MrBundy skrev 2023-11-17 18:30:12 följande:
Du kan alldeles säkert även hitta någon som påstår att du får cancer av att brösten blir kalla?internet är väl för underbart!
Har en sambo som rätt ofta är utan bh. Hon har fasta bröst så bh:n behövs inte för att hålla på plats utan används mest om hon har något genomskinligt på sig
Du har säkert rätt, haha! Jag vet det är mycket som står att det kan orsaka cancer, men för mig funkar detta bra att jag slipper ha på mig bh mer än jag känner jag måste utanför dörren, och kan hända mindre risk för cancern.
Storleken gör nog sitt, varför mer besvärligt för del att gå utan men det är bara min gissning, kan ha fel. Mina bröst ser fina ut och då jag inte upptäckt något negativt med att gå utan tänker jag fortsätta med det.
Kanske ett sidospår, men dubbelmoralen idag (som jag iaf märkt av) när det gäller amning stör mig. Å ena sidan är det så mycket snack om att man ska ta väl hand om sitt barn, men å andra retar sig tydligen en del av om de råkar se en ammande kvinna ute nånstans. Så var det inte när jag växte upp. Då ammade kvinnorna avslappnat på fester och var som, och allt var som vanligt. Jag tycker det är obegripligt hur man kan tycka det är fult eller inte passande. Jag har ammat på ett köpcentrum en gång, försökte sätta mig i ett hörn nånstans och hade en sjal för (som min bebis stördes av så drog i den jämt för att få bort den). Då sitter där en äcklig gubbjävel längre bort och stirrar på mig, eller ja, oss, jag och min bebis, på ett helskumt sätt.
Jag fattar mig inte på folk som tycker att deras rättigheter går före vad de vill se och inte se när de rör sig ute bland andra, tycker de att det är så hemskt att se en bebis få näring och närhet från sin mamma, så får de väl glo på ett annat håll då. Ingen som tvingar någon att stirra ut någon annan. Ska mammorna hellre hålla sig isolerade i hemmet har man tänkt sig bara för att behaga dessa andra? Eller ska bebisen behöva skrika ihäl sig och må jättedåligt tills det att mamman lyckats hitta nåt gömme där hon kan amma? Jag begriper inte hur man kan känna ett sånt hat mot en mamma och hennes lilla barn.
Jag gissar att TS blivit uppfostrad på ett sätt och hans partner med varför han ens tycker det är speciellt att partnern inte har BH på sig hemma längre när hennes pappa kommer på besök, och varför pappan också tittar konstigt. Jag blivit uppfostrad i hem där man uppmanades sola topless, det var djur och natur och allt som hör till. Jag har fått lära mig att nakenhet inte är alltid detsamma som uppseendeväckande eller sexualitet. Det är helt naturligt bara. Det är ju så vi ser ut.