Anonym (Elisabeth) skrev 2024-05-01 23:05:10 följande:
Jag har ingen sympati med själva pedofilvidren. De kan gärna stå där med skammen, oavsett vilka ursäkter de hittar på och oavsett om de så "baaara" tänkte chatta (som om det hade varit friskt och harmlöst).
Däremot har jag problem med att alla personer runt dessa gäddor och som är helt oskyldiga och förmodligen också helt ovetandes - som deras barn och partners - utsätts för en fruktansvärd exponering. Tänk er chocken att som 12-åring få en skärmdump visad av en klasskamrat på skolgården - "fan, är inte den din farsa? Han trodde att han skulle stämma träff med en 14-åring och ha sex med henne". Sånt kan förstöra ett helt liv, och dessa barn är också helt oskyldiga.
Hade det varit min sons pappa (som jag är tillsammans med) hade jag tyckt att han förtjänar det. Bara ett exempel eftersom han nog är den sista i världen som jag tror skulle kunna göra nått sånt. Men jag hade hellre sett att han blir uthängd än att han utsätter mina barn eller något annat barn. Samma sak om det var mina äldre barns pappa.
Med din logik borde ju ingen som har barn kunna bli dömd för brott heller. Hur tror du Hagamannens barn känner? Väger det tyngre än vad han har utsatt folk för? Jag tycker att det är bättre att barnen och mamman till barnen vet om det så att de själva slipper drabbas och kanske deras kompisar slipper drabbas. Hellre att de tar avstånd från sin pappa och hatar honom än att någon blir utsatt.
Tycker du alltså att det är ok att hänga ut nån som inte har barn men inte nån som har barn? De som inte har barn har vän föräldrar , syskon osv? Eller menar du att man bara ska få hänga ut nån som inte har en enda levande släkting? Nej det är helt ologiskt , visst det är jobbigt för anhöriga men tänk dig hur barnen som blir utsatta för övergrepp känner sig? Och deras anhöriga? Om jag jämför hur jag skulle känt om min sambo blev uthängd eller om något av mina barn blev utsatt.. det sista hade varit 1000 gånger värre.