Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Svartmålad

Anonym (Oroad) skrev 2024-04-29 14:44:31 följande:

Funkar inte med samarbets samtal hos FR, mamman vill att jag ska åka till Gävle hos henne föräldrar för att träffa barnet fast hon bor i Örebro och jag i Göteborg, säger att de är där ungefär hälften av tiden. Säger också att de ska flytta till Gävle nu...
    Har fortfarande inte fått träffa barnet och får hela tiden höra hur det inte finns tid på passande tider för att barnet har aktiviteter och det bara finns i princip 1 ledig timme på hela veckan där det går träffas, men den tiden funkar inte för mig, jag har ju jobb om dagarna. Får även konstiga regler om hur de ska se ut när vi ses t ex att jag ej får röra barnet för att det är känsligt för RS virus.

Hur ska jag kunna ha umgänge om dom bor på andra sidan landet?

Känns helt hopplöst, jag ska kontakta jurist.

Du ska omgående ansöka om gemensam vårdnad om du inte gjort det än! Konstigt om din jurist inte sagt det redan?! Det borde inte vara svårt för dig att få och då får hon inte flytta med barnet!
  • Anonym (F)

Vidare är det helt klart umgängessabotage det hon håller på med och det är något som måste tas upp i vårdnadsförhandlingarna. Faktum är att om hon fortsätter med det så kan vårdnaden i slutänden övergå helt till dig.

Kontakta FR igen om att ni ska komma överens om ett umgängesschema. Går hon inte med på det eller försöker sabotera ändå så är TR nästa instans även för umgänget. Då åläggs hon med böter om hon förstör umgänget.

Svar på tråden Svartmålad