Inlägg från: Anonym (Drömmen om en kollega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömmen om en kollega)

Flytta med 1 åring

Jag är i en väldigt liknande situation, det som stör mig är varför den ena föräldern ska ha fördel. 

Vi bodde i min hemstad först, flyttade sedan till hennes hemstad men jag vantrivs och nu är det slut. Har ett barn i samma ålder som ts. 

Jag vill bara ta barnet och flytta men det kommer aldrig den andra föräldern gå med på. Alternativet är precis som ts skriver, jag kommer bli både ensam och olycklig enbart pga var barnet är skrivet.

Känns fruktansvärt orättvist att den ena föräldern ska sitta med trumf. 

Anonym (tänk) skrev 2024-12-13 10:10:05 följande:
    Är det orättvist mot DIG att DU tagit EGNA beslut att flytta någonstans där du egentligen inte vill bo. Och sen låta BARNET ta konsekvenserna av att du nu inte trivs?

Vilken otroligt stor offerkofta du har skaffat dig!
    Du har uppenbarligen inte varit i en liknande situation då skulle du aldrig förminska någon annans känsla eller mående. 

Känns det bättre för dig nu?

Helvete vilken liten människa du är! 
    Anonym (tänk) skrev 2024-12-16 08:47:30 följande:
    Vad menar du med det? Tror du att du är ensam om att livet innebär svårigheter och utmaningar? Och tror du att du är ensam om att ha fattat beslut som du sen måste leva med i ditt liv?
    Ganska uppenbart att personen inte har varit i samma sits för då hade den inte varit så dömande. Alla situationer och personer är unika, går inte att döma andra rakt av. 
    Anonym (tänk) skrev 2024-12-20 07:55:26 följande:
    Att förvänta sig att en vuxen person ska kunna klara av situationer i livet som de själva satt sig i är inte att döma.

Att tycka att människor som skaffar barn och sen flyttar dem långt från den ena föräldern för att de själva inte trivs, beter sig illa är inte att döma. 
    Då hoppas jag att du inte ser ner på bidragstagare, invandrare, sjukpensionärer, arbetslösa osv.. 
    Anonym (?..) skrev 2024-12-21 21:22:05 följande:

Och vad fan har dessa människor att göra med en person som aktivt vill första sitt barns liv genom att flytta bort det långt ifrån sin förälder? 
    Är det inte lite skillnad på att vara sjukpensionär pga en sjukdom till att förstöra sitt barns liv?

Dem är vuxna och har till viss del satt sig i sina situationer själva.
Svar på tråden Flytta med 1 åring