Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?
Är glad att jag inte konstant bor i lägenhet, men ibland gör jag det, har en liten åt dottern som går gymnasiet så sover där ibland mellan mina nattpass.
En kvinna som bor vägg i vägg med den lägenheten älskar i perioder att spela musik på hög volym och hon tycker säkert att innan 22 så är allt okej.
På den tiden när vi bodde heltid i lägenhet så lärde jag och sambon barnen att inne försöker man leka någorlunda tyst, alltså inte skrik-lekar och banka med saker.
Banka kan man göra ute och samma med skrika.
Gick heller ut med dom om benen var fulla med spring.
Sen efter 19 var det stillsam lek som gällde.
Visst, denna kvinna vet ej att jag jobbar natt, men varför ens delge sin musik med hel huset, finns hörlurar.
När äldsta dottern bodde här en sväng under sitt sommarvikariat så höll hon på att banka/slipa/renovera från strax efter 06:00
Men jag tänker inte ta konflikten med henne då det i slutändan kan påverka/drabba dottern som bor här pga gymnasiestudier.
Iofs säger hyresvärden att han knappt märkt av vare sig henne eller hennes storasyster under de perioder hon bott här.
Dom har lärt sig att visa hänsyn till sin omgivning och inte bara se sig själva oavsett vad för rätt dom har i att låta.
Stör inte andra om du själv inte vill bli störd.
Nu försöka somna efter natt 3 av 4 till hennes lyssnade på radio, hon sänkte iaf volymen när nyheterna kom så dom hörde jag bara lite svagt