Min barndom har förstört mig
Under min uppväxt hade jag en jobbig barndom med en mamma som misshandlade mig psykiskt och en pappa som aldrig fanns där.
Redan när jag var liten fick jag höra att jag var oönskad, att jag aldrig borde ha fötts, och att min mamma önskade att jag hade dött i magen medan hon var gravid. Hon visade aldrig mig fysisk kärlek, när jag ville hålla hennes hand ute, slog hon alltid bort den, eller släppte taget, och jag minns känslan än idag. Jag hade (har) en kusin som är några år äldre än mig, och hon brukade alltid jämföra oss. Hon sa saker som "Det här är mitt syskonbarn, och (pekade på mig) det här är min dotter. Det blev någon typ av miss när Gud gav mig ett barn. Jag borde inte ha fått henne (mig) utan min systerdotter istället". Jag var runt 8 år gammal, men jag fattade allt såklart. Hon skämdes över mig helt enkelt. Min mamma var väldigt vacker, och jag fick min pappas utseende. Jag vet inte om det var därför hon avskydde mig, för att jag inte var vacker.
Hon brukade förminska mig inför folk, ringde till sina vänner framför mig och snackade skit om mig. En gång ropade hon ut till hela släkten att jag inte skulle få några julklappar detta år, för att jag varit jobbig och olydig.
När jag hade vänner över, brukade hon även förminska mig framför dem, men hon var väldigt snäll mot mina vänner.
Vad jag än gjorde fick jag sk*t. Jag kommer ihåg att jag en gång ramlade med cykeln och skrapade upp mitt knä rejält, jag vågade inte gå hem för att jag visste att jag skulle få skäll. Jag satt ute i ungefär, vad det kändes som, i två timmar. När jag väl gick hem fick jag höra att jag inte kunde göra något rätt, och hon förminskade mig medan hon plåstrade om mitt sår. Det var mycket sånt som förekom.
När jag var 19 år gammal försökte jag ta mitt liv medan min mamma var utomlands. Jag hamnade på sjukhus. När hon kom hem från sin utlandssemester, berättade jag vad jag hade gjort. Jag fick då höra "Sådana svaga människor som dig, som försöker ta sitt liv, är patetiska. Du borde dött"
Min pappa var som sagt frånvarande (mina föräldrar är gifta) men jobbade och tränade mycket. Var knappt hemma. När han väl var hemma vågade jag inte prata med honom, för jag visste att han kunde bli arg på mig.
När jag och min mamma var utomlands för att besöka hennes släktingar, ville jag gå ut och köpa tuggummi (hon gick aldrig ut med mig). Jag tjatade och tjatade, till slut fick min kusin nog (han var ungefär 15 år äldre än mig) och började slå mig. Jag var runt 6-7 år gammal. När jag ringde min pappa för att berätta vad som hade hänt svarade han med: "Du förtjänade säkert det". Jag kommer ihåg hur det kändes i magen, det var som att ett stort hål öppnade sig i magen. Jag börjar gråta även nu när jag tänker och känner känslan.
Min mamma åkte utomlands i ungefär 1 månad när jag var 1 år gammal, och jag tror nu att det beror på att hon hade en förlossningsdepression och inte ville ha mig. Jag vet inte.
Ok, så det här är några exempel på vad som hände under min uppväxt. Det här har verkligen förstört mig som människa. Jag är helt apatisk och vågar inte göra något då jag är rädd för att misslyckas. Jag går ständigt runt och tänker på vad folk tycker om mig. Jag är så rädd att folk inte ska gilla mig. Jag analyserar det jag säger till människor, för rädslan att jag sagt något fel. Jag är mer eller mindre handlingsförlamad och känner att jag inte klarar av något. Och jag hatar verkligen mig själv för det.
Jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här. Jag mår så dåligt av detta. Jag har provat att prata med olika psykologer, men det har inte hjälpt. Vad kan man göra? Har någon eller är någon i liknande situation? Har ni några tips för hur man kan ta sig vidare?