• Anonym (Sexue­llt frustr­erad)
    Thu 16 Nov 09:47
    1355 visningar
    25 svar
    25
    1355

Jag vill ha sex varje vecka

Min man vill inte oftare än en gång i månaden och då är det på mitt initiativ. Jag föreslår och längtar ofta men han är alltid för trött eller det är försent osv. Men han tar aldrig initiativ till att föreslå eller vilja. Det är SÅ tråkigt och jag är ofta sexuellt frustrerad. Känner mig så ensam i detta då jag är tjej och killar brukar vilja mer. Vi har två små barn så vi har mycket men han har inte mer än mig (tvärtom) och jag vill ha sex iaf en gång i veckan 😔😔 sist vi hade det var en månad sedan då hade vi det i 10 minuter och sen somnade han och jag hade inte kommit. Jag längtar efter mycket sex. Är så ledsen för det här och känner mig tjatig. Och ja, jag är snygg och bra i kroppen efter graviditeter. Han är bara inte intresserad, vill hellre titta sport, serier osv.

• Svar på tråden Jag vill ha sex varje vecka
  • Thu 16 Nov 10:04

Kan förstå din frustation..

Vad gör/säger han när du tar initiativ till sex?
    Finns det något som kan liva upp? Leksaker?

• Thu 16 Nov 11:21

Aj aj... precis som du säger, inte helt ovanlig situation, men det brukar vara omvända roller.

Har ni diskuterat det något? Vet han hur du känner? 
    Det ÄR ju inte lätt att starta igång sexlivet igen efter småbarnsåren, eller var det likadant innan ni fick barn? 

Mitt tips... är att kanske åka iväg någonstans, utan kids, så att ni får vara ifred och... leka lite? 

Eller, if all else fails... hitta någon annan att leka med? 

• Anonym (Despe­rat)
    Thu 16 Nov 13:26

Jobbigt läge, själv är det tvärt om tyvärr och gått så lång tid att jag börjar snart leta vid sidan om. Minns inte när vi låg med varandra sist 

Har provat allt köpt in sexleksaker oljor mm men hon har noll intresse
    som allt bara försvann när sista barnet kom och nu är han 4år
    Och under dessa 4 år så har vi väl haft sex typ 1gång i månaden om man slår i hopp allt.
    Älskar henne så vill inte bara dumpa för att få ett sexliv, vet inte hur länge man orkar vänta. Börjar förstå varför folk köper sex men så lågt kommer jag aldrig gå där går min spärr i alla fall.

Men i ditt fall skulle jag nog tro att din kille är knäpp Oskyldig
    Prova kom in som tex sjuksyster ;) och att du vill undersöka går han inte igång då

• Thu 16 Nov 13:29

Det är jobbigt när man vill ha mer sex än sin partner och man känner sig ofta frustrerad. Du kanske skulle ha en kille vid sidan om?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Thu 16 Nov 13:32

Kille vid sidan om :) inte alls ovanligt med öppet förhållande gällande sex 

• Anonym (X)
    Thu 16 Nov 14:17

Det är alltid knivigt och det är otroligt svårt att få igång sexlivet när någon aldrig är sugen. Det som är helt säkert är att det aldrig hjälper att tjata. 

Jag har varit i båda situationerna, att min kille inte ville, och sen i ett förhållande där jag inte ville. Jag har flera killkompisar som sagt att de tappat lusten i sina relationer så du är absolut inte ensam!

Jag har bara lyckats lösa det genom att bryta upp, har aldrig fått igång sexlivet igen. Det känns som att kyssa eller ha sex med ett syskon när man väl hamnat i det stadiet. Min kille var fortfarande snygg, men attraktionen hade dött ut. 

Det blev tillfälligt bättre när vi var iväg på någon resa, men tillbaka till samma igen sen. 

Prata med din partner och fråga om ett öppet förhållande vore ok för honom. 

• Anonym (öppna din dörr)
    Thu 16 Nov 14:24
    Ztiff2 skrev 2023-11-16 13:32:59 följande:

Kille vid sidan om :) inte alls ovanligt med öppet förhållande gällande sex 

vanligt att kvinnor vill träffa andra

kolla Nadia Bokody på Youtube, Secret fantasy most women have
  • Anonym (JP)
    Thu 16 Nov 14:36

Jag lider med dig. Det är en tuff situation och i princip omöjlig att komma tillrätta med. Självklart kan alla ha svackor men om svackan håller i sig i månad efter månad och utan att ha nån tydlig orsak (sjukdom eller liknande) så är det nog ingen svacka. 

Det jag kan säga är att du är inte ensam. Jag är också kvinna och lever med en man som inte vill ha sex längre. Det började som för dig med sex ca 1 gång/månad och ursäkter om att han är trött. Sen minskade det gradvis och nu har vi inte haft någon form av sex eller närhet på snart 2 år. 

Om ni inte snackat om det i en icke sexuell situation så är det förstås steg ett. Men sen måste du bestämma dig om det är värt att leva i ett sexlöst förhållande. Väger andra saker med honom tyngre än sexlivet? Att han magiskt en dag ska ändra sig och börja vilja ha sex med dig igen är inte så troligt. Han är ju nöjd så han har ingen anledning att kämpa för förändring.

• Anonym (Göran­)
    Thu 16 Nov 15:04
    +1

Jag har svårt att förstå att man i en relation inte känner attraktion och sexlust. 

jag levde i ett sådant förhållande i många år. Vi träffades när vi var unga. Jag man 21 år hon 18 år.  Hon flyttade in till mig efter gymnasiet. Jag gjorde militärtjänst och började sedan att arbeta igen. 

tre barn på 7 år.  Det var inget bra förhållande.  Det var hemskt. Vi separerade efter ca 11 år. Hon hade ingen sexlust alls ganska tidigt i vår relation. 

jag var frustrerad och arg den mesta av tiden. Sexlusten går väl upp och ner i perioder men att leva utan sex och ömhet är själsdödande. 

vi bråkade även mycket om städning  hon var slarvig och såg inte hur rörigt det var  jag insett f det inte men helt klart skulle vi separerat redan innan vi fick första barnet  

jag tror inte man kan få ett rikt och spännande sexliv om någon är så som din man och min ex-fru  

det känns så tomt och ensamt. det du kan göra är att fråga honom och prata om hur du känner det  ge det sedan några månader. säg inte då att du vill lämna honom även om du känner det  

har inget förbättrats efter 2-3 månader så får du ta upp det en gång till och förklara en gång till och då kan du ju förklara att du kanske lämnar honom och bygger upp ett nytt liv. 

sex är viktigt precis som att man kan prata med sin partner och dela några intressen  en partner ska vara ens bästa vän

ovanligt att det är mannen som saknar sexlust  är din man öppen och lyhörd kommer han att förstå  tar han dig på allvar kommer han att förstå och kämpa för en förändring  
    stanna inte kvar om du är missnöjd  finns ingen anledning  

en separation är jobbig i inledningsfrasen men eter ett tag känns det bättre och sen inser man hur dålig relationen var  man mår så mycket bättre efter ett tag och säkert den som blev lämnad också  

det var min fru som lämnade mig hon var otrogen. det tog lång tid men sen mådde jag väldigt bra  efter något år kunde jag inte förstå att jag hade levt med henne i 11 år.

• Anonym (Sexue­llt frustr­erad) Trådstartaren
    Thu 16 Nov 16:34

Vi har pratat om det massor av gånger. Att jag vill han ska ta initiativ, att jag är sexuellt frustrerad, att det är så viktigt för mig. Vi har bråkat om det och vi har försökt att mötas. Men vi landar alltid här, han verkar noll kåt. Tom när man tagit på honom direkt på kuken och han inte har kommit på länge och jag smeker honom så väntar han på att jag ska sluta så han får sova. Han säger att han är trött, att vi borde lagt oss tidigare tex men han skulle aldrig föreslå att vi ska gå och lägga oss och ha sex. Precis tvärtom, han är nog främst glad att slippa. Och sen ibland känns det som han ställer upp och jag ska vara glad för det lilla jag får. Är så trött på att behöva känna mig tacksam för att ha sex i mitt äktenskap!!

Vi hade mycket sex första året (varje dag) sen efter det ungefär en gång i veckan tills jag blev gravid. Det är 4 år sen nu. Sen dess max en gång i månaden. I perioder med bebis mycket längre emellan. Jag har väl väntat på att hans sexlust ska vakna igen då den ju fanns där en gång i tiden? Han är inte deprimerad, visst trött som jag också är men han verkar se sex som ett jobb, en duty. Jag har alltid älskat sex och han visste att det var viktigt för mig när vi träffades. Det känns som jag aldrig kommer få ha vilt sex igen. Och vi har två små barn som jag inte vill se halva uppväxten helst. Men orkar såklart inte gå runt i en sexlös relation hur länge som helst. Han är noll för närhet i övrigt med från sitt håll och jag tar även initiativet till kramar, pussar osv med. 

Svar på tråden Jag vill ha sex varje vecka