Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Åka iväg med bebis under föräldraledighet

Mrs Moneybags skrev 2023-11-16 10:20:30 följande:

Jag kan faktiskt förstå honom, jag skulle ha känt exakt likadant om det var mitt barn. T om nu när min son är 12 skulle jag inte vilja att han åkte bort 3-4 nätter flera gånger i månaden. Näää, man vill ju vara med sitt barn. Det ser jag som något positivt från din killes sida. Han vill vara en närvarande och aktiv pappa.

Du kanske kan ta med barnet varannan gång då och varannan gång kan din man vara hemma och pappaledig med barnet. 

Annars tycker jag 2 nätter låter rimligt. Längre än så vill man inte vara ifrån en niomånaders. Det är klart han vill vara med sitt barn på helgerna när det är hans enda lediga tid. 

Det är inte flera gånger i månaden. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Förälder) skrev 2023-11-16 11:09:44 följande:
    Varför kan inte dina föräldrar hälsa på er istället? Jag vet ju inte hur ni ser på familjelivet, eller hur ni är uppväxta, men vi har valt att göra saker tillsammans som familj. Kan inte påminna mig om att sambon rest iväg själv med barnen till svärföräldrarna en enda gång. Vi har rest tillsammans.

Ni kanske har olika visioner om livet med familj?
    De flesta gör både och, dvs det mesta tillsammans men även saker var för sig. Har nog aldrig träffat en familj där man gör allt tillsammans. Man har ju fler roller än partner, man är dotter, arbetskamrat osv. Och är barnet litet så tar man det med sig, det är inget som skadar familjen. Och ibland stannar barnet hemma med föräldern som är hemma. 
  • Anonym (Oj)
    Hittanemo123 skrev 2023-11-16 12:00:49 följande:

vill även säga att jag har planerat en natt borta hos en vän då inte vår son ska med, för då anser jag att fokus är att ?vara jag? och bara umgås med min nära vän. Men när jag åker till min hemstad är det att min son ska få en relation och umgås med  mormor och morfar den största anledningen.

Du är absolut inte egoistisk. Självklart ska du kunna umgås med din familj fast de bor långt borta, Du får tuffa till dig, och säga att du inte ställer upp på överenskommelsen längre. 

Han verkar vara osäker i sig själv och verkar ha ett behov av att få bestämma och även kontrollera dig. 

Svar på tråden Åka iväg med bebis under föräldraledighet