MalinJ skrev 2023-11-16 21:38:22 följande:
Tack så mycket.
Ja detta känns så hemskt och jobbigt psykiskt eftersom det blir värst 3e missfall. Första var ofostrig och ville Inte avsluta sig själv så fick ta abortpiller när jag precis gått in i vecka 10, men där fanns ingenting mer än en fostersäck, som såg normal ut.
Sedan den i juli kom i vecka 5 av sig själv lr hur man ska säga. Hann vara gravid lite iaf.
Sen denna, ja den är märklig. läkaren kunde inte ens säga varför det är grumligt i säcken. Bara att det är konstigt.
Jag är så rädd för att jag aldrig kommer få bli mamma, det är hjärtkrossande. Och att jag ska få lov och vänta en vecka på att få veta om det blir en skrapning eller abortpiller igen, det känns så orättvist på något sätt, att få vänta ut dödsdomen.
Och som sagt; livrädd för att vi inte kommer kunna försöka om snart igen, jag är inte ung. 37år och min sambo 35, vi har precis gjort alla prover för en infertilitetsutredning när vi äntligen plussade igen.
Så nu hoppas jag att dom kan låta oss fortsätta den. Även om jag just nu mest är orolig för fler sådana här händelser.
Varför får jag inget friskt barn Som vi får behålla? 😭 gravid verkar inte vara problemet, mer att den ska utveckla sig och överleva.
Åh förstår din frustration och sorg.
Vad sa fertilitetsutredningen?
Det är ju ändå ett plus att du blir gravid men ja det är tungt att gå igenom missfall. Jag hade två på raken, ma, första kom ut efter tabletter, v9, jag valde att göra det hemma och fick själv dra ut en klump...😢
Andra gången kom det ut av sig självt, det mesta men fick tabletter då lite inte kom ut.
jag fick mitt första barn vid 38, och nu gravid med andra. Hoppas det kan skänka lite hopp.😊
antar att du äter folsyra redan. nåt annat? Läst om B-vitamin? D-vitamin under vintern skadar inte. Ta den närmsta tiden till att bygga upp kroppen igen.