Vilka flicknamn tycker ni är uttjatade?
Varför då? I ett land där man älskar att föra statistik över det mesta. Loove SCB♡
Upplys mig, snälla: )
Greta är väääääldigt uttjatat....... Dessutom ett skällsord nuförtiden.
Chatariiina såg jag nu att det var..
Okej då förstår jag. Jo jag kan hålla med om, vilket jag tänkte när hon fick en massa uppmärksamhet, att hade hon varit en helt vanlig tjej från typ Rissne med föräldrar med enkla jobb och utan stort kontaktnät, DÅ hade hon aldrig blivit så stor.
Tycker ändå att hon kämpar på bra och har fått en hel del folk att få upp ögonen för miljöfrågor. Det känns viktigare än om hon fått massor av hjälp.
Angående metoderna så visst kan de diskuteras. Men fakta är att det är jättesvårt att få samma uppmärksamhet för en überviktig fråga genom att endast demonstrera lagligt.
Diagnoser är väl egentligen inte relevant, förutom att en vanlig autist sällan hade pallat med det mediala trycket eller alla bollar som måste hållas i luften samtidigt för att fixa att skapa en stor organisation helt på egen hand. Talar av erfarenhet då jag också har diagnosen och känner andra med den. Diagnoser förresten? Är väl bara autism hon har?
Oavsett så tänker jag mest på Hans och Greta när jag hör namnet, dessutom är det väl inte ens vanligt som namn?
Margareta är ett vackert och klassiskt namn.
Till ts vill jag säga att jag återkommer när jag sonderat lite i namnterrängen och kollat vilka inlägg jag redan kommit med tidigare i tråden.
Såg att både Theo, Theodor och Thea ligger i topp.
Så alla dessa namnvariationer lär vara duktigt uttjatade!