utan den sen Glad

• tjust79

Undrar lite om det är udda att hon är utan ju när hennes pappa sett.. hon har ju inte varit alls oblyg på nått sätt inför honom förr..

• Anonym (Nyfiken)
    tjust79 skrev 2023-11-15 22:01:33 följande:

Undrar lite om det är udda att hon är utan ju när hennes pappa sett.. hon har ju inte varit alls oblyg på nått sätt inför honom förr..

Nej! Det är inte udda att hon är utan bh när han är i närheten.
    Hade hon varit utan bh och utan linne/ tröja/ top och hon inte legat och solat, ja då hade det kanske kunnat uppfattas som lite ovanligt.
    tjust79 skrev 2023-11-15 22:01:33 följande:

Nej hon är inte ovanlig att välja att vara utan bh ibland, det är nog väldigt vanligt att välja att vara klädd så ibland. I synnerhet när hon är hemma (oavsett besök av någon eller inte).

Tror det är DU som vill göra det till en grej med det här  (vilket i och för sig inte är nåt fel i princip att du tänder på det, gör gärna det) men det är lite svårt att förstå vad du vill få ut att ta upp det på det här forumet...

Söker du likasinnade? Eller är det nåt annat?
  • tjust79

Jag  tänker på det hela som en sexuell grej vilket det inte är.
    Söker andra som varit i liknade läge, eller gillar samma saker

• Anonym (och?)

Jag är tjej och bhn ryker så fort jag kommer hem. Man rekommenderar det också då vissa material kan öka risken för bröstcancer (som jag har ärftlighet för). Känner andra som gör samma. Många Bh:ar är obekväma. 

Jag skulle inte ha haft några som helst problem om de manliga i min familj sett det eller solat topless med min pappa i närheten. Han hade gärna kunnat gå omkring naken om han så vill, inte fan hade jag tyckt det var nåt. Hade han tänt på mina bröst hade han behövt söka hjälp.

• Anonym (Ii)
    Anonym (och?) skrev 2023-11-16 00:09:47 följande:

Jag är tjej och bhn ryker så fort jag kommer hem. Man rekommenderar det också då vissa material kan öka risken för bröstcancer (som jag har ärftlighet för). Känner andra som gör samma. Många Bh:ar är obekväma. 

Jag skulle inte ha haft några som helst problem om de manliga i min familj sett det eller solat topless med min pappa i närheten. Han hade gärna kunnat gå omkring naken om han så vill, inte fan hade jag tyckt det var nåt. Hade han tänt på mina bröst hade han behövt söka hjälp.

Vem rekommenderar det? 
  • Anonym (Öh)

Tar inte de flesta av sig sin bh när dom kommer hem?
    men ringer det på dörren eller jag får besök så åker bh:n eller en bylsig tröja på snabbt

det är sjukt obekvämt och ha bh hela dagen, dessutom säger dom ju att bröstmuskulaturen mår bättre av att vara utan bh.

• Anonym (Ii)
    Anonym (Öh) skrev 2023-11-16 00:47:53 följande:

Tar inte de flesta av sig sin bh när dom kommer hem?
    men ringer det på dörren eller jag får besök så åker bh:n eller en bylsig tröja på snabbt

det är sjukt obekvämt och ha bh hela dagen, dessutom säger dom ju att bröstmuskulaturen mår bättre av att vara utan bh.

Jag sover tom med bh. Hatar när ngt skaver mot bröstvårtorna. Jag känner inte bh:n. Skulle aldrig behålla den på om den klämde, skavde eller irriterade på något sätt. Veckan innan mens kan brösten göra ont även med bh. Att låta dem skumpa upp och ner behålöst i det läget vore hemskt. Det skulle göra ont att gå. Ibland har naturen verkligen misslyckats med sin konstruktion! Men jag vet flera kvinnor som tar av den. 
  • Anonym (och?)
    Anonym (Ii) skrev 2023-11-16 00:40:52 följande:
    Vem rekommenderar det? 
    Utdrag från min källa nedan (men läst det på andra ställen med) "Bh:ar kan också höja temperaturen av brösten avsevärt på grund av det täckande materialet och det tryck som de utövar."

stegforhalsa.se/bh-anvandning-utvecklande-av-brostcancer/

• MrBundy
    Anonym (och?) skrev 2023-11-16 16:53:11 följande:
    Utdrag från min källa nedan (men läst det på andra ställen med) "Bh:ar kan också höja temperaturen av brösten avsevärt på grund av det täckande materialet och det tryck som de utövar."

stegforhalsa.se/bh-anvandning-utvecklande-av-brostcancer/
    Du kan alldeles säkert även hitta någon som påstår att du får cancer av att brösten blir kalla?internet är väl för underbart!

Har en sambo som rätt ofta är utan bh. Hon har fasta bröst så bh:n behövs inte för att hålla på plats utan används mest om hon har något genomskinligt på sig
  • Anonym (och?)
    MrBundy skrev 2023-11-17 18:30:12 följande:
    Du kan alldeles säkert även hitta någon som påstår att du får cancer av att brösten blir kalla?internet är väl för underbart!

Har en sambo som rätt ofta är utan bh. Hon har fasta bröst så bh:n behövs inte för att hålla på plats utan används mest om hon har något genomskinligt på sig
    Du har säkert rätt, haha! Jag vet det är mycket som står att det kan orsaka cancer, men för mig funkar detta bra att jag slipper ha på mig bh mer än jag känner jag måste utanför dörren, och kan hända mindre risk för cancern.  

Storleken gör nog sitt, varför mer besvärligt för del att gå utan men det är bara min gissning, kan ha fel. Mina bröst ser fina ut och då jag inte upptäckt något negativt med att gå utan tänker jag fortsätta med det. 

Kanske ett sidospår, men dubbelmoralen idag (som jag iaf märkt av) när det gäller amning stör mig. Å ena sidan är det så mycket snack om att man ska ta väl hand om sitt barn, men å andra retar sig tydligen en del av om de råkar se en ammande kvinna ute nånstans. Så var det inte när jag växte upp. Då ammade kvinnorna avslappnat på fester och var som, och allt var som vanligt. Jag tycker det är obegripligt hur man kan tycka det är fult eller inte passande. Jag har ammat på ett köpcentrum en gång, försökte sätta mig i ett hörn nånstans och hade en sjal för (som min bebis stördes av så drog i den jämt för att få bort den). Då sitter där en äcklig gubbjävel längre bort och stirrar på mig, eller ja, oss, jag och min bebis, på ett helskumt sätt. 

Jag fattar mig inte på folk som tycker att deras rättigheter går före vad de vill se och inte se när de rör sig ute bland andra, tycker de att det är så hemskt att se en bebis få näring och närhet från sin mamma, så får de väl glo på ett annat håll då. Ingen som tvingar någon att stirra ut någon annan. Ska mammorna hellre hålla sig isolerade i hemmet har man tänkt sig bara för att behaga dessa andra? Eller ska bebisen behöva skrika ihäl sig och må jättedåligt tills det att mamman lyckats hitta nåt gömme där hon kan amma? Jag begriper inte hur man kan känna ett sånt hat mot en mamma och hennes lilla barn. 

Jag gissar att TS blivit uppfostrad på ett sätt och hans partner med varför han ens tycker det är speciellt att partnern inte har BH på sig hemma längre när hennes pappa kommer på besök, och varför pappan också tittar konstigt. Jag blivit uppfostrad i hem där man uppmanades sola topless, det var djur och natur och allt som hör till. Jag har fått lära mig att nakenhet inte är alltid detsamma som uppseendeväckande eller sexualitet. Det är helt naturligt bara. Det är ju så vi ser ut. 
Svar på tråden Sambon utan bh