• Anonym

Illaluktande "klumpar" som trycks ur halsmandlarna(?) Vad är det för nått?

Nån som varit med om detsamma? Med jämna mellanrum känner jag hur nånting irreterar i halsmandlarna och efter några dagar trycks nått vit/gult illaluktande ur dem... Vad är det för nått? Man får kass andedräkt och är hur störande som helst...
    Har försökt läsa mig fram till vad det kan vara men inte lyckats hitta nått....

• Svar på tråden Illaluktande "klumpar" som trycks ur halsmandlarna(?) Vad är det för nått?
  • Henrik28

Ytterst vidrigt. Det är matrester som fastnar i "fickorna" i halsmandlarna. Blir som varploppar. Gurgla efter maten så fastnar det inte lika lätt.

O knipsa inte hål på dem för då svimmar du av odören.

• vermilion

ja fy, dom är snuskiga.. hade det ofta när jag var yngre.. typ när jag var mellan 16 och 22 år, nåt sånt.

• Miiiaaa

Min mor har samma problem, det går att operera tydligen om det skulle bli för besvärligt annars är det väl bara att trycka ut dem med jämna mellanrum, ytterst vidrigt, jag håller med!

• Pirran

Du har förmodligen förstorade halsmandlar som ofta är infekterade(halsfluss kan ställa till det)...min syster opererade bort sina för en vecka sedan. Hon hade också stora varproppar som luktade skunk...för det är det det är, var som samlas i fistelgångar i halsmandlarna.
    Syrran var ofta snorig och hade ont i halsen, det ska hon slippa nu lovade läkaren!(ja, vanligt förkyld kan hon ju bli ibland ändå..men hon ska slippa att ständigt gå omkring och känna det som hon håller på att bli sjuk).

Visa upp dem hos din doktor, det kanske är läge att ta bort dem?

• Anonym

Är det typ vita klumpar också ni menar? Luktar enormt illa och kommer då och då?
    Jätteäckligt!!

• Anonym

Jag har samma sak! Har haft det i många år men jag brukar vara snabb med att pilla bort dom!! Trycker till med ett finger så att den ploppar ut eller så tar jag en tops... Svinäckliga är dom iaf! Skönt att veta att man inte är ensam!!

• Anonym

Urk, jag har precis petat bort en stor klump med en tandpetare! Så nu blöder det :(
    Så äckligt är det, tur man inte är ensam!

• Anonym (varbollen)

Med en tandpetare? Huga! ta baksidan på en tandborste istället.

Det absolut bästa är att ta en sån där vattenspruta(som man ger barn medicin med) och spola halsmandlarna med. Då lossnar de. Akta bara så ni inte biter i dem. HUGA!

• Anonym (urk)

fy fan jag har lika! ibland mer och ibland mindre. uääääck!!

• Anonym

hur kan ni nå de mer tandborste/petare?

mina kommer upp när jag ''trycker ut'' de, t ex när man ska spy så anstränger man sig och då kommer de upp. jag ser de inte, gissar på att de är längre in i halsen
    de kommer ibland

Svar på tråden Illaluktande "klumpar" som trycks ur halsmandlarna(?) Vad är det för nått?